Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
- Rene69
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 apr 2016, 12:46
- Type Goldwing: GL1200
Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
Mede GL1200 rijders,
Is het Schema van een GL1200 interstate dusdanig afwijkend in het starter cirquit t.o.v. 1200 aspencade? (buiten het digitale dashboard etc etc, en mijn Gl is een zijspan combinatie dus alle vering features zijn disabled)
Ik kan alleen een "leesbaar" GL1200 interstate vinden op het web, 1 Aspencade maar is te lage resolutie dat ik niet kan lezen en opblazen geeft helemaal slecht resultaat.
Ik ben dus opzoek voor mijn Aspencade naar een schema, met name het starter cirquit de mijne start helemaal niet meer. (Vorig jaar rijdend weg gezet, en ja in een iets wat vochtige omgeving, dus denk dat de corrosie heeft toegeslagen)
-Accu van het weekend vervangen omdat ik twijfelde aan de spanning indicatie op het voltmetertje in de kuip, (varieert tussen de 9 en 11 volt) bij contact aan /uit.
-alle lampjes en digitaal dashboard werken wel.
-Accu zelf was ruim 12 volt.
-Bij indrukken start toets zie je koplamp uit gaan, maar start relais geeft geen krimp, en dus ook geen reactie op de startmotor.
-dus daardoor twijfel en accu bij bikerbest gehaald, opgeladen, 12,7 Volt, erin gezet....zelfde resultaat.
-Killswitch staat goed.
-Neutral lampje brand, gaat uit bij schakelen, ook met ingetrokken koppeling geen enkel resultaat op een kick of klick op het start realais.
Heb dit forum genoeg tips om nog verder te checken, en ga ik ook doen van het weekend maar zou graag een schema bemachtigen, als ik door de mogelijkheden heen ben.
Alvast bedankt voor eventuele reacties en of suggesties!
Groet
Rene
Is het Schema van een GL1200 interstate dusdanig afwijkend in het starter cirquit t.o.v. 1200 aspencade? (buiten het digitale dashboard etc etc, en mijn Gl is een zijspan combinatie dus alle vering features zijn disabled)
Ik kan alleen een "leesbaar" GL1200 interstate vinden op het web, 1 Aspencade maar is te lage resolutie dat ik niet kan lezen en opblazen geeft helemaal slecht resultaat.
Ik ben dus opzoek voor mijn Aspencade naar een schema, met name het starter cirquit de mijne start helemaal niet meer. (Vorig jaar rijdend weg gezet, en ja in een iets wat vochtige omgeving, dus denk dat de corrosie heeft toegeslagen)
-Accu van het weekend vervangen omdat ik twijfelde aan de spanning indicatie op het voltmetertje in de kuip, (varieert tussen de 9 en 11 volt) bij contact aan /uit.
-alle lampjes en digitaal dashboard werken wel.
-Accu zelf was ruim 12 volt.
-Bij indrukken start toets zie je koplamp uit gaan, maar start relais geeft geen krimp, en dus ook geen reactie op de startmotor.
-dus daardoor twijfel en accu bij bikerbest gehaald, opgeladen, 12,7 Volt, erin gezet....zelfde resultaat.
-Killswitch staat goed.
-Neutral lampje brand, gaat uit bij schakelen, ook met ingetrokken koppeling geen enkel resultaat op een kick of klick op het start realais.
Heb dit forum genoeg tips om nog verder te checken, en ga ik ook doen van het weekend maar zou graag een schema bemachtigen, als ik door de mogelijkheden heen ben.
Alvast bedankt voor eventuele reacties en of suggesties!
Groet
Rene
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
- Type Goldwing: overig
Re: Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
ik denk dat de start relais stuk is probeer eens met een schroevendraaier de twee polen door te verbinden misschien start hij dan wel.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 07 jan 2015, 12:29
- Type Goldwing: GL1200
Re: Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
hier (http://gl1200.free.fr/index3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) kan je Hayes vinden met voldoende resolutie, schema in hoofdstuk 9. Als je me via PB een email adres stuurt kan ik je ook pdf sturen.
grz FP
grz FP
-
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.
Re: Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
Rene, ik kan je ook helpen met heel veel documentatie.
Ook even een PB geven, verstuur ik het via We-Transfer.
Groeten Henk.
Ook even een PB geven, verstuur ik het via We-Transfer.
Groeten Henk.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202
Member of Goldwing Clube Portugal 0202
- Rene69
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 apr 2016, 12:46
- Type Goldwing: GL1200
Re: Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
Zover bedankt voor de hulp!
Ik heb de bedrading bij het start realis bekeken, ik moet zeggen......als ik zo aangesloten zou zijn zou ik ook niet meer starten...
Ik was al van plan om dit weekend ook de 3 fase connector te modificeren zoals hier het voorbeeld op het forum gegeven is.(als hij het weer gaat doen)
Maar die dikke rode draad in de connector (voeding vanaf hoofdzekering) is ook aardig "warm"geworden, buiten de grijze kleur koper adertjes, is de isolatie ook beginnen te smelten. Ook dit maar schoonmaken en zal kijken ALS ik hem van het weekend aan de praat krijg, met een Ampere meter (tang) wat de stroom doorvoer is op deze ader, zou wel willen weten waarom dit er zo slecht aan toe is. Te krap bemeten? zijn er meerdere GL1200 die dit euvel hebben?
Maar gaan er met goede moed aan beginnen en hij gaat het zeker weten weer doen!
Ik zal de vorderingen hier noteren.
Groet
Rene
Ik heb de bedrading bij het start realis bekeken, ik moet zeggen......als ik zo aangesloten zou zijn zou ik ook niet meer starten...
Ik was al van plan om dit weekend ook de 3 fase connector te modificeren zoals hier het voorbeeld op het forum gegeven is.(als hij het weer gaat doen)
Maar die dikke rode draad in de connector (voeding vanaf hoofdzekering) is ook aardig "warm"geworden, buiten de grijze kleur koper adertjes, is de isolatie ook beginnen te smelten. Ook dit maar schoonmaken en zal kijken ALS ik hem van het weekend aan de praat krijg, met een Ampere meter (tang) wat de stroom doorvoer is op deze ader, zou wel willen weten waarom dit er zo slecht aan toe is. Te krap bemeten? zijn er meerdere GL1200 die dit euvel hebben?
Maar gaan er met goede moed aan beginnen en hij gaat het zeker weten weer doen!
Ik zal de vorderingen hier noteren.
Groet
Rene
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
Ik vind dit elke keer weer een grappige vraag... en eigenlijk overbodig. Als het werkelijk een veelvoorkomend probleem zou zijn zou er waarschijnlijk meer over geschreven zijn. En als je de zoekfunctie zou gebruiken zou je die opmerkingen gevonden hebben.Rene69 schreef:... Te krap bemeten? zijn er meerdere GL1200 die dit euvel hebben? ...
Zoals het probleem 'van de gele draden' waar diverse forumleden (waaronder ikzelf bij een vorige motor) al eens over geschreven hebben.
De draad is waarschijnlijk warm geworden door een slechte verbinding. Zit de beschadiging niet in de buurt van een (AMP) connector, kroonsteen of iets dergelijks? Dat is dikwijls de boosdoener....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 21:26
- Type Goldwing: GL1200
Re: Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
Wat hier al eerder is aangegeven verdenk ik ook je startrelais,test die nou eens met een multymeter die relais,als je hem op contact zet moet er op al de 2 dikke draden stroom staan (rood/witte en de rode. de dikkere draden)Als dat oké is dan je startmotor controleren.iemand even op de start knop laten drukken en ook even met een multymeter even kijken of er stroom op de kabel staat die aan je startmotor vast zit.Dit verhaal werkt alleen als je accu goed is natuurlijk
- Rene69
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 apr 2016, 12:46
- Type Goldwing: GL1200
Re: Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
De GW loopt Weer!!
EN tja, toen de buddy eraf ging zag ik aan de bedrading al dat er flink aan gekloot was ooit.
De geel rode draad naar startrelais was met amp materiaal geprobeerd te klemmen, en de geel rode zat dus los, gewoon los, dat ik daar vorige jaar geen last van het gehad snap ik echt niet!
Maar er zijn een hele boel onnodige draden toegevoegd door vorige eigenaars om de accent verlichting op de koffers etc te laten branden , zo zat er ook nog een hoorn onder de top koffer.
Dit spul allemaal weg gehaald, en alles gefatsoeneerd. Dal malle ding loopt weer. ben weer blij.
zal een paar pictures posten.
Heb nog 1 ding en dat is neutral lampje werkt niet, nee zijn niet de lampjes deze heb ik vorige jaar vervangen voor z.g. LED dashbord lampjes, zijn dus LED.
Hij werkte wel voor ik begon, de N in display is wel zichtbaar en staat ook in z'n vrij maar goed dat is next step.
Rene
EN tja, toen de buddy eraf ging zag ik aan de bedrading al dat er flink aan gekloot was ooit.
De geel rode draad naar startrelais was met amp materiaal geprobeerd te klemmen, en de geel rode zat dus los, gewoon los, dat ik daar vorige jaar geen last van het gehad snap ik echt niet!
Maar er zijn een hele boel onnodige draden toegevoegd door vorige eigenaars om de accent verlichting op de koffers etc te laten branden , zo zat er ook nog een hoorn onder de top koffer.
Dit spul allemaal weg gehaald, en alles gefatsoeneerd. Dal malle ding loopt weer. ben weer blij.
zal een paar pictures posten.
Heb nog 1 ding en dat is neutral lampje werkt niet, nee zijn niet de lampjes deze heb ik vorige jaar vervangen voor z.g. LED dashbord lampjes, zijn dus LED.
Hij werkte wel voor ik begon, de N in display is wel zichtbaar en staat ook in z'n vrij maar goed dat is next step.
Rene
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Bedradingschema GL1200 start niet meer.....
Good job!!!
Wat een knoeiboel die kabels...
Wat een knoeiboel die kabels...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)