en nog niet lopen .

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gesloten
mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

en nog niet lopen .

Bericht door mario » 10 jul 2011, 21:40

ik heb mijn blok er weer onderuit gehaald en er een nieuwe automatische vervroeger op gezet van mijn vorige blok dat wel liep ,bij de andere vervroeger was volgens mij de vacuum kapot ik kon hen in ieder geval niet meer vacuum trekken ,
dus vanmiddag blok er weer onder en volverwachting klopt mijn hart ,niets dus ___met starten ploffjes en dan weer een harde knal
ik heb zeer goede vonk,, heb benzine dat uit de benzinepomp komt,, en heb de kleppen nagekken .
ik weet het echt niet meer je zou toch denken aan ontsteking aan die knallen te horen of kan het wat anders zijn .
als er benzine uit de pomp komt, komt het toch ook in de carbarateur?? daar heb ik niets aan verstelt gewoon omhoog gehouden en het blok er onder geschoven.
hoe kan ik kijken of er benzine in de carbarateurs komt ,als ik de schroefjes van de vlotterbak onderaan los draai en er komt benzine dan moet dat toch goed zijn ??
en die harde knallen komen toch ook van de BENZINE en een VONK ??
ik heb ook geprobeert met remreiniger in het filterhuis ,ook zonder resultaat.
gr mario

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: en nog niet lopen .

Bericht door bowser » 10 jul 2011, 22:20

makkelijkste manier om te kijken of je benzine krijgt is of je bougie,s nat worden na door starten met noodknop op stuur om te zetten
dan moeten je bougies nat worden want je krijgt nu geen vonk
Wat ook nog zou kunnen is dat je mengsel schroeven op je carburateur te ver uitgedraaid staan om je oude blok aan de gang te houden en dat hij bij dit blok een andere verhouding moet hebben
zou je ff moeten kijken is er 1 bij die geen verstelboutje heeft en de andere 3 die moet je met de vacuum meters afstellen
dit zijn de boutjes met een veertje boven op je stangenstelsel
als je gas geeft gaan ze meebewegen
ze zouden dan alledrie even ver uitgedaaid moeten staan
de o ringen liggen er ook goed onder bij je inlaatbocht naar je cilinderkop toe :?: :?:
groeten uit de Zeg

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: en nog niet lopen .

Bericht door 1500 » 10 jul 2011, 23:17

Of het inspuiten met remreiniger werkt weet ik niet maar startpilot is daar wel voor.
Gashendel helemaal opendraaien en dan startpilot in het luchtfilter spuiten.
Als het een benzine probleem is moet hij op de startpilot lopen anders is het een ander probleem.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: en nog niet lopen .

Bericht door RonalT » 13 jul 2011, 00:13

Een topic over dit onderwerp is voldoende. Dus verder in viewtopic.php?f=7&t=6247" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten