uitslag compressie meting gl 1100

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door mario » 01 jun 2011, 16:25

bij mijn gl 1100 is nu een compressie meting gedaan en de uit slag is niet goed
cilinder 1 - 5.5 bar
cilinder 2 -5.0 bar
cilinder 3-4.5 bar
ciliner 4 - 4.0 bar
ik vroeg aan de monteur waar dit nou aan lag ,het kan van alles zijn van kleppen tot zuigerveren,dus hier schiet ik dus niets mee op .
hij zegt blauwe rook uit 1 uitlaat olie
witte rook uit uitlaat koelwater.
ik verbruik op 230 km 1 liter olie .
en geen verlies van koelvloeistof en mooie schone olie (niets aan te zien of er water in zit
hoe kan ik er achter komen wat het nu is ??????
gr mario

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door Duizender » 01 jun 2011, 16:46

Inderdaad niet zo mooi, Mario.

Als het de kleppen zijn is dat het eerste wat na te kijken moet zijn, ik weet niet of je daar ervaring mee hebt, klepspeling e.d. heb ik bijvoorbeeld zelf nog nooit nagekeken maar ik heb begrepen dat dat niet erg ingewikkeld is.
De staat van de kleppen nakijken, of er geen bramen of beschadigingen zijn.....

Als het blok er uit moet roep je maar, ik heb een motorlift zoals je weet.

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door bowser » 01 jun 2011, 17:59

Weet niet hoeveel hij al gelopen heeft
In feite ben je aan revisie toe :twisted:
En dat wil niemand horen maar goed je zou alleen je cilinderkoppen eraf kunnen halen en dan de kleppen controleren
Dat is de goedkoopste oplossing
Je zal hem toch echt open moeten halen om het probleem echt op te sporen dat kan je niet aan de buitenkant zien of voelen
dacht dat de compressie ook een beetje hoger moest zijn dan jouw uitslagen dus alles is een beetje versleten
groeten uit de Zeg

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door 1500 » 01 jun 2011, 18:50

Cilinders zijn standaard 9,2 bar, dus een serieus probleem.
Ze zijn allemaal ver onder de maat, dus lijkt het er op dat dit een slijtage slag is, maar dat weet je alleen door de boel los te halen.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door mario » 01 jun 2011, 20:30

motor heeft 600000 km gelopen
voor een blok revicie aan welk bedrag moet je wel niet denken dan??
gr mario

Peter wiegers

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door Peter wiegers » 01 jun 2011, 20:39

???600.000???
Dat is niet mis :shock: :shock: :shock:

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door bowser » 01 jun 2011, 21:39

Zal wel 60.000 zijn en dan misschien 1of 2 keer rond geweest
Ja en wat kan je zelf :P
kan je het blok er zelf onder uit halen :?: :?:
wil je alles laten doen of alleen het olie verbruik aanpakken en dicht gooien
heb een 1100 in de gulden tijd gehad een deze 1 keer compleet laten reviseren
dus nieuwe overmaatse zuigers \krukas controleren \koppen laten reviseren
nieuwe dynamo de hele ratenplan was toen rond de 3000 gulden
Maar des te meer je zelf kan\wil\mag zijn natuurlijk minder kosten
Je zit zo denk aan de 1000 eurie moch je geen gekke dingen tegen komen
groeten uit de Zeg

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door mario » 01 jun 2011, 22:16

motor heeft inderdaad 60,000 km gelopen motor van een goede kennis overgenomen
was inderdaad alleen het olie verbruik aan te pakken. moet er dan altijd nieuwezuigers in of zijn dan de zuigerveren ook voldoende en kleppen en seals na laten kijken.
gr mario

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door bowser » 01 jun 2011, 22:39

dat weet je pas nadat je alles heb opgemeten
als de zuiger ten opzichte van je cilinder te klein is geworden kan je er wel nieuwe zuigerveren opzetten maar heb je kans dat je over 1000km alweer een olieziuper heb
als je zuigers nog binnen de waarde zitten en je heb geen diepe krassen in je cilinderwand [dit kan ook een oorzaak zijn] dan kan je het af met zuigerveren
kwestie van afwegen het blok zal toch helemaal open moeten ook voor alleen zuigerveren zetten :(
groeten uit de Zeg

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door 1500 » 02 jun 2011, 09:24

Volgens een eerder bericht van je, zou het blok ruim 3 jaar geleden gereviseerd zijn en daarna zou er weinig mee gereden zijn :shock: :?

Zou toch eens gaan praten met het bedrijf die de zogenaamde revisie heeft uitgevoerd :roll:



Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: uitslag compressie meting gl 1100

Bericht door Duizender » 03 jun 2011, 12:23

bowser schreef:Zal wel 60.000 zijn en dan misschien 1of 2 keer rond geweest
Ja en wat kan je zelf :P
kan je het blok er zelf onder uit halen :?: :?:
wil je alles laten doen of alleen het olie verbruik aanpakken en dicht gooien
heb een 1100 in de gulden tijd gehad een deze 1 keer compleet laten reviseren
dus nieuwe overmaatse zuigers \krukas controleren \koppen laten reviseren
nieuwe dynamo de hele ratenplan was toen rond de 3000 gulden
Maar des te meer je zelf kan\wil\mag zijn natuurlijk minder kosten
Je zit zo denk aan de 1000 eurie moch je geen gekke dingen tegen komen
En dan is het goedkoper om eens uit te kijken naar een goed 1100 blok voor weinig............
Misschien heeft Dennis uit Akersloot nog een goeie liggen.

Jammer dat je dit overkomt Mario.

Bart
CarboWing under construction

Plaats reactie