krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Technische vragen, tips, trucs, enz.
mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Bericht door mario » 06 jul 2011, 20:19

hallo in mijn vorige bericht schreef ik dat ik een ander blok onder mijn motor had gezet maar dat de motor niet wil aan slaan
onder tussen nieuwe CDI kasjes er op gezet .
RESULTAAT --- ik heb goede vonk
ik heb benzine
maar de motor gaat niet aan, telkens ploffjes en dan weer een harde knal er tussen door .
ik weet het niet meer, ik denk dat het blok er weer onder weg moet en mee op pad ga naar rotterdam daar waar die weg komt .( mooi kloten )

gr wanhooooopige mario.

Peter wiegers

Re: krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Bericht door Peter wiegers » 06 jul 2011, 20:38

het klinkt alsof hij niet op tijd staat.
B.V 1-3-2-4 i.p v. 1-4-2-3
Wat de volgorde moet zijn weet ik niet.

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Bericht door mario » 06 jul 2011, 20:55

komt dat dan bij de vervroeger weg of bij de onsteking ,en kan ik bij die onsteking zo bij komen of moet dan daar ook het blok er voor onderuit.
het is een gl 1100( electronische onsteking dus).
daar waar het blok weg komt werd mij gezegt dat het blok er lopend onder weg gehaalt is ,dus dan zou die moeten lopen ,ik heb aan de carbarateurs niets gedaan gewoon omhoog gehouden en blok er onder schuifen. maar het dekseltje van de vervroeger zat niet helemaal dicht ik heb er in gekeken maar zag
iemand zei op een bericht heb je de boel door gemeten , als het blok toch deed is dat toch niet nodig lijkt mij stekkers goed aan sluiten en lopen .

geen verschil met mijn eigen blok dat er ook lopend onder weg gehaald is allen heelveel olie verbruikte en maar 4-en 5 bar op de cilinders .
vandaar een anderblok,
gr mario

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Bericht door Duizender » 06 jul 2011, 21:13

Hee Mario, als het goed is heb je mijn goldwing laatst ook horen knallen op dezelfde manier.

Ik had toen de volgorde van de bougiekabels niet correct.

Daarna deed ie het perfect toen de volgorde correct werd aangehouden.

Ik zou dat in ieder geval even goed controleren.

Ik hoop dat het lukt.

Bart
CarboWing under construction

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Bericht door mario » 06 jul 2011, 21:19

he bart bij mijn bougiekabels ziten kappen voor inregenen die zitten nog op de zelfde plek en er staan nummers op de kabels welke cilinder.
of een blok uit een ander bouwjaar moet de volgorde zijn veranderd ,lijkt mij toch niet.

gr mario

1egoldwing

Re: krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Bericht door 1egoldwing » 06 jul 2011, 21:49

mario schreef:komt dat dan bij de vervroeger weg of bij de onsteking ,en kan ik bij die onsteking zo bij komen of moet dan daar ook het blok er voor onderuit.
het is een gl 1100( electronische onsteking dus).
daar waar het blok weg komt werd mij gezegt dat het blok er lopend onder weg gehaalt is ,dus dan zou die moeten lopen ,ik heb aan de carbarateurs niets gedaan gewoon omhoog gehouden en blok er onder schuifen. maar het dekseltje van de vervroeger zat niet helemaal dicht ik heb er in gekeken maar zag
iemand zei op een bericht heb je de boel door gemeten , als het blok toch deed is dat toch niet nodig lijkt mij stekkers goed aan sluiten en lopen .

geen verschil met mijn eigen blok dat er ook lopend onder weg gehaald is allen heelveel olie verbruikte en maar 4-en 5 bar op de cilinders .
vandaar een anderblok,
gr mario

waar komt het blok vandaan dan

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Bericht door mario » 06 jul 2011, 22:38

van iemand uit rotterdam die is nu een paar dagen weg is met de motor dus mail ik hem van het weekend wel dat komt wel goed dat heeft die mij al laten weten ,als ik hem niet aan het lopen krijg moet ik met het blok naar rotterdam is heen en terug voor mij toch 400 km dus ik blijf het proberen.
gr mario

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: krijg de motor nog steeds niet aan ????????

Bericht door harmdeboer » 07 jul 2011, 12:25

anders ga je even naar ger leermans in oss... als dat dichterbij is.... weet niet waar jij binnen onze grenzen woont..

heb je de bougies van je oude blok omgezet in het nieuwe blok...
of heb je er nieuwe ingezet... kan zijn dat de oude defect zijn...

maar het het hele verhaal klinkt mij in de oren als zijnde

massa (kan het niet zijn zeg je...)
bougiekabels (of defect of verkeerd aangesloten... )
bougies...


bobine defect????
ff testen of hij wel goed vonkt....
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/14689/1

de kabels willen nog al eens breken indien ze na jaren in de zelfde houding inneens verbogen moeten worden om een blok te vervangen...

ff testen..
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

vacumslangetje bij vervroegerkastje

Bericht door mario » 07 jul 2011, 21:36

hallo ik heb problemen om mij 1100 an de praat te krijgen zoals te lezen is in de vorige berichten .
ik heb de boel nog eens nagekeken ,ik heb benzine___en heb goede vonk,maar motor slaat niet aan kan starten maar dan begint hij te ploffen een beetje rook uit de uitlaat en dan harde knallen ,ik denk dat het in het kastje zit waar de vervroeger in zit ,ik heb bij het oude blok het kastje open gemaakt en gekeken hoe zo iets werkt , in het werkplaats boek staat iets over het vacuum slangetje ,als ik bij het oude blok aan het slangetje zuig krijg ik vacuum mijn tong blijft plakken aan het slangetje ,als ik het probeer met het blok dat er nu onder zit kan ik zuigen wat ik wil maar zuig de slang niet vacuum .
ik weet dat er speciale vacuum testers zijn maar zou het kunnen dat het vacuum ding stuk is ( ik weet niet hoe zo,n ding heet )weet wel dat zuigen aan dat slangetje geen aanrader is ,als ik zuig zit het slangetje natuurlijk vast aan dat vacuum ding en niet aan de carbarateur.
gr zuigende mario

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: vacumslangetje bij vervroegerkastje

Bericht door 1500 » 08 jul 2011, 18:14

De vervroeging moet beginnen bij een vacuum van 40 mm/Hg voor de 80/81 modellen.
40 mm/Hg oftewel mm/kwikdruk komt overeen met ruim 53 Mbar
Deze moet eindigen bij 80 of 100 mm/Hg, dus 107 Mbar tot (even rekenen)
Dus elke vacuummeter is te gebruiken die binnen deze waardes valt.
Dus grofweg gezegt als je geen vacuum kan trekken dan lijkt het membraam lek te zijn.
Of dat wil zeggen dat de motor dan niet goed start of loopt weet ik niet.
Kun je de vervroeger niet overzetten.


Afbeelding


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: vacumslangetje bij vervroegerkastje

Bericht door mario » 08 jul 2011, 18:41

ja ik heb nog zo,n vervroeger van mijn oude blok dat wel goed liep maar te weinig bar op de cilinders .
ik wil alleen nog even wachten op antwoord van de vorige eigenaar van het blok die komt van het weekend terug van een clasicc week .
is zo,n vervroeger zo over te plaatsen of zijn er nog dingen waar ik op moet letten ???
gr mario

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

nog steeds niet lopen

Bericht door mario » 11 jul 2011, 20:54

hallo ik krijg de motor nog steeds niet aan als ik start knalt hij nog steeds ik heb gekeken of hij benzine krijgt, als ik de vlotterbak schroefjes los draai
komt er wel benzine uit ,maar als ik door start met de benzinekraan open en de noodknop aan dan zou die moeten verzuipen of in ieder geval zeiknatte
bougie,s hebben dat gebeurt dus niet , ik het de slang van de pomp los getrokken en als ik dan start loopt de benzine er uit.
en wat mij op valt ik heb een nieuwe accu er in zitten en een nieuwe accu lader optimate 4 , maar als ik de accu vol laadt en die dan in de motor zet kan ik 10 keer starten en dan is de accu alweer leeg ,dat hoort toch niet zo snel te gaan .
als ik er een auto accu op aan sluit krijg ik de motor ook niet aan ( moet je niet te vaak doen met de auto accu ,weet ik )
de vonk van de bougie,s is het wit is dat wel de goede kleur.
het laatste ritje dat ik gemaakt heb moest ik de motor aan de kant zetten om dat ik het idee had die die op 3 poten liep en veel vermogen te kort kw
dat de accu zo snel leeg is kan dat iets met de spanningsregellaar /gelijkrichter te maken hebben ?
gr mario

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: nog steeds niet lopen

Bericht door japie de cipier » 11 jul 2011, 21:18

bougie´s eruit, een klein beetje benzine in de cilinders gieten en dan moet hij in ieder geval aan slaan zo niet dan vonken misschien de bougie´s niet.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: nog steeds niet lopen

Bericht door mario » 11 jul 2011, 22:22

dat heb ik al geprobeert maar hij springt niet aan ,en de bougie,s vonken hel wit is dat goed of moet dat een andere kleur zijn ?
ik heb ook al geprobeert remreiniger in het luchtfilterhuis daar sprong de motor ook niet op aan.
ik weet het niet meer .
gr mario

Gebruikersavatar
Chris Houben
Berichten: 371
Lid geworden op: 31 mei 2009, 23:15
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Erm

Re: nog steeds niet lopen

Bericht door Chris Houben » 11 jul 2011, 22:31

Hallo Mario,
heb je het al eens geprobeerd met nieuwe bougie's.
Het komt wel eens voor dat een bougie onder druk niet wil vonken.
Vroeger met de brommer ook wel gehad.
Als je bougie eruit hebt en de motor rond draaid dan vonkt hij wel zodra je hem er in zet kan hij niet vonken.


Gr.Chris
een dag niet gereden op een wing is een dag niet geleefd

Plaats reactie