1100 in houden.????

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

1100 in houden.????

Bericht door mario » 18 jul 2012, 19:38

hallo ik heb een 1100 uit 1980. hij start goed, draait mooi stationeer ,maar als ik zo rond de 2,5 -3000 toeren rijd ,
dan is het net of de motor in houd en loopt hij niet fijn , dat is toch het gebied waar de motor best veel in rijd.
ik heb van dat spul in de tank gedaan waar de carbrateurs wat schoon van worden ,om eerst te proberen.
maar dat heeft nog geen resultaat.ik heb nu zo,n 4000 km gereden maar er veranderd niet veel .
iemand een idee , de sproeiers mischien ???
ik zie er tegen op om de carabarateurs helemaal los te halen, om dat er zoveel dingen aan zitten wat met de afstelling te maken heeft .
heeft iemand een idee

gr mario

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: 1100 in houden.????

Bericht door harmdeboer » 18 jul 2012, 23:55

synchroniseren...
brandstof flow controleren.
benzine filter schoon?
tank beluchting goed?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

friesbloed
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Lioessens

Re: 1100 in houden.????

Bericht door friesbloed » 19 jul 2012, 11:55

ik heb mazzel met de mijne,ik zou toch langs gaan bij een kenner,of harm de boer,waarschijnelijk hoort hij direct waar het euvel zit 8) ik weet misschien iets,maar daar heb je nu niks aan .....motor1100fluisteraars

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: 1100 in houden.????

Bericht door harmdeboer » 19 jul 2012, 13:20

huh... Die van jou is nu toch goed.... Of heb ik wat gemist?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: 1100 in houden.????

Bericht door mario » 19 jul 2012, 18:22

de carbarateurs zijn vorig jaar gesynchroniseert door harry in rotterdam , dus die staan goed.
de motor doet het alleen tussen de 2,5 -en 3000 toeren , als het aan de benzine filter ligt moet het toch bij elk gebied merken .
brandstof flow wat bedoel je daar mee.?? wat moet ik dan controlleren.??
en tank beluchting dan moet je dat toch ook merken bij elk gebied .
als ik dan tussen de 2,5-3000 toeren rijd is het net of de motor een beetje twee takt ( weet zo geen andere benaming ,
voor wat ik voel ).
ik heb de benzine slangen toen vervangen voor andere ,geen dikke gewapende benzine slangen maar alleen rubber ,
ze voelen nu vrij hard aan zou dat er ook mee te maken hebben ??
gr mario

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: 1100 in houden.????

Bericht door harmdeboer » 19 jul 2012, 19:56

met benzine flow bedoel ik of er voldoende benzine aangezogen word en uit gestoten word door de benzine pomp.
het kan zijn dat er een tussen fase is waarbij er niet voldoende flow is waardoor je een soort vacuum krijgt in je brandstof circuit... dan wil hij wel eens gaan haperen...
anders zou ik het zo niet weten...

k0ltd/ harry even een mailtje sturen met je vraag....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: 1100 in houden.????

Bericht door harmdeboer » 23 jul 2012, 19:16

http://www.goldwingdocs.com/forum/viewt ... =11&t=4163

kijk hier ook eens over de vervanging van brandstofslangen....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: 1100 in houden.????

Bericht door mario » 23 jul 2012, 22:16

ik had de benzine slangen te dun waar door de motor in dat gebied niet mooi liep ,slangen vernieuwd naar 5 mm dik en de motor loopt wel mooi ,
bedankt voor de reactie en het mee denken
gr mario

friesbloed
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Lioessens

Re: 1100 in houden.????

Bericht door friesbloed » 29 jul 2012, 21:34

ja harm mijne is PRIMA gr gerard 8)

Plaats reactie