Beste allemaal,
Het is me gelukt een GL 1200 te bemachtigen in België.
Ik moet nu een afspraak maken met de RDW voor een kenteken keuring.
De GL1200 is een Aspencade USA import machine uit 1985.
Wat me opvalt is dat de knipperlichten blijven branden. (gelijk met de verlichting)
Als je het knipperlicht aanzet gaan ze wel netjes knipperen ( je ziet dit ook wel eens bij Amerikaanse auto’s )
Is dit in Nederland toegestaan ?
Knipperlichten GL1200
Zoals beloofd, kort verslag van de RDW keuring.
Allereerst heb ik telefonisch een een-dag-kenteken aangevraagd bij de RDW (anders moest dat beest weer op de aanhanger ). Deze is binnen een dag per post ontvangen. Op de dag van de keuring is het mogelijk de motor voor 1 dag te verzekeren. Let op hier heb je wel het een-dag-kenteken nummer voor nodig. ( alleen WA )
Om 9:45 uur heb ik me gemeld aan de receptie, nog maar 19 keuringen voor u, grrrrrrrrrr. Uiteindelijk stond de motor om 13:15 uur op de brug. Er bestaat ook een mogelijkheid om een afspraak te maken, maar dat duurde langer dan drie weken.
De keuring stelde niet veel voor. Chassisnummer controleren, motornummer noteren, lichten controleren en bandenmaat noteren ??????.
Ik hoefde de machine niet eens te starten. C’est tout..
Eigenlijk mag je daarna direct door naar de douane voor het betalen van de BPM of wat er nog van over is. Dit keer een meevaller. De Goldwing was vanuit Nederland geëxporteerd naar België en komt nu weer terug. De BPM is dus al een keer betaald. Vrijstelling van BPM dus. Hoera !!!!!!
Niet vergeten, rijbewijs en buitenlands kentekenbewijs meenemen.
Totale kosten Euro 59,00
Voor zover. Als er vragen zijn hoor ik het wel.
Allereerst heb ik telefonisch een een-dag-kenteken aangevraagd bij de RDW (anders moest dat beest weer op de aanhanger ). Deze is binnen een dag per post ontvangen. Op de dag van de keuring is het mogelijk de motor voor 1 dag te verzekeren. Let op hier heb je wel het een-dag-kenteken nummer voor nodig. ( alleen WA )
Om 9:45 uur heb ik me gemeld aan de receptie, nog maar 19 keuringen voor u, grrrrrrrrrr. Uiteindelijk stond de motor om 13:15 uur op de brug. Er bestaat ook een mogelijkheid om een afspraak te maken, maar dat duurde langer dan drie weken.
De keuring stelde niet veel voor. Chassisnummer controleren, motornummer noteren, lichten controleren en bandenmaat noteren ??????.
Ik hoefde de machine niet eens te starten. C’est tout..
Eigenlijk mag je daarna direct door naar de douane voor het betalen van de BPM of wat er nog van over is. Dit keer een meevaller. De Goldwing was vanuit Nederland geëxporteerd naar België en komt nu weer terug. De BPM is dus al een keer betaald. Vrijstelling van BPM dus. Hoera !!!!!!
Niet vergeten, rijbewijs en buitenlands kentekenbewijs meenemen.
Totale kosten Euro 59,00
Voor zover. Als er vragen zijn hoor ik het wel.