niet starten (wel stroom, niets brandt)
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
niet starten (wel stroom, niets brandt)
Afgelopen week met de 1200 naar de Harz geweest, daarna naar Bayern, en laatste dag 7 uur in de regen naar huis gereden. De 1200 heeft het 7 dagen en 2.500 kilometer perfect gedaan.
Volgende dag thuis motor nog eens schoongemaakt en daarna afgetankt en naar de stalling gebracht. Voor de stalling uitgezet, eerst aanhanger in stalling gezet, en wilde toen de 1200 starten, maar noppes-nada.
Niets brandt. Geen enkel lampje. Dodemansknop staat goed. Accu is goed, maar hele dashboard blijft uit. Alleen het klokje op de radio doet het nog.
Iemand ervaring met wat het is? Iets met het contactslot? Die 7 uur in de regen rijden zal er niets mee te maken hebben denk ik?
Het is dus niet de accu. Startmotor ook niet, want die wordt niet eens rondgedraaid. Heb wel een schroevedraaier op de startmotor gelegd om hem zo proberen te starten, draait dan wel rond, maar slaat nog niet aan. En de motor staat ook gewoon in z'n vrij.
Alvast dank voor de reacties.
Volgende dag thuis motor nog eens schoongemaakt en daarna afgetankt en naar de stalling gebracht. Voor de stalling uitgezet, eerst aanhanger in stalling gezet, en wilde toen de 1200 starten, maar noppes-nada.
Niets brandt. Geen enkel lampje. Dodemansknop staat goed. Accu is goed, maar hele dashboard blijft uit. Alleen het klokje op de radio doet het nog.
Iemand ervaring met wat het is? Iets met het contactslot? Die 7 uur in de regen rijden zal er niets mee te maken hebben denk ik?
Het is dus niet de accu. Startmotor ook niet, want die wordt niet eens rondgedraaid. Heb wel een schroevedraaier op de startmotor gelegd om hem zo proberen te starten, draait dan wel rond, maar slaat nog niet aan. En de motor staat ook gewoon in z'n vrij.
Alvast dank voor de reacties.
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Johan, hij is BOOS omdat je nu een 1800 hebt.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
- hennyw
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 02 sep 2007, 14:39
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
hoofzekering??
Leeftijd is een papieren getal.
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present......
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present......
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Hoofd zekering...
of contactslot...
of.... hij is boos omdat je een 1800 hebt gekocht!?
of contactslot...
of.... hij is boos omdat je een 1800 hebt gekocht!?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
OK. Hoofdzekering zal ik eens hier op het forum kijken waar die zit. Maar meen wel eens wat gelezen te hebben over contactslot, maar kan het onderwerp zo gauw niet meer terug vinden .
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Net onder je startrelais zwart dekseltje en hoppa whishbone zekering
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
OK Harm, dank. Zat al te denken dat ik jou beter meteen een PB had kunnen sturen, maar aan de andere kant, misschien overkomt iemand anders hetzelfde, en dan kan die het hier mooi lezen en bij een PB niet.
- Borretje
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: De Lier
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Bij mijn dorps genoot die mijn oude 1200 heeft gekocht is een zelfde probleem. Hoofdzekering is goed, alle andere zekeringen ook. Als ik van de accu+ spanning op het relais zet gaat de start motor rond. Ik heb voor de rest geen spanning op de fiets gemeten. Hij heeft het start relais vervangen nadat dat erg warm was geworden en gedeeltelijk bij de stekkeraansluitingen was gesmolten. Na een nieuw relais te hebben geplaatst ( gekocht op internet..) heeft hij nergens spanning meer. Display dood, radio dood, ook op het start relais is op de kleine stekkers geen spanning te meten.
Iemand met suggesties?? Mogelijk de spanningregelaar? of toch het contactslot...
Gr
Rob (borretje)
Iemand met suggesties?? Mogelijk de spanningregelaar? of toch het contactslot...
Gr
Rob (borretje)
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's.....
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
ik heb het ook gehad bij mijn 1200 toendertijd,
toen was het het contactslot, daar zitten aan de onderkant draden gesoldeerd
en één van die draden was met het bolletje soldeertin en al van het contactslot af
even opnieuw gesoldeerd en was weer als nieuw
toen was het het contactslot, daar zitten aan de onderkant draden gesoldeerd
en één van die draden was met het bolletje soldeertin en al van het contactslot af
even opnieuw gesoldeerd en was weer als nieuw
Groeten, Eric
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Ik heb er verder niet meer naar gekeken, maar dacht al dat het het contactslot was. Wil er liever motorzaak naar laten kijken dan zelf gaan prutsen (zou niet eens weten waar ik moet kijken). Was gister naar motorzaak vlakbij gereden, maar die was tot 5 augustus dicht. Enige probleem is dan om de motor bij die motorzaak te krijgen. 3 km ermee gaan lopen lijkt me geen optie. Misschien beste ANWB bellen? Misschien kunnen die het zelfs oplossen (als je geluk hebt dat je een goeie van de ANWB krijgt). Denk eigenlijk ook dat er gewoon een kabeltje onder dat contactslot los is geraakt.
Als er alleen kabeltje vastgesoldeerd moet worden, kan elke motorzaak dat neem ik aan? Hoeft niet persee Ger of Antoon ofzo te doen?
Als er alleen kabeltje vastgesoldeerd moet worden, kan elke motorzaak dat neem ik aan? Hoeft niet persee Ger of Antoon ofzo te doen?
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Maar als j er niet meer naar gekeken hebt weet je dus óók niet of het de hoofdzekering wel of niet is, of heb ik het nu verkeerd begrepen?
Het controleren daarvan is een paar seconden werk..............
Gr. Willem
Het controleren daarvan is een paar seconden werk..............
Gr. Willem
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Nee klopt, maar moet dan eerst kijken waar die hoofdzekering zit (ja, bij de spanningsregelaar, en dalijk sloop ik die ook nog, ik ken mezelf. Olie peilen gaat nog net, dan houdt het wel op. Heb trouwens ooit met de vrachtwagen eens olie gepeild, moest wat bij, en die olie toen in het reservoir van de koelvloeistof gedaan. Dat ging ook niet goed. Kon ik DAF service laten komen om op zondag koelvloeistof eruit te laten. Kostte me iets van 400 euro). Klinkt misschien beetje dom, maar als je iets niet weet, dan is het al gauw lastig. Heb alleen paar dagen later nog eens de accu aangesloten en kijken of er toen wel iets gebeurde, maar nog niet. Zal volgende week wel even de ANWB bellen. Dan is die motorzaak anders ook weer open.
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Johan, neem een krukje mee ga er voor zitten praat er tegen zeg dat je van hem [haar] houd en dat je die andere hebt gekocht zodat je nog lang van haar [hem] wilt genieten
op deze manier denk ik dat ze je gaat vergeven en weer tot leven gaat komen,
Peter.
op deze manier denk ik dat ze je gaat vergeven en weer tot leven gaat komen,
Peter.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Nee ik bel gewoon de ANWB. Las vandaag in de kampioen dat 9 van de 10 gevallen ze het voertuig weer aan het rijden krijgen. Moet toch ook wel lukken met zo'n ouwe motor zonder al te veel elektronica?
Overigens staat de motor niet bij mij thuis, maar in een stalling zo'n 20 minuten bij me vandaan. Heb de motor de laatste 5 weken ook maar 1 keer even kort gezien. Dus het is niet dat ik te lui ben voor die zekering te checken, maar meer onkunde, en dan nog niet bij me thuis. Maar ik zeg al, bel volgende week de ANWB wel, hoop dat hij het dan weer doet en laat het dan wel weten.
Die 1800 rijdt subliem. Werkelijk. Maar wil toch ook nog wel eens op die 1200 rijden. Heb daar ook genoeg plezier mee gehad in die 3 zomers.
Overigens staat de motor niet bij mij thuis, maar in een stalling zo'n 20 minuten bij me vandaan. Heb de motor de laatste 5 weken ook maar 1 keer even kort gezien. Dus het is niet dat ik te lui ben voor die zekering te checken, maar meer onkunde, en dan nog niet bij me thuis. Maar ik zeg al, bel volgende week de ANWB wel, hoop dat hij het dan weer doet en laat het dan wel weten.
Die 1800 rijdt subliem. Werkelijk. Maar wil toch ook nog wel eens op die 1200 rijden. Heb daar ook genoeg plezier mee gehad in die 3 zomers.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 sep 2014, 18:52
- Type Goldwing: GL1200
Re: niet starten (wel stroom, niets brandt)
Hoe simpel kan het soms zijn.
Na het vervangen van het start relais was alles nog steeds dood.
Na een hoop zoeken en meten bleek het oude relais echt verkleefd, en de nieuwe goed.
De aansluiting van de accu en de massa bleek precies andersom.
Dus de aansluiting omgedraaid, en alles liep weer. Misschien handig om daar goed naar te kijken.
En dat terwijl ik juist eerst een foto had gemaakt om de 6 draden op de nieuwe exact aan te sluiten als de oude.
Na het vervangen van het start relais was alles nog steeds dood.
Na een hoop zoeken en meten bleek het oude relais echt verkleefd, en de nieuwe goed.
De aansluiting van de accu en de massa bleek precies andersom.
Dus de aansluiting omgedraaid, en alles liep weer. Misschien handig om daar goed naar te kijken.
En dat terwijl ik juist eerst een foto had gemaakt om de 6 draden op de nieuwe exact aan te sluiten als de oude.