remsysteem `83

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
cowboywillie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2006, 18:27
Locatie: (NL)

remsysteem `83

Bericht door cowboywillie » 10 mar 2007, 08:42

HELP HELP HELP:
Ik heb een goldwing uit `83 met een handrem die naar de linker voorremschijf en een voetrem die naar de recht voorremschijf en de achterrem gaat.Nou heb ik er een probleem mee.Als ik de voetrem gebruik komt het achterwiel langzaam vast te zitten.Haal ik ergens de druk weg door een bout los te draaien draait het wiel weer.Dat kan dus ook bij de voorrem als ik de bout losdraait.De remklauwen heb ik vorige week nog uit elkaar gehad schoongemaakt,ingevet uitgetest en teruggezet.De hoofdremcilinder is al vervangen.Het splitsstukje wat naar de voor-en achterrem gaat is al vervangen.De leiding die naar de achterrem gaat heb ik al verplaatst met de leiding die vanaf de hoofdremcilinder naar het splitstukje loopt.En nog loopt ie vast.Als ik met de hoofdremcilinder de remmen apart bedien is er niets aan de hand.Het probleem is dat de olie niet uit de rem terugloopt.Nou de oplossing nog.
Wie weet wat ik nou nog kan doen.Ik weet het niet meer.
Vriendelijke motorgroeten,
Marius

semafoor

Bericht door semafoor » 10 mar 2007, 22:51

Hoi Marius.

Zijn de remleidingen ook al vervangen of zijn dit nog de oude leidingen.
Oude rubber leidingen lossen langzaam op aan de binnenkant en kunnen daardoor dicht gaan zitten.
mvg semafoor

cowboywillie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2006, 18:27
Locatie: (NL)

Bericht door cowboywillie » 12 mar 2007, 16:51

Beste semafoor,
Het zijn nog de originele remleidingen van metaal tot aan de klauwen.Ze zijn verwisseld maar niet vervangen.De achterremleiding heb ik toen uitgewisseld met de remleiding naar de hoofdremcilinder en nog zat het probleem erin.Dit weekend heb ik de `80-`81 remversie geplaatst en dat werkt.Dit moest wel omdat mijn originele hoofdremcilinder geen schroefdraad meer had voor de bajonet bout.
Bedankt voor je reactie,
Groetjes Marius

Wingerdave

Bericht door Wingerdave » 19 aug 2008, 16:04

Okay, hier gaan we dan....

Ik heb ook een '83, gekocht bij Gebben Motoren (ergens bij Meppel). Ik werd verzekerd dat het geen probleemen had. Test rit gedaan, remmen waren een beetje slap, maar na 15 jaar sleutelen op Wing's geen probleem.

Nou..... er zat genoeg lucht in de remmen om de Wing drijvend te houden bij het te water raken.

Ontlucht, en toen kwam het echte euvel aan het licht....... remmen ging vast zitten onder het rijden wat in amper een paar seconden brand veroorzaakte (schokbreker hozen vatte vlam).

Goed..... toen remmen en rem hoofd cylinders eraf, grondig gereinigd, nieuw zuigers, rubbers, blokken, weer in elkaar gezet en nieuwe vloeistof.

Let well........ de hoofdremcylinder achter heeft 2 gaatjes waar de olie de zuiger ingaat. 1 zie je (grote) en de andere is verdomd moeilijk te zien, maar het moet wel open zijn.

Andere punt........ de remkracht verdeler is niet meer leverbaar en ook niet te reparieren.

Dave.

Plaats reactie