Enkele maanden geleden heb ik een nieuw brandstoffilter geplaatst.
Daar ook de originele leidingen verduurt waren, heb ik deze eveneens vervangen door doorzichtige leidingen (geschikt voor benzine)
Nu heb ik al geruime tijd het effect van "puffen" bij het gas geven.
Ik stel vast, dat er lucht zit in de brandstofleiding, zowel het gedeelte tussen de afsluiter en het filter, alsook tussen het filter en de pomp.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en welke de oplossing hiervoor is ?
Lucht in brandstofleiding
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Lucht in brandstofleiding
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Lucht in brandstofleiding
Meestal een soort lekkage. Er lekt dan lucht naar binnen toe. Geen idee of dit normaal is....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: Lucht in brandstofleiding
Ik zal misschien best eens de leidingen aan alle aansluitpunten voorzien van degelijke spanners of een ander type leiding leggen.RonalT schreef:Meestal een soort lekkage. Er lekt dan lucht naar binnen toe. Geen idee of dit normaal is....
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Lucht in brandstofleiding
De slangen horen op de aansluitingen zeker voorzien te zijn van slangenklemmen.
Zoiets
of de door Honda veel gebruikte
Zoiets
of de door Honda veel gebruikte
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: Lucht in brandstofleiding
En daar ben ik dus in de fout gegaan.RonalT schreef:De slangen horen op de aansluitingen zeker voorzien te zijn van slangenklemmen.
Zoiets
of de door Honda veel gebruikte
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Lucht in brandstofleiding
gebruik dan ook een gewapende brandstofleiding (harde wand met staal kabel en met katoen mantel)
een kunsstof slang zal makkelijk lucht binnen trekken als je geen slangen klemmen gebruik daarnaastkan deze slang zeer makkelijk vacuum trekken of te wel zichzelf plat trekken...
en nog erger... onder invloed van warmte (en geloof mij daar waar deze slang loopt word het heel warm) zal deze slang de benzine koken... waardoor de slang weer zacht word en makkelijker plattrekt... dus... vervangen die knoemmel voor een echte brandstof slang!
een kunsstof slang zal makkelijk lucht binnen trekken als je geen slangen klemmen gebruik daarnaastkan deze slang zeer makkelijk vacuum trekken of te wel zichzelf plat trekken...
en nog erger... onder invloed van warmte (en geloof mij daar waar deze slang loopt word het heel warm) zal deze slang de benzine koken... waardoor de slang weer zacht word en makkelijker plattrekt... dus... vervangen die knoemmel voor een echte brandstof slang!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: Lucht in brandstofleiding
harmdeboer schreef:gebruik dan ook een gewapende brandstofleiding (harde wand met staal kabel en met katoen mantel)
een kunsstof slang zal makkelijk lucht binnen trekken als je geen slangen klemmen gebruik daarnaastkan deze slang zeer makkelijk vacuum trekken of te wel zichzelf plat trekken...
en nog erger... onder invloed van warmte (en geloof mij daar waar deze slang loopt word het heel warm) zal deze slang de benzine koken... waardoor de slang weer zacht word en makkelijker plattrekt... dus... vervangen die knoemmel voor een echte brandstof slang!
Yes chief !
Bedankt voor de nuttige informatie.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Lucht in brandstofleiding
Maar vooral goede klemmen gebruiken zal al heeeeeel veel schelen...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)