nieuwe achterband

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
friesbloed
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Lioessens

nieuwe achterband

Bericht door friesbloed » 04 aug 2013, 07:49

Ik kan het niet langer uitstellen,maar er zal een nieuwe achterband op moeten komen,ik rij wel vaak maar niet veel kilometers,kan ik tegen de dealer zeggen ik wil die achterband v/w de prijs,of is het beter ,daarom deze vraag welke type achterband(merk) ..graag advies.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: nieuwe achterband

Bericht door RonalT » 04 aug 2013, 09:37

Kijk ook een hier, daar is er al iets over geschreven.

Verder:
Onze motoren zijn wat zwaarder, dus de band die jij wilt hebben moet wel aan de lastindex voldoen. Dit wordt aangegeven met getallen op de band. Voor zwaardere motoren is dit meestal een getal in de buurt van de 60 of 70. (verwar dit niet met de hoogte breedte verhouding)
Kijk even op http://www.banden-pneus-online.nl/last- ... dvies.html en daarna op je band, dan vind je het getal terug.
Daarnaast zijn natuurlijk ook de breedte en diameter belangrijk.

Maar merk en type, die aan de voorwaarden voldoen hierboven genoemde worden, kan je natuurlijk vrij uit kiezen. Je zult merken dat banden voor deze motoren niet zo veel aangeboden worden. De keus is dus redelijk beperkt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

friesbloed
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Lioessens

Re: nieuwe achterband

Bericht door friesbloed » 06 aug 2013, 19:05

RonaldT bedankt hier heb ik ruim vodoende aan(info) merci gr gerard 8)

Gebruikersavatar
Silverwing
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 feb 2012, 13:43
Type Goldwing: GL1100

Re: nieuwe achterband

Bericht door Silverwing » 09 aug 2013, 19:28

Hai,bij deze ook even mijn ervaring .Ik heb er nu Contitourbanden onder zitten .Die zijn wat harder ,gaan wat langer mee.Maar als je er bijvoorbeeld over weg belijning mee rijd voel je de motor "zoeken "
Hier voor zaten er Metzlers onder .Vond ik zelf een rustiger rijgedrag geven .Onder onze "klassiekers "zie je vaak achter een soort honingraat profiel.Er zijn er inderdaad niet zo veel voor te koop .

Uiteraard honderd mensen ,honderd meningen ;is ook goed voor de omzet........ :wink:

Succes Peter.

Plaats reactie