uitslag compressie meting gl 1100
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
- Type Goldwing: GL1100
uitslag compressie meting gl 1100
bij mijn gl 1100 is nu een compressie meting gedaan en de uit slag is niet goed
cilinder 1 - 5.5 bar
cilinder 2 -5.0 bar
cilinder 3-4.5 bar
ciliner 4 - 4.0 bar
ik vroeg aan de monteur waar dit nou aan lag ,het kan van alles zijn van kleppen tot zuigerveren,dus hier schiet ik dus niets mee op .
hij zegt blauwe rook uit 1 uitlaat olie
witte rook uit uitlaat koelwater.
ik verbruik op 230 km 1 liter olie .
en geen verlies van koelvloeistof en mooie schone olie (niets aan te zien of er water in zit
hoe kan ik er achter komen wat het nu is ??????
gr mario
cilinder 1 - 5.5 bar
cilinder 2 -5.0 bar
cilinder 3-4.5 bar
ciliner 4 - 4.0 bar
ik vroeg aan de monteur waar dit nou aan lag ,het kan van alles zijn van kleppen tot zuigerveren,dus hier schiet ik dus niets mee op .
hij zegt blauwe rook uit 1 uitlaat olie
witte rook uit uitlaat koelwater.
ik verbruik op 230 km 1 liter olie .
en geen verlies van koelvloeistof en mooie schone olie (niets aan te zien of er water in zit
hoe kan ik er achter komen wat het nu is ??????
gr mario
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: uitslag compressie meting gl 1100
Inderdaad niet zo mooi, Mario.
Als het de kleppen zijn is dat het eerste wat na te kijken moet zijn, ik weet niet of je daar ervaring mee hebt, klepspeling e.d. heb ik bijvoorbeeld zelf nog nooit nagekeken maar ik heb begrepen dat dat niet erg ingewikkeld is.
De staat van de kleppen nakijken, of er geen bramen of beschadigingen zijn.....
Als het blok er uit moet roep je maar, ik heb een motorlift zoals je weet.
Bart
Als het de kleppen zijn is dat het eerste wat na te kijken moet zijn, ik weet niet of je daar ervaring mee hebt, klepspeling e.d. heb ik bijvoorbeeld zelf nog nooit nagekeken maar ik heb begrepen dat dat niet erg ingewikkeld is.
De staat van de kleppen nakijken, of er geen bramen of beschadigingen zijn.....
Als het blok er uit moet roep je maar, ik heb een motorlift zoals je weet.
Bart
CarboWing under construction
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: uitslag compressie meting gl 1100
Weet niet hoeveel hij al gelopen heeft
In feite ben je aan revisie toe
En dat wil niemand horen maar goed je zou alleen je cilinderkoppen eraf kunnen halen en dan de kleppen controleren
Dat is de goedkoopste oplossing
Je zal hem toch echt open moeten halen om het probleem echt op te sporen dat kan je niet aan de buitenkant zien of voelen
dacht dat de compressie ook een beetje hoger moest zijn dan jouw uitslagen dus alles is een beetje versleten
In feite ben je aan revisie toe
En dat wil niemand horen maar goed je zou alleen je cilinderkoppen eraf kunnen halen en dan de kleppen controleren
Dat is de goedkoopste oplossing
Je zal hem toch echt open moeten halen om het probleem echt op te sporen dat kan je niet aan de buitenkant zien of voelen
dacht dat de compressie ook een beetje hoger moest zijn dan jouw uitslagen dus alles is een beetje versleten
groeten uit de Zeg
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: uitslag compressie meting gl 1100
Cilinders zijn standaard 9,2 bar, dus een serieus probleem.
Ze zijn allemaal ver onder de maat, dus lijkt het er op dat dit een slijtage slag is, maar dat weet je alleen door de boel los te halen.
Groeten Pierre
Ze zijn allemaal ver onder de maat, dus lijkt het er op dat dit een slijtage slag is, maar dat weet je alleen door de boel los te halen.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
- Type Goldwing: GL1100
Re: uitslag compressie meting gl 1100
motor heeft 600000 km gelopen
voor een blok revicie aan welk bedrag moet je wel niet denken dan??
gr mario
voor een blok revicie aan welk bedrag moet je wel niet denken dan??
gr mario
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: uitslag compressie meting gl 1100
Zal wel 60.000 zijn en dan misschien 1of 2 keer rond geweest
Ja en wat kan je zelf
kan je het blok er zelf onder uit halen
wil je alles laten doen of alleen het olie verbruik aanpakken en dicht gooien
heb een 1100 in de gulden tijd gehad een deze 1 keer compleet laten reviseren
dus nieuwe overmaatse zuigers \krukas controleren \koppen laten reviseren
nieuwe dynamo de hele ratenplan was toen rond de 3000 gulden
Maar des te meer je zelf kan\wil\mag zijn natuurlijk minder kosten
Je zit zo denk aan de 1000 eurie moch je geen gekke dingen tegen komen
Ja en wat kan je zelf
kan je het blok er zelf onder uit halen
wil je alles laten doen of alleen het olie verbruik aanpakken en dicht gooien
heb een 1100 in de gulden tijd gehad een deze 1 keer compleet laten reviseren
dus nieuwe overmaatse zuigers \krukas controleren \koppen laten reviseren
nieuwe dynamo de hele ratenplan was toen rond de 3000 gulden
Maar des te meer je zelf kan\wil\mag zijn natuurlijk minder kosten
Je zit zo denk aan de 1000 eurie moch je geen gekke dingen tegen komen
groeten uit de Zeg
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
- Type Goldwing: GL1100
Re: uitslag compressie meting gl 1100
motor heeft inderdaad 60,000 km gelopen motor van een goede kennis overgenomen
was inderdaad alleen het olie verbruik aan te pakken. moet er dan altijd nieuwezuigers in of zijn dan de zuigerveren ook voldoende en kleppen en seals na laten kijken.
gr mario
was inderdaad alleen het olie verbruik aan te pakken. moet er dan altijd nieuwezuigers in of zijn dan de zuigerveren ook voldoende en kleppen en seals na laten kijken.
gr mario
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: uitslag compressie meting gl 1100
dat weet je pas nadat je alles heb opgemeten
als de zuiger ten opzichte van je cilinder te klein is geworden kan je er wel nieuwe zuigerveren opzetten maar heb je kans dat je over 1000km alweer een olieziuper heb
als je zuigers nog binnen de waarde zitten en je heb geen diepe krassen in je cilinderwand [dit kan ook een oorzaak zijn] dan kan je het af met zuigerveren
kwestie van afwegen het blok zal toch helemaal open moeten ook voor alleen zuigerveren zetten
als de zuiger ten opzichte van je cilinder te klein is geworden kan je er wel nieuwe zuigerveren opzetten maar heb je kans dat je over 1000km alweer een olieziuper heb
als je zuigers nog binnen de waarde zitten en je heb geen diepe krassen in je cilinderwand [dit kan ook een oorzaak zijn] dan kan je het af met zuigerveren
kwestie van afwegen het blok zal toch helemaal open moeten ook voor alleen zuigerveren zetten
groeten uit de Zeg
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: uitslag compressie meting gl 1100
Volgens een eerder bericht van je, zou het blok ruim 3 jaar geleden gereviseerd zijn en daarna zou er weinig mee gereden zijn
Zou toch eens gaan praten met het bedrijf die de zogenaamde revisie heeft uitgevoerd
Groeten Pierre
Zou toch eens gaan praten met het bedrijf die de zogenaamde revisie heeft uitgevoerd
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: uitslag compressie meting gl 1100
En dan is het goedkoper om eens uit te kijken naar een goed 1100 blok voor weinig............bowser schreef:Zal wel 60.000 zijn en dan misschien 1of 2 keer rond geweest
Ja en wat kan je zelf
kan je het blok er zelf onder uit halen
wil je alles laten doen of alleen het olie verbruik aanpakken en dicht gooien
heb een 1100 in de gulden tijd gehad een deze 1 keer compleet laten reviseren
dus nieuwe overmaatse zuigers \krukas controleren \koppen laten reviseren
nieuwe dynamo de hele ratenplan was toen rond de 3000 gulden
Maar des te meer je zelf kan\wil\mag zijn natuurlijk minder kosten
Je zit zo denk aan de 1000 eurie moch je geen gekke dingen tegen komen
Misschien heeft Dennis uit Akersloot nog een goeie liggen.
Jammer dat je dit overkomt Mario.
Bart
CarboWing under construction