Lucht in brandstofleiding

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
desander
Berichten: 180
Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Loppem, West-Vlaanderen

Lucht in brandstofleiding

Bericht door desander » 02 okt 2015, 09:42

Enkele maanden geleden heb ik een nieuw brandstoffilter geplaatst.
Daar ook de originele leidingen verduurt waren, heb ik deze eveneens vervangen door doorzichtige leidingen (geschikt voor benzine)
Nu heb ik al geruime tijd het effect van "puffen" bij het gas geven.
Ik stel vast, dat er lucht zit in de brandstofleiding, zowel het gedeelte tussen de afsluiter en het filter, alsook tussen het filter en de pomp.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en welke de oplossing hiervoor is ?


Afbeelding

Afbeelding
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lucht in brandstofleiding

Bericht door RonalT » 02 okt 2015, 13:00

Meestal een soort lekkage. Er lekt dan lucht naar binnen toe. Geen idee of dit normaal is....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

desander
Berichten: 180
Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Loppem, West-Vlaanderen

Re: Lucht in brandstofleiding

Bericht door desander » 03 okt 2015, 09:37

RonalT schreef:Meestal een soort lekkage. Er lekt dan lucht naar binnen toe. Geen idee of dit normaal is....
Ik zal misschien best eens de leidingen aan alle aansluitpunten voorzien van degelijke spanners of een ander type leiding leggen.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lucht in brandstofleiding

Bericht door RonalT » 03 okt 2015, 23:49

De slangen horen op de aansluitingen zeker voorzien te zijn van slangenklemmen.

Zoiets
Afbeelding

of de door Honda veel gebruikte

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

desander
Berichten: 180
Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Loppem, West-Vlaanderen

Re: Lucht in brandstofleiding

Bericht door desander » 04 okt 2015, 06:10

RonalT schreef:De slangen horen op de aansluitingen zeker voorzien te zijn van slangenklemmen.

Zoiets
Afbeelding

of de door Honda veel gebruikte

Afbeelding
En daar ben ik dus in de fout gegaan.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Lucht in brandstofleiding

Bericht door harmdeboer » 04 okt 2015, 19:36

gebruik dan ook een gewapende brandstofleiding (harde wand met staal kabel en met katoen mantel)

een kunsstof slang zal makkelijk lucht binnen trekken als je geen slangen klemmen gebruik daarnaastkan deze slang zeer makkelijk vacuum trekken of te wel zichzelf plat trekken...

en nog erger... onder invloed van warmte (en geloof mij daar waar deze slang loopt word het heel warm) zal deze slang de benzine koken... waardoor de slang weer zacht word en makkelijker plattrekt... dus... vervangen die knoemmel voor een echte brandstof slang!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

desander
Berichten: 180
Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Loppem, West-Vlaanderen

Re: Lucht in brandstofleiding

Bericht door desander » 04 okt 2015, 20:21

harmdeboer schreef:gebruik dan ook een gewapende brandstofleiding (harde wand met staal kabel en met katoen mantel)

een kunsstof slang zal makkelijk lucht binnen trekken als je geen slangen klemmen gebruik daarnaastkan deze slang zeer makkelijk vacuum trekken of te wel zichzelf plat trekken...

en nog erger... onder invloed van warmte (en geloof mij daar waar deze slang loopt word het heel warm) zal deze slang de benzine koken... waardoor de slang weer zacht word en makkelijker plattrekt... dus... vervangen die knoemmel voor een echte brandstof slang!

Yes chief !

Bedankt voor de nuttige informatie.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Lucht in brandstofleiding

Bericht door harmdeboer » 12 okt 2015, 21:46

Maar vooral goede klemmen gebruiken zal al heeeeeel veel schelen...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Plaats reactie