kou

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
friesbloed
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Lioessens

kou

Bericht door friesbloed » 12 feb 2013, 12:44

Met de kou hier,-6..-12 ratelt de startmotor door hij pakt hem niet,dan maar zonder choke,door de versnelling en dan wel wt is dat kou,of een ernstig probleem,dus de startmotor jankt pakt de aansluiting niet gr

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: kou

Bericht door harmdeboer » 12 feb 2013, 16:41

Het kan door de kou komen dat je vertanding van de motorketting niey goed pakt.
Indien hij het met warmweer nog niet goed doet een keer de startmotor verwijderen en WD40 tegen de start krans spuiten.

Mocht dat niet helpen de startkrans laten reviceren..
Dan moet wel je blok er onder uit.


Gr harm
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

peter

Re: kou

Bericht door peter » 12 feb 2013, 22:50

Effe wat kijk voer voor je.


youtu.be/9JCbOwvNOo4

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: kou

Bericht door harmdeboer » 12 feb 2013, 23:38

Mooi he zon motor bokje...

Ik heb hem ook en blij dat ik er mee ben....



(Das het onderdeel waar ik het over had...)
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

friesbloed
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Lioessens

Re: kou

Bericht door friesbloed » 05 mar 2013, 09:24

beetje laat met reactie van mijn kant,doordat de temp weer wat omhoog gingen,was het probleem weg,ben toch nog bij een motorzaak geweest hier in friesland,die mijn 1100 altijd onderhanden heeft gehad v/d vorige eigenaar,hij zei,er hoeft niks aan die 1100 te gebeuren loopt prachtig mooi geluid,schone olie,pfff ik blij.Ik heb wel het advies van verleden jaar opgevolgd blijf altijd onder de 4000 toeren,en geef het blok de gelegenheid om op temp te komen. 8)

Plaats reactie