afwijkende benzinemeter???

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
badejo71
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2016, 20:38
Type Goldwing: GL1200

afwijkende benzinemeter???

Bericht door badejo71 » 29 jan 2016, 23:21

hallo

ben in bezit van een gl1200 aspencade uit 1984
nou viel me op bij ca 10 ltr benzine in de tank geeft mn meter bijna 3/4 vol aan .

is dit normaal bij de goldwings van die leeftijd ? of is er een handige truc, oplossing voor dit probleem


mvrg bas
B.A.C.A Bikers Against Child Abuse

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: afwijkende benzinemeter???

Bericht door harmdeboer » 30 jan 2016, 19:39

Ja heel normaal...

Is wel aan te passen zoek maar eens bij de gl 1500 daar staat het volgens mij ergens..

Maar heel eerlijk is de moeite bijna niet zolang je maar je 2,5 liter reserve hebt zou ik er niet over vallen.. :mrgreen:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Tarzan
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Rotterdam

Re: afwijkende benzinemeter???

Bericht door Tarzan » 01 feb 2016, 19:02

Misschien kan je hier iets mee ? :

Volt Regulator for Four Cylinder WingsGL1000/GL1100/GL1200 7 Volt Regulator

If you have a GL1000, GL1100 or GL1200 Standard Goldwing with mechanical (not electronic LCD) temperature and fuel gauges, you've had this problem. Or...you will. It's only a matter of time. You'll start noticing thkat your temperature and fuel gauges are reading off the scale - the temperature is in the red, and the fuel shows full. The only thing is, the bike isn't overheating, and you know you've only got a quarter tank left. Or...even worse: your bike is operating normally, and suddenly your temperature and fuel gauges just turn off, and look like the picture to the right. How much fuel have you got left? You'll have to guess!

What's causing it? A faulty, worn-out 7 volt voltage regulator. Behind the fuel and temperature gauges is a special voltage regulator that turns your motorcycle's normal 12 volts into the 7 volts on which these two gauges run. When it starts to fail, it typically starts doing so intermittently. Left in a failed state, it can cause damage - allowing a full 12 volts into your temperature and fuel gauges, destroying the delicate coils inside! That gets expensive, requiring the replacement of the entire center gauge cluster!

What's the solution? For almost five years, we've been manufacturing a modern, solid-state 7 volt regulator to fix this problem once and for all. Hundreds and hundreds of Goldwing owners all over the world now have operating fuel and temperature gauges thanks to our 7 volt regulator. If you've got this problem - or you know someone who does - check out our 7 Volt Regulator and get it fixed!

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: afwijkende benzinemeter???

Bericht door harmdeboer » 01 feb 2016, 21:49

tja op een 1200 nog niet mee gemaakt... heeft te maken met de potmeter in de vlotter groep... je kan deze bijstellen door de arm een beetje te buigen... maar goed.... zolang hij op reserve het gewoon nog goed doet... no problem bij een 1500 wijken de tellers ook af...


ach het heeft zijn charme....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Plaats reactie