Ik ben net in het bezit van de 1100 gl aspengade. Ik kocht hem met kapotte accu, maar heb hem wel lopend gehoord.
3 fasestekker was al verwijderd en doorverbonden.
Als ik de motor nu start met startaccu, gaat hij meteen erg hoog in de toeren, alsof hij op de "loop"gaat.
Ik zie de voltmeter op het dashboard oplopen.
Als ik de startaccu afkoppel gaat hij hortend en stotend verder en loopt de voltmeter naar beneden. Schakel ik een stroomverbruiker, radio o.d. in, dan gaat het toerental onmiddellijk weer omhoog?
dynamo??
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: dynamo??
Is dat de eerste elektro-Goldwing.... het klinkt erg raar.
Vooral dat "Schakel ik een stroomverbruiker, radio o.d. in, ...." vind ik heel vreemd.
Vooral dat "Schakel ik een stroomverbruiker, radio o.d. in, ...." vind ik heel vreemd.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: dynamo??
Een vreemd verhaal maar ik denk dat de accu helemaal naar de eeuwige jachtvelden is. Het moment dat jij de accupool weer lostrekt van de donoraccu moet de motor het weer zelf doen. Door de sluiting in de accu lukt dit niet en zal de motor gaan sputteren. Ik zou een nieuwe accu halen en die monteren en dan nog eens kijken wat er gebeurd. Grote kans dat alles gewoon goed is.
- candor
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 mei 2013, 11:07
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Emmer Compascuum
Re: dynamo??
Op aanraden van Peter de accu geprobeerd weer wat leven in te blazen.
En zo waar...de 1100 startte direct en bleef redelijk op toeren, totdat hij warmer werd.
Hij klom tot ongeveer 3500 toeren en bleef daar op hangen.
Motor liep echter wel perfect....
Ik weet niet of het een eerste electronische uitgave is, maar het dashboard is wel grotendeels digitaal..
En zo waar...de 1100 startte direct en bleef redelijk op toeren, totdat hij warmer werd.
Hij klom tot ongeveer 3500 toeren en bleef daar op hangen.
Motor liep echter wel perfect....
Ik weet niet of het een eerste electronische uitgave is, maar het dashboard is wel grotendeels digitaal..