Pagina 2 van 2

Re: Km stand....hoe belangrijk?

Geplaatst: 21 jul 2016, 22:06
door Troll
OK, da's een geruststelling.
Een km teller o.i.d. met andere draad kan ik wel mee leven.
Breukinbus... duh daar heb je dus geen gereedschap voor nodig :lol:

Re: Km stand....hoe belangrijk?

Geplaatst: 04 jan 2018, 08:36
door Foetske
Och, kilometerstand: mijn eerste wing (gl1200se-i, 1986) had uiteindelijk aardig wat kilometers. Gekocht met 4 jaar, 6.000 km. Bij 72.000 was de compressie bij alle vier cilinders pas gelijk én op fabrieksopgave. Bij 189.000 werd de dynamo vervangen. En omdat t blok toch open lag, de koppeling ook maar. Die was nog 40%, maar ja, vervangen was niet duur, dus doen. Bij 248.000 kilometer hebben we de injectoren schoongemaakt. Compressie was nog altijd fabrieksopgave, nauwelijks stootranden in cilinders, originele zuigers nog. Bij 286.000 heb ik ‘m verkocht, ik heb ‘m dus 5 jaar gehad. Helaas heeft de nieuwe eigenaar er weinig plezier aan beleeft: hij kreeg er een ongeluk mee en daarna was de Se-i in de uitvoering van een k-1: naked dus. Ondertussen kan ik het kenteken op de rdw niet meer vinden, dus vermoedelijk gesloopt of export.
Eigenlijk had ik ‘m nooit moeten verkopen, maar ja. Kilometers?

Re: Km stand....hoe belangrijk?

Geplaatst: 16 jan 2018, 22:24
door harmdeboer
juist... maar gebruiken en onderhouden....

stilstaan is funest!