Keerring voorvork

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
fbult
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:51
Locatie: Neede

Keerring voorvork

Bericht door fbult » 24 aug 2011, 13:24

Ik ben bezig om de olie keerring van de voorvork te vervangen, maar de oude zitten muurvast. Ik heb geprobeerd om de binnenbuis als slagijzer te gebruiken(zoals in het werkplaatsboek staat): buitenvork vastzetten in de bankschroef en met kracht de binnenbuis omhoog trekken. Weet iemand een andere mannier om de oude keerring te demonteren?
GL1500+EML GT2000, GL1200, GL1100

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Keerring voorvork

Bericht door bowser » 24 aug 2011, 14:46

kleine gaatjes in de keering boren en dan een parker indraaien en met een kniptang omhoog trekken
Wel de borgveer eerst eruithalen maar neem aan dat je dat al gedaan had :D
groeten uit de Zeg

fbult
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:51
Locatie: Neede

Re: Keerring voorvork

Bericht door fbult » 25 aug 2011, 11:15

Het is gelukt. Ik heb de binnenbuis weer vastgezet in de motor en hard getrokken aan de buitenbuis. Je kunt meer kracht zetten dan met de buitenbuis in de bankschroef. De motor goed vasthouden en de keerring kwam eruit.
GL1500+EML GT2000, GL1200, GL1100

oldsnowman

Re: Keerring voorvork

Bericht door oldsnowman » 26 aug 2011, 20:26

Juist ja, de binnenpoot vastzetten in de bankschroef ( wel omwikkelen met doeken)en kracht zetten met de buitenpoot, zoals je al uitgevonden hebt. De poot warm stoKen is ook nog een mogelijkheid om hem los te krigen. Kijk ook ff bij http://www.hondacx500.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; onder knopje techniek bij onderwerp voorpoten. Daar staat het hele proces duidelijk omschreven door Marco Becker, welliswaar voor een Honda CX maar in grote lijnen zal het overeenkomen.
Succes ermee, ik ben van de winter aan de beurt, bij mij lekt de kering ook een beetje, dus werk aan de winkel
Gr. Hans

Plaats reactie