nieuw blok wil niet starten

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

nieuw blok wil niet starten

Bericht door mario » 01 jul 2011, 18:12

hallo ik had mijn blok kapot dus heb ik een ander blok op de kop kunnen tikken in rotterdam ,mooi gespoten en er onderzetten ,
maar ik krijg hem niet aan de praat
ik heb vonk -ik heb benzine ,maar als ik hem start wil die niet aan pakken massa kabel zit goed als ik door blijf starten komt er na een tijdje een harde, knal uit de uilaten
het blok zou lopend onder het ander frame zijn gehaald ik heb alleen mijn eigen cabarateurs overgezet,en de waterpomp.
als ik start met de bougie,s in het blok en de bougie kabels er af en dan starten met de benzinekraan open moeten de bougie,s toch nat worden van de benzine ? of de bougie,s er uit en dan starten moet er dan benzine uit de bougie gaten komen?
aandruken ook geprobeert maar lukt ook niet ook hier het gevolg een harde knal uit de uitlaten.
aan de achterkant zit zo,n dekseltje waar de vervroeger achter zit die was los ,heb gekeken of er alles in zat en vrij kon bewegen en vergleken bij mijn eigen oude blok zag er het zelfde uit ,kan daar misschien iets niet goed zijn of heeft het knallen daar niet mee te maken ????
heb de kleppen niet nageken om dat het blok er lopend onder weg is gehaald ,

wie heeft er een idee
wil zo graag weer rijden
gr mario

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: nieuw blok wil niet starten

Bericht door appieabc » 01 jul 2011, 21:30

knallen is volgens mij onsteking in de uitlaat dus zoals je zegt benzine krijgt zij ??? onsteking te laat????bougie kabels goede volgorde????
succes appie abc

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: nieuw blok wil niet starten

Bericht door bertzwanen » 01 jul 2011, 21:35

Mario

Gewoon de man in Rotterdam raadplegen .
Die weet vast wel wat er aan de hand is .
Waarschijnlijk je cabarateurs denk ik ??
Succes

Bert :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: nieuw blok wil niet starten

Bericht door harmdeboer » 02 jul 2011, 08:24

ik weet bij wie jij je blok gekocht hebt.

Ik zou hem gewoon bellen en vragen of hij je daarmee wil helpen.
Ik neem aan dat jullie daar toch uit moeten kunnen komen...

Waarom is je oude blok onder je motor uitgehaald?
Was deze kapot of...?

Je heb alles ook goed aangesloten.
Je hebt neem ik aan ook de lak weg gekrast onder de massa kabel? En natuurlijk alles goed door gemeten voordat je de kabels weer aangesloten hebt?

Benzine pomp werkt naar behoren en de ontsteking zit op de juiste punten ingeplugt...( zie ook posting van appie) Zodat je vonken ook op de juiste cilinder uitkomen..
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: nieuw blok wil niet starten

Bericht door mario » 02 jul 2011, 13:06

voor dat ik de massa kabel aan sloot heb ik die plek van het blok eerst schoon gemaakt (kaal gemaakt)
bougie,s vonken wel
als ik de slangen van de bezinepomp af trek en ik start de motor komt er gewoon benzine uit de slang.
die man waar ik het blok weg heb gehaald zij mij ,als het een bezine probleem is kun je dat ook testen door remreiniger in het filterhuis te spuiten ,maar daar reagerde de motor ook niet op .
de carbarateurs heb ik verder ook niets mee gedaan die heb ik gewoon omhoog gehaald en vast gezet met een sjor bandje en toen het blok er weer onderzat terug geplaats.
ik heb de man al gemailt waar het blok weg komt hij gaat vandeweek een paar dagen weg met de motor dus mail ik hem volgende week maar weer ,
hij heeft mij wel gezegt als het blok niet goed was hij het zou maken .daar ben ik ook niet bang voor ,alleen als het een probleem van de vervroeger is moet het blok er weer uit en dat zou mooi balen zijn ,het dekselje van de vervroeger was namelijk open ,ik heb wel gekeken of alles er in zat ,om dat het blok er lopend onder uit is gehaald.
ik heb een ander blok gehaald omdat het blok zoveel olie gebruikte 1 liter op 230 km en rook wolk uit de uitlaat
de comprecie meting was ook zeer slecht tussen de 4 bar en 5,5 bar dus veel te laag om het hele blok uit elkaar te halen heb ik geen kennis van dat zag ik niet zitten dus daarom een anderblok , tot aan de kleppen kan ik wel komen maar niet om een heel blok uit elkaar halen
gr mario

Plaats reactie