Beste mensen,
Ik had toegezegd, dat als het probleem opgelost was, ik hierover zou berichten.
Als eerste wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie hulp. Uiteindelijk bleek het probleem in de pulse pickups te zitten (zoals bertdebakker al aangaf), ondanks dat ze bij het doormeten binnen de spec's zaten. Ik heb een een paar nieuwe gekocht, omdat dat het enige was wat overbleef en na een aantal uren prutsen (niet moeilijk, wel een rotklus) om het geheel te demonteren en weer te monteren gaat de motor weer als de brandweer en is hij inmiddels al 5 dagen probleem vrij. Ik heb ook gelijk de distributie riemen vervangen omdat ik niet wist hoelang de oude er al in zaten. De kostprijs viel mij nog mee. Ik heb ze gekocht bij bikers best, omdat dit de enige zaak was die antwoord had gegeven om mijn e-mail (gelijk de volgende dag al). Van alle andere bedrijven tot op de dag van vandaag geen antwoord. prijs: 120 euro voor de puls pickups en 70 euro voor de distributie riemen. Gelukkig was het ontstekingskastje in orde (ongeveer 700 euro volgens een firma die ik gebeld had)
Dus mensen, nogmaals bedankt.
Leo
(inmiddels weer een happy motorrijder, ik heb weer vliegjes tussen de tanden)
P.S. Ik denk dat ik 2e paasdag maar naar de paas party ga van bikers best.
HELP/ik snap het niet meer ?pgelost
- opahonda
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 09:33
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heerhugowaard
- Contacteer:
Hee bedankt,
ik heb net m'n Aspencade helemaal uit elkaar liggen omdat de pulsgevers het niet doen (een heeft weerstand 300 Ohm en de ander > 2 MOhm. moet schijnbaar rond de 1.5 kOhm zijn.)
Ik had al een prijs opgave van meer dan 200 euro gehad (terwijl ze in de US maar $80 kosten...)
Zal ook eens bij bikersbest gaan kijken.
Ruud
ik heb net m'n Aspencade helemaal uit elkaar liggen omdat de pulsgevers het niet doen (een heeft weerstand 300 Ohm en de ander > 2 MOhm. moet schijnbaar rond de 1.5 kOhm zijn.)
Ik had al een prijs opgave van meer dan 200 euro gehad (terwijl ze in de US maar $80 kosten...)
Zal ook eens bij bikersbest gaan kijken.
Ruud
Tucker06: Vervangen distributie riemen
Neen, het is niet moeilijk, zolang je de beschrijving uit het werkplaats handboek maar volgt. Alleen als je ze erop zet moet je er op letten dat alle (tand)wielen in de juiste stand blijven staan, dus voor je de oude eraf haalt eerst de tandwielen even merken met verf of nagellak t.o.v. het blok. Als je de nieuwe eropgezet hebt, moet je ze met de twee spanners opspannen, waardoor ze van de merktekens afgaan. Dan wordt het even pielen. Je moet dan een van de wielen een paar tanden verdraaien en net zo lang puzzelen totdat de merktekens NA het opspannen weer tegenover elkaar staan.Tucker06 schreef:Zijn de distributieriemen een beetje fatsoenlijk ( Zelf) te vervangen bij een 1200? De mijne zit aan de 80.000 miles en ik weet niet wanneer ze zijn vervangen.
Groeten Jasper
succes Jasper
NB: Volgens HONDA moeten ze elke 80.000 Km vervangen worden (was 100.000 Km) dus 80.000 Miles is te laat (= 128.000 Km)
Leo