Digitale toerenteller 1200 GL

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Mava74
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2014, 11:40
Type Goldwing: GL1200

Digitale toerenteller 1200 GL

Bericht door Mava74 » 06 apr 2014, 12:52

Geachte medewingers,

Ik heb een vraagje wat betreft de digitale toerenteller van een Aspencade van 1986.
Na een dagje toeren de motor op de middenbok gezet en toen deed alle functies van het display het gewoon.

De volgende dag met starten geeft mij toerenteller met starten even de toeren aan en toen was het toerental weg.
Na een paar keer starten geeft hij iedere keer even de toeren aan en daarna valt hij weer terug naar 0.

Heeft toevallig iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, want ik zou graag het stationair toerental van mijn motor willen afstellen.
En hij zou het gewoon moeten doen..

Ieder idee of tip ben ik zeer dankbaar voor.
Alvast bedankt......Maurice :D

Mava74
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2014, 11:40
Type Goldwing: GL1200

Re: Digitale toerenteller 1200 GL

Bericht door Mava74 » 11 apr 2014, 14:29

Geachte medewingers, bovenstaande vraag is opgelost....raam eraf en alle stekkers losgetrokken en schoongemaakt en opnieuw ingespoten...en zie daar...toerenteller weer in de lucht....wat het is geweest ??? Maar hij doet het weer...toerental netjes kunnen afstellen en ik weer helemaal blij :-)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Digitale toerenteller 1200 GL

Bericht door RonalT » 11 apr 2014, 18:45

Als het met schoonmaken of met contactpray te verhelpen is kan je het op aanslag houden. Denk aan "roest" maar door de opbouw van de pennen roesten deze niet echt. Wel zet er zich een laagje op af wat PATIN heet. Dit is een oxidatieproces wat tientallen jaren duurt. Voor behoorlijke stromen als bij koplamp en dergelijke is dat geen probleem. Maar kleine stromen naar instrumenten kunnen er wel problemen mee hebben.
Het patin zie je duidelijk bij oude gebouwen met van die 'groene' koperen daken. Dat groen is het uiteindelijke resultaat.

Dus als je het goed hebt schoongemaakt ben je er weer voor 10 - 20 jaar vanaf. :D
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie