Vraag over het ontlasten van de dynamo

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Vraag over het ontlasten van de dynamo

Bericht door Marco1 » 25 mar 2015, 18:27

RonalT schreef: Als hij ingedrukt wordt (Push) dan zijn HL1 en HL2 niet verbonden en zou de koplamp uit gaan.
Als dat niet is blijft het contact in de startknop misschien wel hangen.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

christiaan
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2015, 11:58
Type Goldwing: GL1200

Re: Vraag over het ontlasten van de dynamo

Bericht door christiaan » 25 mar 2015, 19:01

RonalT,

Je hebt helemaal gelijk. Zojuist nog de test gedaan; starten met de engine switch op OFF. De voorlamp gaat inderdaad toch helemaal uit. Bedankt voor het uitzoeken. Hoef ik voor het starten iig al geen switch te installeren. Iets wat ook ik liever niet doe ivm vergrote kans op storingen ed.

Nu de vraag of ik uberhaubt wat aan het elektrische circuit wil doen. Misschien moet het gewoon maar zo laten en er vanuit dat het allemaal goed zit zo.

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Vraag over het ontlasten van de dynamo

Bericht door Chris.Wolters » 26 mar 2015, 07:11

Gewoon zo laten zitten, het is er tenslotte wel voor gemaakt.

Als je het niet vertrouwd kan je dus al je vermogen bij elkaar gaan optellen en dan kijken of je dynamo dat ruim kan leveren, dan zit je daarmee goed.

Aan de andere kant heb je nog de mechanische levensduur.... tja kijken en testen zijn moment opnames vandaag goed kan morgen stuk zijn, hierop krijg je geen garantie (vervangen bied ook niet altijd zekerheid.)

Ik zou.... lekker gaan rijden. :D :D :D :D

En gaat hij stuk ANWB/reisverzekering/motorverzekering bellen en je thuis met de motor laten brengen. :mrgreen: :mrgreen: .....
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

christiaan
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2015, 11:58
Type Goldwing: GL1200

Re: Vraag over het ontlasten van de dynamo

Bericht door christiaan » 26 mar 2015, 19:56

Ik denk dat je gelijk hebt Chris,
Het elektrische gedeelte laat ik maar voor wat het is. Op een gegeven moment kun kan ik me wel druk gaan maken over alle onderdelen van een oude Goldwing.
We houden alles zo origineel mogelijk en en de ANWB afsluiten is iniddels ook gebeurd.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Erg fijn!

Plaats reactie