Koppakking vervangen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
davetimmers
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2011, 14:58
Type Goldwing: GL1100

Koppakking vervangen

Bericht door davetimmers » 28 sep 2011, 09:02

Hallo allemaal mijn rechterkoppang is volgens mij lek dus wil deze gaanvervangen,, waar kan ik aanhaal momenten vinden en zou ik alleen rechts doen of gelijk allebij maar doe... Ook vervang ik gelijk mijn distributie, zijn er nog tip waar ik speciaal op moet letten?

Alvast bedankt voor het lezen en je evt reactie gr dave

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Koppakking vervangen

Bericht door appieabc » 28 sep 2011, 12:45

dave opletten dat de oude krommingtapend(bouten )niet krom zijn en de kop moet uiteraard vlak zijn heb bij vorige koppakking ook geen aandraaimoment in boeken kunnen vinden,dus als iemand het wel weet hou ik me aanbevolen wat de plaatselijke honda meneer wel wist te vertellen was dat het wel heel belangrijk is dat alle bouten overhoeks en gelijk aangedraaid worden EN allemaal met de zelfde kracht (kgm/pds) zodat de kop gelijkmatig vast zit,
kromming kop 0.08mm
maxim kromming kop0.1mm toelaatbaar.
succes appie abc

Fietsencarel
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2011, 22:37
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Koppakking vervangen

Bericht door Fietsencarel » 29 sep 2011, 05:20

Buitenste bouten met 5.3 tot 5.7 kgm, 7e middelste bout met 1,0 tot 1,4 kgm. Dit volgens motorfiets techniek handboek gl 1000 gl 1100, isbn 90 6127 117 7
Ik heb twee voeten
Een linker en een rechter
Mijn linker voet die stinkt
Mijn rechter ruikt noch slechter

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Koppakking vervangen

Bericht door appieabc » 29 sep 2011, 12:05

Fietsencarel schreef:Buitenste bouten met 5.3 tot 5.7 kgm, 7e middelste bout met 1,0 tot 1,4 kgm. Dit volgens motorfiets techniek handboek gl 1000 gl 1100, isbn 90 6127 117 7

bedankt carel onder het mom van als het in zijn boek staat moet het in de mijne ook staan :oops: :oops: :oops: :oops:
en ja hoor na tig keer wel kijken niet goed lezen gevonden :lol: :roll:
appie abc

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Koppakking vervangen

Bericht door bowser » 29 sep 2011, 22:25

En kijk goed dat je je koppakking er niet omgedraaid tussen legt, komt alleen het m6 boutjegaatje onder niet goed uit en gaat hij daar olie uit lekken :?
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
davetimmers
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2011, 14:58
Type Goldwing: GL1100

Re: Koppakking vervangen

Bericht door davetimmers » 04 okt 2011, 15:57

Bedankt kijk daar heb ik wat aan, de koppen liggen nu bkij een garage die ze voor me gaan vlakken en controleren of ze nog tevlakken zijn. Daarna gaat ik de boel weer in elkaar schroeven.. De rechter kop was de pakking goed stuk tussen de 2 cilinders dus als het boeltje weer inelkaar zit zoy hij een stuk minder roken denk ik.. Nog maals bedankt.

Plaats reactie