Wing loopt beroerd tijdens regen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Appie B.
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2010, 07:23

Wing loopt beroerd tijdens regen

Bericht door Appie B. » 18 aug 2011, 07:27

Beste allemaal,

Mijn GL 1100 loopt prachtig, echter met behoorlijke regen, houdt ie in. Snelweg (constante snelheid) is geen probleem, maar zodra ik moet optrekken - schakelen - is het een probleem met soms een knal in de uitlaat. Moet 'h in de toeren houden, anders slaat ie af.
Zit zelf aan de ontsteking of carburateur te denken, maar de exacte oorzaak weet ik niet.
Kan iemand mij aangeven waar specifiek naar gekeken moet worden?
Verder is het windscherm met de regen een ramp, je ziet geen ene moer. Heeft dit wellicht met z'n leeftijd te maken en doet een nieuw scherm wonderen? Of zijn er andere oplossingen. Inwrijven met polish helpt even, maar na een half uurtje regen ook niet meer.

Zie de reacties graag tegemoet.

Groeten,

Appie B.
LIEVER GISTEREN DAN VANDAAG!!!

peter

Re: Wing loopt beroerd tijdens regen

Bericht door peter » 18 aug 2011, 10:33

Dat inhouden komt meestal door vocht bij je bougiedoppen of kabels die niet helemaal goed meer zijn. Je krijgt dan een kleine lekstroom naar de massa en dat is niet genoeg voor een sterke vonk op je bougie.

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Wing loopt beroerd tijdens regen

Bericht door bowser » 18 aug 2011, 11:12

Net wat aspie zegt, of heb je er van die chrome platen over je bougiekabels zitten dan heb je kans dat als het regent daar de vonken ziet lopen van je kabels naar het ijzer toe :x
Tuinslang erop en laten lopen gaat hij kl@#$$%te lopen weet je dat het daar zit :lol:
groeten uit de Zeg

Appie B.
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2010, 07:23

Re: Wing loopt beroerd tijdens regen

Bericht door Appie B. » 18 aug 2011, 11:26

Hartelijk bedankt voor jullie reacties, ga hier naar kijken!

Grtz,

Appie B.
LIEVER GISTEREN DAN VANDAAG!!!

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: Wing loopt beroerd tijdens regen

Bericht door Cor » 18 aug 2011, 15:58

Windscherm inwrijven met voeibare autowax,laten opdrogen tot het wit uitslaat en dan schoon wrijven,de regen druppels vliegen er dan vanaf,ook gedurende langere tijd

Plaats reactie