richtingaanwijzer links achter

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
ddirmicr
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2013, 22:45
Type Goldwing: GL1200

richtingaanwijzer links achter

Bericht door ddirmicr » 07 sep 2014, 19:50

Op zondag lekker aan het toeren, begeeft mijn linker richtingaanwijzer het, hetzij voor, hetzij achter...tijdens rijden niet te controleren en opeens valt rechts ook uit, ook de claxon doet niets meer dus zekering doorgebrand. Bij een stop blijkt inderdaad zekering doorgebrand, ik vervang hem maar nog steeds linksachter geen knipperlicht dus ook lamp vervangen, resultaat...geen richtingaanwijzer links achter terwijl recht alles normaal werkt en ook de claxon doet het weer.

Moet ik nu denken aan een draadbreuk of hebben beiden zijden een eigen knipperlichtverklikker....bij draadbreuk heb ik natuurlijk een grondig probleem want dan moet ik gaan doormeten of een nieuwe kabelboom plaatsen....wie heeft raad....????

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: richtingaanwijzer links achter

Bericht door RonalT » 07 sep 2014, 20:42

Om nou gelijk een nieuwe kabelboom te plaatsen is wat overdreven...

Afbeelding

Het wordt even tijd om de boel even door te meten. Lastig klusje, een gemakkelijkere optie is om te kijken waar de draad van de richtingaanwijzer naar toe loopt en deze te vervangen door een nieuwe draad. Bij Honda is de groene draad bijna altijd de massaverbinding. Daar is niets mis mee. De andere kleur draad aan de richtingaanwijzer is de draad waar het om gaat.
Deze draad aan beide zijden losmaken en een nieuwe draad er voor in de plek maken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie