Carburateurs gesynchroniseerd.


Technische vragen, tips, trucs, enz.

Carburateurs gesynchroniseerd.

Berichtdoor desander » 24 Mei 2016, 10:24

Vandaag dus met m'n nieuwe speeltje, de 4 carburateurs op elkaar gesynchroniseerd.
Op de foto's ziet u het resultaat van vóór en na de afstelling.
Het resultaat is, dat ik nu een veel rustigere en gelijkmatiger draaiende motor heb gekregen.
Wat mij nu zorgen baart, is dat het handboek een vacuüm beoogt rond de 40mm. en zoals men op de meters kan zien, haal ik amper 20mm.
Op de manometer staat in de zone 10-20mm, het volgende :
LATE VALVE TIMING OR LEAK AT INTAKE MANIFOLD OR HEAT RISER
Kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn en of dit moet of kan verholpen worden.
Zelf vond ik volgend artikel op Internet :

http://www.gregsengine.com/using-a-vacuum-gauge.html

PS. 1 van de 4 aansluitnippels moest worden ingekort omwille van de valbaren (zie foto)
Afbeelding
Voor de regeling


Afbeelding
Na de regeling


Afbeelding
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
desander
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 19 Jun 2015, 15:43
Woonplaats: Loppem, West-Vlaanderen
Type Goldwing: GL1200

Re: Carburateurs gesynchroniseerd.

Berichtdoor rudolphwolven » 24 Mei 2016, 23:29

Ik kom zelf ook bij stationair afstellen (4 dezelfde meters) met een 17.000 km jonge K1 op ca. 20 mm.....................motor loopt heel goed.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054
Gebruikers-avatar
rudolphwolven
 
Berichten: 400
Geregistreerd: 26 Mei 2008, 02:11

Re: Carburateurs gesynchroniseerd.

Berichtdoor nazijspanweersolo » 25 Mei 2016, 12:43

Goed om te zien dat het in ieder geval werkt!

mvrg

Erik
'81 1100 met EZS zijspan
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)
Gebruikers-avatar
nazijspanweersolo
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 02 Jul 2015, 10:16
Type Goldwing: GL1500

Re: Carburateurs gesynchroniseerd.

Berichtdoor peter » 25 Mei 2016, 21:44

De hoeveelheid vacuum die de meters moeten aangeven klopt inderdaad niet. Ik denk dat ze eigenlijk iets met automotoren bedoelen. We hebben een redelijk kleine cilinderinhoud en best een flinke carburateur.
Als ze maar gelijk staan is het volgens mij wel goed.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6479
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: Carburateurs gesynchroniseerd.

Berichtdoor desander » 26 Mei 2016, 03:37

Kwestie dat het wel zo in het werkplaatshandboek vermeld wordt.
Toegegeven, hij draait wel heel soepel nu.
Misschien zoek ik het wel te ver, maar ja, Pietje Precies, hè...
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
desander
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 19 Jun 2015, 15:43
Woonplaats: Loppem, West-Vlaanderen
Type Goldwing: GL1200

Re: Carburateurs gesynchroniseerd.

Berichtdoor peter » 26 Mei 2016, 07:52

Wil je meer vacuum dan zal je de gasschuiven moeten laten zakken. Dan zakt dus ook je toerental stationair. Doe je dat dan loopt hij denk ik te langzaam en valt hij stil.
Compressie goed, ontsteking goed, mengselschroeven goed en synchronisatie goed zou voldoende moeten zijn om een mooi lopend blok te krijgen.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6479
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: Carburateurs gesynchroniseerd.

Berichtdoor desander » 26 Mei 2016, 09:19

Compressie meten is misschien nog eens een goed idee.
Zijn daar instructies voor en welk materiaal heb je daarvoor nodig.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
desander
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 19 Jun 2015, 15:43
Woonplaats: Loppem, West-Vlaanderen
Type Goldwing: GL1200

Re: Carburateurs gesynchroniseerd.

Berichtdoor peter » 26 Mei 2016, 20:06

Een compressie meter, op aliexpres voor 24,95 incl verzenden. Keurig met verloopnippels en slangen.
Bougie eruitschroeven, compressie meter aansluiten op bougie gat. Gas volopen draaien, dodemans knop op uit en dan starten tot meter niet meer op loopt. Waarde opschrijven dan op de rest knop van de meter drukken en het hele verhaal op alle cilinders herhalen.
Alle vier moeten redelijk gelijk zijn en in de buurt van de waarde die in je boek vermeld staat.

[url]
http://www.aliexpress.com/item-img/9-PC ... 38535.html[/url]

Nog goedkoper zelfs :lol:
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6479
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800


Terug naar GL1200

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast