slag in achterwiel comstar

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

slag in achterwiel comstar

Bericht door mario » 27 aug 2011, 19:58

hallo ik rij op een gl 1100 1980 met comstar wielen ik heb met de motor nog niet zo veel gereden maar ik had wel in de gaten dat de achterband niet mooi rond meer was .en daarom heb ik er vandaag een nieuwe achterband en voor band op laten leggen ,want als ik reed voelde als of er een platte kant aan de band zat ,nu heb ik net gereden met de nieuwe banden verneem ik dat de achterband nog niet mooi rond was dus ik terug hebben ze de band na gekeken ,
blijkt dat de achterband wel goed was maar dat ik een slag in mijn achterwiel heb .
heeft iemand hier ervaring mee en kun je zo,n slag er uitlaten halen of kan dat met zo,n KROMSTAR WIEL niet???
moet ik nu op zoek naar een andere achtervelg , van een gl 1100 of past er ook een wiel in van een 1000 of 1200 of past dat niet ??
ze hebben de lagers nagekeken die zijn goed.

gr mario

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: slag in achterwiel comstar

Bericht door japie de cipier » 27 aug 2011, 20:22

Dit verhaal klinkt mij bekend in de oren, even de motor op zijn standaart zetten en dan met een knijper of iets anders, wat je vast kan zetten op je achterbrug en dan licht tegen de velg aanzetten en geef er maar een slinger aan, als je wiel krom is dan kan je dat goed zien is dat niet zo dan de knijper verplaatsen naar de band en herhaal de zelfde slinger, want bij mij was tot 2x toe de band de oorzaak van de slinger en NIET mijn velg. heb te maken met het op vooraad houden van de band, een keer in de zoveel tijd moeten ze worden gedraaid als dat niet gebeurt krijg je dit soort effecten.
dus eerst even controleren.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: slag in achterwiel comstar

Bericht door mario » 27 aug 2011, 20:33

oke dat lijkt mij duidelijk ga dat morgen meteen controleren
bedankt voor de snelle antwoord zou mooie zijn dat het in de band zit
gr mario

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: slag in achterwiel comstar

Bericht door mario » 28 aug 2011, 20:50

het slag dat in de comstarvelg zit is minimaal dus ik weet niet dat dat ook de oorzaak is maar als ik na de band kijk zit daar een veel groter slag
weet iemand of zo,n comstar nog te richten is, of wel slag er uit mocht dat de oorzaak zijn ,een band is te vervangen maar de velg word al moelijker.
gr mario

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: slag in achterwiel comstar

Bericht door japie de cipier » 29 aug 2011, 19:08

misschien zit de minimale slag wel in je lagers en ik zou als een speer die band terug gaan brengen.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: slag in achterwiel comstar

Bericht door mario » 29 aug 2011, 20:03

lagers waren goed zijn nageken en die nieuwe achterband moest er toch op omdat de vorige band een plate kant had van het lange staan ,
vandaar dat voor en achterband zijn vervangen.

gr mario

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: slag in achterwiel comstar

Bericht door japie de cipier » 30 aug 2011, 19:16

Maar toch niet die band met een slag erin??????????????????????????????????????????, die moet gewoon terug daar heb je niets aan.
en dan op die bandenmachine eens kijken naar die slag iets minimaal moet te doen zijn.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

toch slag in comstar wiel

Bericht door mario » 02 sep 2011, 17:57

hallo ik schreef vorige week dat ik een nieuwe band op mijn 1100 gl heb maar dat de motor nog niet mooi reed door een slag in de band of velg
heb vandaag de velg weg gebracht om te testen of het aan de velg lag zo ja dan op nieuw laten richten , en ja er zit een slag in de velg en een deukje.
dat kunnen ze er wel uit krijgen zeiden ze dus als de velg weer recht is kan ik ook zien of de band goed is en of daar ook een slag in zit maar dat dachten ze niet.
nu maar een weekje wachten
gr mario.

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: slag in achterwiel comstar

Bericht door mario » 22 sep 2011, 23:07

het wiel zit er weer in het is gelukt met het richten ,rijd heel wat beter zo .
zaterdag maar is een ritje maken naar woerden naar de klassieke beurs ,het zou mooi weer worden .
gr mario

Plaats reactie