links uitlaat warmer dan rechts.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

links uitlaat warmer dan rechts.

Bericht door mario » 28 mei 2011, 16:49

ik heb een afspraak gemaakt voor een compresie meting na dat ik vorige week problemen met de motor kreeg.
ik heb ge keken of de kleppen goed staan ,dat doen ze dus
ik heb forte motor flush gebruikt en er nieuwe olie in gedaan hopen dat het zou helpen (afwachten dus)
toen ik de motor warm liet draaien viel mij op aan de kant waar de rook steeds het ergst is (als ik in een keer een dot gas geef ) is de uitlaatpijp veel minder warm .Linkse uitlaat kon ik niet met de hand aan pakken en de bochten helmaal al niet ,terwijl ik rechts gewoon kon vast pakken en zelfs de bochten voorzichtig zonder de vingers nat te maken ?????
wat ook lullige is dat ik een bekeuring heb gekregen van 7 km te hard ja ja 43 euro zonde he !

gr mario

peter

Re: links uitlaat warmer dan rechts.

Bericht door peter » 29 mei 2011, 03:13

Beide cilinders zijn koud?? Zo ja zou je denken aan het gebroken riem maar dat zou niet kloppen met de kleppen die je hebt gesteld. Vonken de bougies wel?? Krijgen de carburateurs wel benzine??

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: links uitlaat warmer dan rechts.

Bericht door mario » 29 mei 2011, 10:01

rechtse cilinders zijn niet koud maar gewoon warm ik kan mijn hand er op leggen ,op de uitlaat zelfs op de bochten, terwijl links gewoon heet is
en de motor rijd normaal niet onregelmatig ,start gewoon in 1 keer en loopt mooi stationeer
als rechts dan geen benzine krijgt loopt de motor dan anders ?? of geen goede vonk.
ik hoop dat een compresie test meer aan het licht brengt (zuigerveer -koppakking) als koppakking lek is moet het koelvloestof toch ook zakken ,dat gebeurt dus niet.
gr mario

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: links uitlaat warmer dan rechts.

Bericht door bowser » 29 mei 2011, 14:34

Wat voor kleur rookt hij zwart\blauw of wit
Als je koppakking lek is kan hij luchtbellen gaan blazen in je expansie tank
zakt of stijgt je oliepijl :?:
groeten uit de Zeg

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: links uitlaat warmer dan rechts.

Bericht door mario » 29 mei 2011, 14:54

rook tussen blauw en wit in ik heb in het expantie vat gekeken daar gebeurd niets geen bubbels nivau blijft gelijk ,ben wel veel olie kwijt,op een rit van 230 km 1 liter (de bougie vonken ook gewoon )motor loopt gewoon mooi stationeer maar als ik rij en geef dan veel gas komt de rook uit de rechtse pijp.
gr mario

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: links uitlaat warmer dan rechts.

Bericht door bowser » 29 mei 2011, 21:35

Zou de temperatuur verschil in uitlaat niet kunnen plaatsen
Het roken zou kunnen duiden op slechte olieschraapveren of klepsaels die olie lekken naar je verbrandingskamer
Dit moet er met een compressielek test uitkomen
Je zou er de bougies uit kunnen draaien en kijken of er een vetter is als de rest
zo niet. motor starten zonder bougies en opletten waar de meeste troep uit komt
distributie toevallig niet van tijd af :?:
groeten uit de Zeg

mario
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
Type Goldwing: GL1100

Re: links uitlaat warmer dan rechts.

Bericht door mario » 29 mei 2011, 22:13

de bougie,s heb ik na gekeken 3 waren mooi van kleur en 1 was goed zwart met veel roet
gr mario

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: links uitlaat warmer dan rechts.

Bericht door RonalT » 30 mei 2011, 08:38

Als je zo veel olie kwijt raak en er wordt geen olie gelekt zou ik gaan denken dat er iets met de zuigerveren aan de hand is.

En dat de cilinders niet warm worden zou dat bevestigen. Het brandstofmengsel ontsnapt via de ruimte tussen de zuigerwand en de zuiger.
Maar dat de motor dan mooi loopt zou misschien nog kunnen, maar hij trekt toch niet lekker als je een keer fors optrek?

Inderdaad eerst de compressietest maar eens afwachten.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie