ik heb de cilinders er afgehaald en de kleppen na gekeken ,
er zit veel kool op sommige kleppen
ik heb de cillinders op de kop gelegt de bougie,s er ingedraait en de kleppen zo gezet dat ze dicht zitten ,toen wasbenzine er op gedaan tot aan de rand, gevult binnen een halfuur was de wasbezine erdoor gelopen ,bij de uitlaat of inlaat kwam het er weer uit ,dit lijkt mij toch niet goed
op deze manier kon ik de kleppen na kijken ,klopt dat ??
mischien is dit de oorzaak van het olie verlies en compressie verlies ?
iemand een ander idee
ik zit dus te denken om de kleppen schoon temaken en nieuwe klepseals te plaatsen kleppen polijsten en klepsetting .
in de cilliders zaten geen krassen of beschadigingen
gr mario
uitslag kleppen controle
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
- Type Goldwing: GL1100
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: uitslag kleppen controle
beter om je nokkenas eraf te halen staan ze zeker dicht
kleinste klep is uitlaat
als je ze dan volgooid met wasbenzine en het loopt er dan uit is het niet goed
of zelf opschuren als je er materiaal voor heb anders gewoon lekker weg brengen naar een revisieboer
dit neemt nog niet weg dat je zuigerveren versleten kunnen zijn is een gok natuurlijk maar wel de goedkoopste
o ja linker en rechter koppakking ff merken kunnen er op allebij de kanten opgezet worden alleen bij het onderste m6 boutje komt je oliekanaal vry als je ze er verkeerd op zet dus even vergelijken met de nieuwe pakking
kleinste klep is uitlaat
als je ze dan volgooid met wasbenzine en het loopt er dan uit is het niet goed
of zelf opschuren als je er materiaal voor heb anders gewoon lekker weg brengen naar een revisieboer
dit neemt nog niet weg dat je zuigerveren versleten kunnen zijn is een gok natuurlijk maar wel de goedkoopste
o ja linker en rechter koppakking ff merken kunnen er op allebij de kanten opgezet worden alleen bij het onderste m6 boutje komt je oliekanaal vry als je ze er verkeerd op zet dus even vergelijken met de nieuwe pakking
groeten uit de Zeg
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
- Type Goldwing: GL1100
Re: uitslag kleppen controle
ik heb opnieuw geprobeerd met de nokkenas er af toen beide cillinders met wasbenzine op nieuw inde uit en inlaat wat laten lopen ,
RESUTAAT ------WASBENZINE LOOPT ZO TUSSEN DE KLEPPEN DOOR
dus ik ga eerst de kleppen slijpen en nieuwe klepseals
als de kleppen zo lek zijn ben je de compressie toch wel kwijt lijkt mij .
gr mario
RESUTAAT ------WASBENZINE LOOPT ZO TUSSEN DE KLEPPEN DOOR
dus ik ga eerst de kleppen slijpen en nieuwe klepseals
als de kleppen zo lek zijn ben je de compressie toch wel kwijt lijkt mij .
gr mario
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: uitslag kleppen controle
Fingers crossed
Hopen maar dat het de kleppen zijn en dat je straks weer kunt rijden.
Bart
Hopen maar dat het de kleppen zijn en dat je straks weer kunt rijden.
Bart
CarboWing under construction