HELP/ik snap het niet meer ?pgelost

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Leo

HELP/ik snap het niet meer ?pgelost

Bericht door Leo » 28 mar 2006, 23:31

Beste mensen,
Ik had toegezegd, dat als het probleem opgelost was, ik hierover zou berichten.

Als eerste wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie hulp. Uiteindelijk bleek het probleem in de pulse pickups te zitten (zoals bertdebakker al aangaf), ondanks dat ze bij het doormeten binnen de spec's zaten. Ik heb een een paar nieuwe gekocht, omdat dat het enige was wat overbleef en na een aantal uren prutsen (niet moeilijk, wel een rotklus) om het geheel te demonteren en weer te monteren gaat de motor weer als de brandweer en is hij inmiddels al 5 dagen probleem vrij. Ik heb ook gelijk de distributie riemen vervangen omdat ik niet wist hoelang de oude er al in zaten. De kostprijs viel mij nog mee. Ik heb ze gekocht bij bikers best, omdat dit de enige zaak was die antwoord had gegeven om mijn e-mail (gelijk de volgende dag al). Van alle andere bedrijven tot op de dag van vandaag geen antwoord. prijs: 120 euro voor de puls pickups en 70 euro voor de distributie riemen. Gelukkig was het ontstekingskastje in orde (ongeveer 700 euro volgens een firma die ik gebeld had)

Dus mensen, nogmaals bedankt.

Leo
(inmiddels weer een happy motorrijder, ik heb weer vliegjes tussen de tanden)

P.S. Ik denk dat ik 2e paasdag maar naar de paas party ga van bikers best. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
opahonda
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 mar 2006, 09:33
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door opahonda » 29 mar 2006, 08:10

Is toppy Leo
En bedankt dat je het op het forum heb geplaatst altijd makkelijk om voor een ander even terug te bladeren.
Hoop dat alles het goed blijft doen. :lol:
Kijk goed uit en ook naar anderen
Afbeelding

ben van de bunt

Bericht door ben van de bunt » 29 mar 2006, 15:08

beter zo,

gr ben

bertdebakker

Bericht door bertdebakker » 17 apr 2006, 13:31

Nou dat is hartstikke mooi voor je ik ben er van overtuigt dat je geen problemen hierdoor zal ondervinden, ik rij sindsdien alweer ruim 10 jaar probleemloos rond
mzzl bakker bert

Tucker06
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2006, 16:31
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door Tucker06 » 18 apr 2006, 17:26

Zijn de distributieriemen een beetje fatsoenlijk ( Zelf) te vervangen bij een 1200? De mijne zit aan de 80.000 miles en ik weet niet wanneer ze zijn vervangen.

Groeten Jasper 8)
Live to ride.

Ruud

Bericht door Ruud » 20 apr 2006, 23:27

Hee bedankt,

ik heb net m'n Aspencade helemaal uit elkaar liggen omdat de pulsgevers het niet doen (een heeft weerstand 300 Ohm en de ander > 2 MOhm. moet schijnbaar rond de 1.5 kOhm zijn.)
Ik had al een prijs opgave van meer dan 200 euro gehad (terwijl ze in de US maar $80 kosten...)

Zal ook eens bij bikersbest gaan kijken.

Ruud

Leo

Tucker06: Vervangen distributie riemen

Bericht door Leo » 23 apr 2006, 00:29

Tucker06 schreef:Zijn de distributieriemen een beetje fatsoenlijk ( Zelf) te vervangen bij een 1200? De mijne zit aan de 80.000 miles en ik weet niet wanneer ze zijn vervangen.

Groeten Jasper 8)
Neen, het is niet moeilijk, zolang je de beschrijving uit het werkplaats handboek maar volgt. Alleen als je ze erop zet moet je er op letten dat alle (tand)wielen in de juiste stand blijven staan, dus voor je de oude eraf haalt eerst de tandwielen even merken met verf of nagellak t.o.v. het blok. Als je de nieuwe eropgezet hebt, moet je ze met de twee spanners opspannen, waardoor ze van de merktekens afgaan. Dan wordt het even pielen. Je moet dan een van de wielen een paar tanden verdraaien en net zo lang puzzelen totdat de merktekens NA het opspannen weer tegenover elkaar staan.

succes Jasper

NB: Volgens HONDA moeten ze elke 80.000 Km vervangen worden (was 100.000 Km) dus 80.000 Miles is te laat (= 128.000 Km)


Leo

Plaats reactie