Carburateurs gesynchroniseerd.
Geplaatst: 24 mei 2016, 10:24
Vandaag dus met m'n nieuwe speeltje, de 4 carburateurs op elkaar gesynchroniseerd.
Op de foto's ziet u het resultaat van vóór en na de afstelling.
Het resultaat is, dat ik nu een veel rustigere en gelijkmatiger draaiende motor heb gekregen.
Wat mij nu zorgen baart, is dat het handboek een vacuüm beoogt rond de 40mm. en zoals men op de meters kan zien, haal ik amper 20mm.
Op de manometer staat in de zone 10-20mm, het volgende :
LATE VALVE TIMING OR LEAK AT INTAKE MANIFOLD OR HEAT RISER
Kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn en of dit moet of kan verholpen worden.
Zelf vond ik volgend artikel op Internet :
http://www.gregsengine.com/using-a-vacuum-gauge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. 1 van de 4 aansluitnippels moest worden ingekort omwille van de valbaren (zie foto)
Voor de regeling
Na de regeling
Op de foto's ziet u het resultaat van vóór en na de afstelling.
Het resultaat is, dat ik nu een veel rustigere en gelijkmatiger draaiende motor heb gekregen.
Wat mij nu zorgen baart, is dat het handboek een vacuüm beoogt rond de 40mm. en zoals men op de meters kan zien, haal ik amper 20mm.
Op de manometer staat in de zone 10-20mm, het volgende :
LATE VALVE TIMING OR LEAK AT INTAKE MANIFOLD OR HEAT RISER
Kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn en of dit moet of kan verholpen worden.
Zelf vond ik volgend artikel op Internet :
http://www.gregsengine.com/using-a-vacuum-gauge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. 1 van de 4 aansluitnippels moest worden ingekort omwille van de valbaren (zie foto)
Voor de regeling
Na de regeling