Banden vervangen (tips & tricks)
Geplaatst: 08 aug 2015, 22:03
Gisteren met de velgen naar de bandencentrale om de nieuwe ContiMilestones te laten monteren.
WAT EEN VERSCHIL IN RIJGEDRAG ! (oude waren nog van 1990)
Ik heb het achterwiel als volgt gedemonteerd :
Afdekkap onder kentekenplaat eraf.
Linker koffer eraf.
Achterste beugeltje (chroom) eraf. (houdt beide kofferbeugels bij elkaar)
Koffer ophangbeugel v/d linker koffer eraf. (zorgt er voor dat je meer spel krijgt en het wiel makkelijker uitneembaar is)
Final Gear, 4 bouten 12mm aan de aandrijfas behuizing enkele mm's los gezet. (geeft wat speling bij uithalen wiel)
Beide schokbrekers, onderste bouten er uit en naar achteren ophangen. (Luchtdruk aflaten)
Krik v/d auto onder de swingarm, zodat de wielas boven de uitlaat uit komt.
Wielas er uit en het wiel van de Final Gear afgekoppeld.
Wiel langs achter er uit gerold.
Nadien alles flink in het vet gezet.
Hier zie je hoe alles vrij was om eens deftig te poetsen.
Het idee om de autokrik te gebruiken, kwam van mijn lieve vrouwtje. Daar stond ik dan met mijn mond vol tanden...
Verbindingsbeugeltje tussen beide kofferbeugels weggenomen om het wiel langs achter uit te rollen.
Kofferbeugel links weggenomen om meer vrij spel te krijgen bij het wegnemen v/h wiel op de aandrijving.
Zowel handig bij in-als uitnemen.
De nieuwe ContiMilestones staan te popelen om gemonteerd te worden.
Zo, die zit er al onder...
Ook het voorwiel moest er natuurlijk terug op.
En dit is dan het resultaat !
Wat een prachtige wegligging.
Het vervelend geruis uit de kuip is weg (overbrengen van geluid wegkwaliteit via de band)
Langsgroeven in het wegdek zijn niet meer merkbaar.
De motor "kleeft" als het ware aan het wegdek.
En zeggen dat ik de eerste 100km voorzichtig aan moet doen...
Mijn dank gaat vooral uit naar Ger die mij overtuigde om voor de ContiMilestones te gaan.
WAT EEN VERSCHIL IN RIJGEDRAG ! (oude waren nog van 1990)
Ik heb het achterwiel als volgt gedemonteerd :
Afdekkap onder kentekenplaat eraf.
Linker koffer eraf.
Achterste beugeltje (chroom) eraf. (houdt beide kofferbeugels bij elkaar)
Koffer ophangbeugel v/d linker koffer eraf. (zorgt er voor dat je meer spel krijgt en het wiel makkelijker uitneembaar is)
Final Gear, 4 bouten 12mm aan de aandrijfas behuizing enkele mm's los gezet. (geeft wat speling bij uithalen wiel)
Beide schokbrekers, onderste bouten er uit en naar achteren ophangen. (Luchtdruk aflaten)
Krik v/d auto onder de swingarm, zodat de wielas boven de uitlaat uit komt.
Wielas er uit en het wiel van de Final Gear afgekoppeld.
Wiel langs achter er uit gerold.
Nadien alles flink in het vet gezet.
Hier zie je hoe alles vrij was om eens deftig te poetsen.
Het idee om de autokrik te gebruiken, kwam van mijn lieve vrouwtje. Daar stond ik dan met mijn mond vol tanden...
Verbindingsbeugeltje tussen beide kofferbeugels weggenomen om het wiel langs achter uit te rollen.
Kofferbeugel links weggenomen om meer vrij spel te krijgen bij het wegnemen v/h wiel op de aandrijving.
Zowel handig bij in-als uitnemen.
De nieuwe ContiMilestones staan te popelen om gemonteerd te worden.
Zo, die zit er al onder...
Ook het voorwiel moest er natuurlijk terug op.
En dit is dan het resultaat !
Wat een prachtige wegligging.
Het vervelend geruis uit de kuip is weg (overbrengen van geluid wegkwaliteit via de band)
Langsgroeven in het wegdek zijn niet meer merkbaar.
De motor "kleeft" als het ware aan het wegdek.
En zeggen dat ik de eerste 100km voorzichtig aan moet doen...
Mijn dank gaat vooral uit naar Ger die mij overtuigde om voor de ContiMilestones te gaan.