Kan iemand mij nuttige tips bezorgen in verband met het vervangen van de vork keerringen ?
Ook misschien wat men zoal gebruikt om de nieuw keerringen te plaatsen...
Alvast bedankt.
nuttige tips vervangen fork seals
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
nuttige tips vervangen fork seals
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 07 jan 2015, 12:29
- Type Goldwing: GL1200
Re: nuttige tips vervangen fork seals
Hoi, ik heb deze gevolgd http://chuck.kichline.com/goldwing/forks/default.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
maar NIET de voorvork uitgebouwd.
Om de ringen aan te drukken heb ik stukje 50mm PVC buis gebruikt (sneetje erin om te verwijderen) en twee ringsleutels. zie foto http://imageshack.com/a/img912/3595/cf6uFk.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;. Gewone inbusbouten beetje vast draaien en duwen ...
maar NIET de voorvork uitgebouwd.
Om de ringen aan te drukken heb ik stukje 50mm PVC buis gebruikt (sneetje erin om te verwijderen) en twee ringsleutels. zie foto http://imageshack.com/a/img912/3595/cf6uFk.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;. Gewone inbusbouten beetje vast draaien en duwen ...
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: nuttige tips vervangen fork seals
Bedankt voor de nuttige informatie.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: nuttige tips vervangen fork seals
Vandaag de vorken opnieuw gemonteerd en alles ziet er na de eerste testrit voorlopig heel goed uit.
Ik heb wel de indruk dat je weinig verschil merkt met of zonder perslucht op de vorkpoten...
Op termijn misschien eens nadenken over progressieve veren.
Iets wat Ãk misschien wel als nuttige tip proefondervindelijk kan meegeven is het volgende :
Neem een pvc buis diameter 50mm van zo'n 50 cm.
Maak dat één uiteinde mooi vlak is.
Neem nu een oude oliekeerring en wrik die met de holle kant over het buis-uiteinde.
Zo, nu heb je een goedkope oplossing om de geleidingsbus en de nieuwe oliekeerring in de zitting te stampen.
Gewoon de buis met de keerring naar onder over de zuigerstang schuiven en stampen maar...
Verder allen bedankt voor alle nuttige informatie.
Ik heb wel de indruk dat je weinig verschil merkt met of zonder perslucht op de vorkpoten...
Op termijn misschien eens nadenken over progressieve veren.
Iets wat Ãk misschien wel als nuttige tip proefondervindelijk kan meegeven is het volgende :
Neem een pvc buis diameter 50mm van zo'n 50 cm.
Maak dat één uiteinde mooi vlak is.
Neem nu een oude oliekeerring en wrik die met de holle kant over het buis-uiteinde.
Zo, nu heb je een goedkope oplossing om de geleidingsbus en de nieuwe oliekeerring in de zitting te stampen.
Gewoon de buis met de keerring naar onder over de zuigerstang schuiven en stampen maar...
Verder allen bedankt voor alle nuttige informatie.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
- nazijspanweersolo
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 02 jul 2015, 10:16
- Type Goldwing: GL1500
Re: nuttige tips vervangen fork seals
Beste Gilbert,
Waarschijnlijk vertel ik niets nieuws, maar voor de zekerheid toch het volgende:
Twee weken geleden zijn bij mijn 1200 de voorvorkkeringen vervangen omdat ze behoorlijk lekten. Tijdens de hete dagen van afgelopen week merkte ik dat de motor warmer werd dan gewoonlijk. Ik heb eerst de vloeistoffen en de vin gecheckt, maar die waren goed.
Toen bedacht ik mij dat de olie uit de voorvork ook op de radiateur kan lekken en dat dit er voor kan zorgen dat straatvuil er op vast gaat zitten.Op het oog kon ik niets zien, maar voor de zekerheid heb ik de radiateur in een autowasserette afgespoten met de lans voor het ontvetten van motorblokken (60 graden met ontvetter). Daarna waren alle problemen met het warmer worden voorbij zodat ik er vanuit ga dat dit de oorzaak was.
Dus, voor zover je ook een lekkage hebt gehad en voor zover je je radiateur al niet schoon gemaakt hebt, is het misschien aan te raden om dat nog even te doen.
mvrg
Erik
Waarschijnlijk vertel ik niets nieuws, maar voor de zekerheid toch het volgende:
Twee weken geleden zijn bij mijn 1200 de voorvorkkeringen vervangen omdat ze behoorlijk lekten. Tijdens de hete dagen van afgelopen week merkte ik dat de motor warmer werd dan gewoonlijk. Ik heb eerst de vloeistoffen en de vin gecheckt, maar die waren goed.
Toen bedacht ik mij dat de olie uit de voorvork ook op de radiateur kan lekken en dat dit er voor kan zorgen dat straatvuil er op vast gaat zitten.Op het oog kon ik niets zien, maar voor de zekerheid heb ik de radiateur in een autowasserette afgespoten met de lans voor het ontvetten van motorblokken (60 graden met ontvetter). Daarna waren alle problemen met het warmer worden voorbij zodat ik er vanuit ga dat dit de oorzaak was.
Dus, voor zover je ook een lekkage hebt gehad en voor zover je je radiateur al niet schoon gemaakt hebt, is het misschien aan te raden om dat nog even te doen.
mvrg
Erik
'81 1100 met EZS zijspan
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)