Ik heb sinds enkele weken last van een geur van verbrand rubber.
Dit doet zich reeds voor wanneer ik de dagelijkse korte trip van zo'n 14 km naar het werk maak.
Daarbij haal ik maximum 80 km/h.
De geur is te ruiken vanaf mijn zitpositie tijdens het rijden.
Wanneer ik op het werk toekom, is de geur nagenoeg verdwenen.
Nu moet wel gezegd dat de remklauwen, zowel vooraan als achteraan dringend moeten gereviseerd worden, want de remblokjes slepen tegen de remschijven.
Dat hoor je al, wanneer je de motorfiets aan de hand verplaatst van bijvoorbeeld de garage naar de oprit.
Of dat nu de oorzaak is van de brandgeur weet ik niet.
Misschien heeft iemand een idee...
Er staan momenteel zo'n 18000 miles op de teller.
Zelf dacht ik misschien een of andere riem, zoals de transmissie riem...
Geur van verbrand rubber.
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Geur van verbrand rubber.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Geur van verbrand rubber.
Loopt je voor of achterwiel aan?
Remblokken slepen altijd een beetje anders werken ze niet zolang de wielen maar goed vrijlopen als je er een draai aan geeft....
Maatje van mij heeft het gehad met een afwijkende achterband... deze liep tegen de achterbrug.
Ik heb het zelf gehad met een spatbord wat op het voorwiel aanliep na montage van een modderflap.
Remblokken slepen altijd een beetje anders werken ze niet zolang de wielen maar goed vrijlopen als je er een draai aan geeft....
Maatje van mij heeft het gehad met een afwijkende achterband... deze liep tegen de achterbrug.
Ik heb het zelf gehad met een spatbord wat op het voorwiel aanliep na montage van een modderflap.
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 21:26
- Type Goldwing: GL1200
Re: Geur van verbrand rubber.
hoi,als je weer een ritje maakt en je ruikt weer die brandlucht, moet je even stoppen en voorzichtig even snel aan je remschijfen tikken.Mocht er eentje warm/heet zijn blijft er waarschijnlijk een remzuigertje hangen (gaat niet terug in je remcilinder) en heb je je probleem gevonden, je remblok blijft dan te stijf tegen je remschijf zitten wat een brand/nare lucht kan gaan geven.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Geur van verbrand rubber.
En controleer ff de kabels van de dynamo en accu/ spanningswisselaar....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: Geur van verbrand rubber.
Bedankt voor de nuttige informatie.
Ik ga alles controleren zoals aanbevolen.
Ik ga alles controleren zoals aanbevolen.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: Geur van verbrand rubber.
De remklauwen van de voetrem (achterrem en rechter voorrem) zijn ondertussen mooi gereviseerd.
Vanmiddag nog de klauw van de linker voorrem behandelen en omdat ik toch met DOT 4 bezig ben, ga ik eveneens de koppeling voorzien van nieuwe vloeistof.
Moet zeggen dat het manueel ontluchten heel goed meevalt.
Hopelijk zal hiermee de "verbrande rubber" geur opgelost zijn.
De schuifasjes van de reeds behandelde klauwen zaten in ieder geval potvast.
Zodoende konden deze dus niet meer mooi bewegen.
Dat probleem zal alvast van de baan zijn.
Indien brandgeur nadien nog steeds optreedt, zal ik eens de kabels van de accu en de alternator bekijken.
Vanmiddag nog de klauw van de linker voorrem behandelen en omdat ik toch met DOT 4 bezig ben, ga ik eveneens de koppeling voorzien van nieuwe vloeistof.
Moet zeggen dat het manueel ontluchten heel goed meevalt.
Hopelijk zal hiermee de "verbrande rubber" geur opgelost zijn.
De schuifasjes van de reeds behandelde klauwen zaten in ieder geval potvast.
Zodoende konden deze dus niet meer mooi bewegen.
Dat probleem zal alvast van de baan zijn.
Indien brandgeur nadien nog steeds optreedt, zal ik eens de kabels van de accu en de alternator bekijken.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen