kabelboom.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

kabelboom.

Bericht door joeggen » 28 dec 2013, 08:41

Ik heb de afgelopen weken mijn 1200 weer eens onder handen genomen en nu met name de achterkant eens grondig onder de loep genomen.
Nu heb ik een sierbeugel onder mijn koffers gemonteerd en tegelijk de trekhaak verwijderd , omdat ik er toch geen aanhanger meer achterhang.
Bij het weghalen van de bekabeling van deze trekhaak werd ik enigsinds nerveus want een of andere onverlaat ( vroegere eigenaar, en nee Bert was het niet ) :roll: heeft ipv, de achterop zittende stekkers en bekabeling, rechtstreeks op drie plaatsen in de hoofdkabelboom zitten splitsen en alles met een beetje isolatietape weer dichtgefrot.
En aangezien ik nogal zenuwachtig wordt als er een kabeltje niet goed is aangesloten, vroeg ik me af of er iemand is die ervaring heeft met het vervangen van een complete kabelboom van een aspencade uit 1984 :?
Is dat een optie als ik volgende winter of zo toch het hele tupperware ga vervangen omdat ik die aan het opknappen ben van een donormotor .
Ik ben een entousiaste hobbymonteur maar verre van electricien of zo.
En weet iemand of die uberhaupt nog wel ergens te krijgen is, ( nieuw dus ). :?

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: kabelboom.

Bericht door RonalT » 28 dec 2013, 12:47

De gehele kabelboom vervangen is wel er rigoureus. Als er van de kabelboom echt een giga-rotzooi is gemaakt is het wel de oplossing, maar anders zou ik zeggen de onderbrekingen eventjes netjes repareren (solderen en krimpkous er omheen).

Een nieuwe kabelboom zal niet meer te vinden zijn, maar een goede tweedehandse zal vast wel op de kop te tikken zijn.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Re: kabelboom.

Bericht door joeggen » 29 dec 2013, 14:49

Ik ben inderdaad al een kleine week reparaties aan de kabelboom aan het maken met goeie kabelbinders en alles secuur af te isoleren, ik heb ooit in het verleden een kabelboom vervangen van een 1100, maar voordat daar alles weer naar behoren werkte waren we bijna een jaar verder, met net zoveel bijpasses en omleggingen om de kabelboom heen, dus ik ben er inderdaad bang voor om hieraan te beginnen , zeker bij een aspencade.
Dus misschien op stap in het vervolg met stukjes reservekabel en een rol isolatietape en wat reserve zekeringen,.. :lol: :?
En ach, nu werkt weer alles zo als het hoort en er branden geen zekeringen en te dunne kabeltjes meer door, dus wie weet is het wel goed zo. :roll: :wink:

Plaats reactie