CDI

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
scene

CDI

Bericht door scene » 11 mar 2012, 16:07

Hallo techneuten ,
ik heb ergens iets gelezen van lekkende CDI 's , ik weet niet meer waar, maar ik heb er ook last van.
Kan iemand mij advies geven wat te doen ? Ik denk gewoon vervangen, en wat is de consequentie van lekkende CDI's
Wie heeft deze kennis paraat :idea:
Mvg Anjo

peter

Re: CDI

Bericht door peter » 11 mar 2012, 19:32

Sometimes you will notice a tar like substance on the frame right below the GL1100 transistor spark units. This is usually a tell tale sign that the units are about to fail if they haven't already failed. To prolong the life of the transistor spark units, disconnect them and remove them from the frame. Mix some 5-minute epoxy glue and fill the units where the tar melted out of them. Let the epoxy glue set until it is completely cured, and then reinstall the units.
http://www.randakks.com/TechTip47.htm

scene

Re: CDI

Bericht door scene » 11 mar 2012, 19:41

Hey Peter , bedankt voor de tip,
ik vermoed dat ik nog net op tijd om het e.e.a te herstellen.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: CDI

Bericht door harmdeboer » 11 mar 2012, 22:55

tja hier valt niks aan toe te voegen...
ja of nieuwe kopen.... of 2de hands... ook bij ger!

http://www.glpartsandbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (maar dan wel ff op de koffie gaan staan niet op de site!)
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Plaats reactie