Knipperlichten GL1200

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
BigBen

Knipperlichten GL1200

Bericht door BigBen » 10 jun 2007, 08:40

Beste allemaal,

Het is me gelukt een GL 1200 te bemachtigen in België.
Ik moet nu een afspraak maken met de RDW voor een kenteken keuring.

De GL1200 is een Aspencade USA import machine uit 1985.
Wat me opvalt is dat de knipperlichten blijven branden. (gelijk met de verlichting)
Als je het knipperlicht aanzet gaan ze wel netjes knipperen ( je ziet dit ook wel eens bij Amerikaanse auto’s )
Is dit in Nederland toegestaan ?

peter

Bericht door peter » 10 jun 2007, 10:19

Zover ik weet mag dit niet in nederland en voor de keuring wordt meestal onder 1 van de pooltjes van het lampje een stukje isolatietape geplakt zodat hij niet meer constant brandt.

Eagle

Bericht door Eagle » 10 jun 2007, 17:51

Mag idd niet. Als je pech hebt kijkt de keurinsmeester naar je bedrading en keurt hem dan af, met vorige oplossing.

Je mag hem niet zomaar kunnen aansluiten. Ik vind het een waardeloze regel, maar kan hem niet veranderen.

Suc6 en foto zie ik graag :)

Groetjes Edi

BigBen

Bericht door BigBen » 11 jun 2007, 21:37

Het is inderdaad een duplo lamp. Ik heb zoals Aspie aangeeft een contactpunt van de lamp afgeplakt. Mocht ik hiermee door de mand vallen kan ik alsnog de draad onderbreken en terug trekken. Ik zal jullie op de hoogte houden van de keuring. Aspie en Eagle bedankt voor jullie input.

BigBen

Bericht door BigBen » 18 jun 2007, 21:05

Zoals beloofd, kort verslag van de RDW keuring.
Allereerst heb ik telefonisch een een-dag-kenteken aangevraagd bij de RDW (anders moest dat beest weer op de aanhanger ). Deze is binnen een dag per post ontvangen. Op de dag van de keuring is het mogelijk de motor voor 1 dag te verzekeren. Let op hier heb je wel het een-dag-kenteken nummer voor nodig. ( alleen WA )
Om 9:45 uur heb ik me gemeld aan de receptie, nog maar 19 keuringen voor u, grrrrrrrrrr. Uiteindelijk stond de motor om 13:15 uur op de brug. Er bestaat ook een mogelijkheid om een afspraak te maken, maar dat duurde langer dan drie weken.
De keuring stelde niet veel voor. Chassisnummer controleren, motornummer noteren, lichten controleren en bandenmaat noteren ??????.
Ik hoefde de machine niet eens te starten. C’est tout..

Eigenlijk mag je daarna direct door naar de douane voor het betalen van de BPM of wat er nog van over is. Dit keer een meevaller. De Goldwing was vanuit Nederland geëxporteerd naar België en komt nu weer terug. De BPM is dus al een keer betaald. Vrijstelling van BPM dus. Hoera !!!!!!

Niet vergeten, rijbewijs en buitenlands kentekenbewijs meenemen.
Totale kosten Euro 59,00

Voor zover. Als er vragen zijn hoor ik het wel.

Plaats reactie