Het volgende gebeurd als ik de wing voor de eerste maal start loopt hij perfect en goed kan ik
ook de hele dag rijden zonder problemen .
Maar zodra ik de motor na een ritje stilzet en na bijv.een half uur weer verder wil en de motor weer
start loopt hij wat onrustig (zagend) na ongeveer 3km rijden forse knallen uit de uitlaat zwarte rookpluimen en uit
na ong.5min kan ik weer starten en probleem weer voorbij .
Dit probleem is er sinds een paar dagen iemand een idee ?
Knallen en afslaan
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Knallen en afslaan
Bougies...
valse lucht in het brandstofsysteem
Carbs vervuild...
onlangs bij een goedkope pomp getankt... !?
Ff bougies trekken en na kijken.
Branstofsystem/verbrandings systeem reinigen forte 1 & 2 tegelijk in je tank gooien...
indin niet je benzine systeem denk dan richting bobines en bougiekabels...
maar wat ik een keer gehad heb choke kabel defect. Schuifjes gingen niet meer dicht dus te veel brandstof bij lage snelheid.. boven de 2400 toeren nergens last van....
valse lucht in het brandstofsysteem
Carbs vervuild...
onlangs bij een goedkope pomp getankt... !?
Ff bougies trekken en na kijken.
Branstofsystem/verbrandings systeem reinigen forte 1 & 2 tegelijk in je tank gooien...
indin niet je benzine systeem denk dan richting bobines en bougiekabels...
maar wat ik een keer gehad heb choke kabel defect. Schuifjes gingen niet meer dicht dus te veel brandstof bij lage snelheid.. boven de 2400 toeren nergens last van....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: Knallen en afslaan
Dank je wel Harm ga alles ff nalopen benzine denk ik niet aan tank altijd bij dezelfde pomp in het dorp (Aral)
Re: Knallen en afslaan
Bougies heb ik inmiddels vervangen en voor nu even geen problemen meer voor de rest kan ik niks
ontdekken .
Hoe kan ik ontdekken of er een valse lucht probleem is ?
ontdekken .
Hoe kan ik ontdekken of er een valse lucht probleem is ?
Re: Knallen en afslaan
Hoi, kijk ook ff je hoofdzekeringen naast je accu ff na. Misschien is die een beetje aan het verrotten.
Heb ook dat probleem gehad. Iets erger.
Wel stationair lopen , maar bij gas geven , leek het wel vuurwerk.
Lammert
Heb ook dat probleem gehad. Iets erger.
Wel stationair lopen , maar bij gas geven , leek het wel vuurwerk.
Lammert
Re: Knallen en afslaan
mijn 1200 had het zelfde probleem , als hij wat kouder was dan starte hij weer , ook flink knallen , bij mij waren de 0 sensoren stuk na het vervangen was het probleem waar we meer dan een jaar naar gezocht hebben over .
gr Sylvia
gr Sylvia
rijdt nooit harder dan je beschermengel vliegen kan
trots om een wingeruutgrunn te zijn.
trots om een wingeruutgrunn te zijn.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Knallen en afslaan
Emmelkamp schreef:Bougies heb ik inmiddels vervangen en voor nu even geen problemen meer voor de rest kan ik niks
ontdekken .
Hoe kan ik ontdekken of er een valse lucht probleem is ?
Dan is je motor beter af bij een motorzaak...
De carburatie moet dan gecontroleerd worden. Je weel wel zo'n meter bord voor het synchroon stellen...
Ik doe hem dan meestal ff naar een specialist met finger spitzen gefuhl...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: Knallen en afslaan
Bedankt voor jullie reacties ik hou jullie op de hoogte !
Re: Knallen en afslaan
Rij eens zonder dat de tankdop er op zit. Ik denk dat ie vacuum trekt.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast