olie lekkage tussen blok en kop

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
JDeurloo
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2014, 20:11
Type Goldwing: GL1200

olie lekkage tussen blok en kop

Bericht door JDeurloo » 24 jul 2015, 00:07

Ik had al olie lekkage aan de kant van de versnellingpook, kering vervangen maar nog lekkage.Bij met name hogere toerental dan spuit het er uit tussen het blok en de terhoogte van de versnellingpook. Is dit op te lossen door de kop los te halen en er vloeibare pakking tussen te doen, de kop is eraf geweest onlangs, nieuwe koppakking opgegaan en ook gevlakt.
Wie kan advies geven.
Een ander probleem is voordat de koppakking verwisseld was liep de motor als een zonnetje.Nadat de koppakking en ook de distributieriem vervangen was lijkt het wel een koffie molen. Bij monteren van de distributie de gebruikelijke strepen gezet en ook getest of hij vrij rond liep door met de hand rond te draaien. Wie kan mij advies geven wat het zou kunnen zijn.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: olie lekkage tussen blok en kop

Bericht door RonalT » 24 jul 2015, 00:31

Dit is een technisch onderwerp en past beter in (afhankelijk van het type Gold Wing)

GL1200
Technische vragen, tips, trucs, enz.

Vandaar dat het topic verplaatst is.

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: olie lekkage tussen blok en kop

Bericht door bowser » 24 jul 2015, 16:07

Of je hebt de verkeerde koppakking ertussen zitten, links en rechts zit verschil in dacht ik :oops:
Dit kun je zien waar het m6 boutje onder zit steekt dan de pakking tussen uit :roll:
Of je bent het o ringentje van je oliekanaal vergeten midden tussen de pakking in
En als hij nu als een oude koffiemolen loopt en daarvoor niet toch nog ff kijken of de riemen goed staan
Er staan gewoon orginele strepen op je krukas en nokkenassentandwielen
bougiekabels niet omgedraaid ????
geen valse lucht via de inlaat????
groeten uit de Zeg

Plaats reactie