verkeerde stekker

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
hobbelpaard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 sep 2013, 01:20
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hardenberg

verkeerde stekker

Bericht door hobbelpaard » 30 mar 2015, 17:01

Op mijn aspencade was de stuur cover defect, en dan bedoel ik de knopjes waarmee je overschakelt van mijl naar km/h
was al defect toen ik hem kocht, maar stond altijd op km/h, dus niet zo'n probleem.
Na de dynamorevisie, bleef hij echter op mijlen staan, dus een andere gekocht ( dezelfde ) maar bij thuiskomst blijkt dat de stekker precies de andere is als er op zat.
dus stekker eraf geknipt en mijn eigen stekker eraan gesoldeerd, alle verbindingen gemeten en alles werkt goed.
maar, aangesloten op de motor werkt hij, ik kan overschakelen van mijlen naar km/h, dus ik blij, hij doet het weer.
Nou niet dus, motor wil niet meer aanslaan startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan.
kan dit te maken hebben met de stekker ( kan ik me eigenlijk niet voorstellen ) of is het iets anders.
ook is het zo , dat als ik de motor op contact zet, ik steeds weer over moet schakelen van mijlen naar km/h.
klopt dat of heb ik de verkeerde stuur cover.
wie het weet mag zeggen.
Riding a Wing, means a smile every mile !

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: verkeerde stekker

Bericht door harmdeboer » 30 mar 2015, 23:26

Hmmm gokje...

De stekker die je vervangen hebt zit onder de dummytank..

Deze heb je gedemonteerd en je hebt met de kabels lopen schuiven om overal bij te kunnen...

De meest makkelijke oplossing is je hebt een stekker verschoven oftewel zit niet meer goed in elkaar.
Of je hebt een zekering defect door een kleine kortsluiting.

Je stopknop per ongeluk geschakeld en blijft hangen...

Of.... tja begin hier eens mee

Het permanent moeten schakelen van mijlen naar kmh is i.d.d zoals het zou moeten zijn... wellicht was de defecte stekker/knop een work arround voor dit probleem.. andere optie is even kijken bij de how to mijlen naar kilometers daar staat omschreven hoe je bij diverse types het schakelen kunt overbruggen waardoor deze functie op de motor komt te vervallen..
viewtopic.php?f=33&t=8429." onclick="window.open(this.href);return false;.
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

hobbelpaard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 sep 2013, 01:20
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hardenberg

Re: verkeerde stekker

Bericht door hobbelpaard » 31 mar 2015, 15:21

Klopt precies zoals je het omschrijft, en alle punten die je noemt heb ik gechekt, zekeringen, verbindingen, dodemanknop.
Ik heb het idee dat ik een stekker mis, de onderste 3 ( die waar je zo lekker bij kunt )zijn allemaal goed schoon en goed aangesloten.
Maar direct onder de dummytank linksboven, zitten er ook nog 3 in een metalen plaatje.
1 vierkante witte, 1 kleinere vierkante witte en 1 vierkante zwarte.
deze zijn ook goed schoon en goed aangesloten, behalve de zwarte, hier kan kan ik de tegenstekker niet voor vinden.
Ik moet eerlijk zeggen dat niet meer weet of ik er een stekker heb uitgehaald :oops:
Zal alles nog eens nalopen.
Riding a Wing, means a smile every mile !

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: verkeerde stekker

Bericht door harmdeboer » 01 apr 2015, 17:44

Aangezien jij een aspencade heby en geen cb hou je i.d.d. stekkers over deze zijn voor de aansturing van de cb.

Anders verwacht ik toch je contact slot... of ff de stekkers verwijderen zonder dat ze aangesloten zijn moet de motor gewoon starten...

Ook de zekeringen na gekeken links in je kuip.. zitten er ook 2 of 3 tegen de kuip rand aan (bakje verwijderen!?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Lammert 2

Re: verkeerde stekker

Bericht door Lammert 2 » 01 apr 2015, 20:06

Hoi, heb het ook omgesoldeert, heb je de knopjes ook niet meer nodig. :D
't Is eef werke , maar het loont en je leert weer wat. :idea:
( Het permanent moeten schakelen van mijlen naar kmh is i.d.d zoals het zou moeten zijn... wellicht was de defecte stekker/knop een work arround voor dit probleem.. andere optie is even kijken bij de how to mijlen naar kilometers daar staat omschreven hoe je bij diverse types het schakelen kunt overbruggen waardoor deze functie op de motor komt te vervallen..
viewtopic.php?f=33&t=8429..) copy.
heb met bovenstaande gegevens het uitgevoerd.
Toppie. :lol:
Lammert

hobbelpaard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 sep 2013, 01:20
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hardenberg

Re: verkeerde stekker

Bericht door hobbelpaard » 01 apr 2015, 22:10

Gezien de kleuren van de draden die aan het zwarte stekkertje zitten, zou die van de pulse generator moeten zijn.
kleren zijn : geel, blauw, wit/geel en wit/blauw.
In het schema dat ik heb, kom ik dan uit bij de pulse generator.
Waarschijnlijk is bij het loshalen de stekker naar beneden gevallen of zo, is iig. moeilijk terug te vinden.
Zal de komende dagen nog eens goed zoeken, wordt vervolgd
Riding a Wing, means a smile every mile !

hobbelpaard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 sep 2013, 01:20
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hardenberg

Re: verkeerde stekker

Bericht door hobbelpaard » 02 apr 2015, 16:07

:D was inderdaad de stekker van de pulse gever, deze was achter de spanningsregelaar terecht gekomen.
Stekker zat er precies plat achter, moest de regelaar demonteren om hem er achter weg te krijgen.
Maar gelukkig loopt ie weer als een zonnetje :mrgreen:
Riding a Wing, means a smile every mile !

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: verkeerde stekker

Bericht door harmdeboer » 02 apr 2015, 20:28

Toppie!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Plaats reactie