waterpomp lekt.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
davetimmers
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2011, 14:58
Type Goldwing: GL1100

waterpomp lekt.

Bericht door davetimmers » 27 mei 2011, 16:40

Hallo mensen mijn 1100interstate lekt water uit het gaatje van de waterpomp. Ik heb de motor gekocht en had 5.5 jaar stil gestaan dus eerst maar eens weze rijden en hopen dat hij dicht zo gaan maar nee.
Ik heb van een kennis een andere deksel met waterpomp mee gekregen maar deze had metale schoepen en mijn orginele bakkeliet of zo,, ik het hele boeltje gemonteerd en naar een tijdje rijden weer lekken ( ik had wel nieuwe pakkingen en ringentjes ) en in gezet besteld bij bikers best....

Nu heb ik mijn oude pomp helemaal uit elkaar gehaald en zach dat er achter de waterpomp schoepen een maniacal seal zit, dus ik naar een motor zaak en daar omgevraagt,,, pppffffff hebben ze niet alleen een hele pomp...

Weet iemand waar je z'n maniacal seal kan kopen en of van een andere motor er ook in past zoals van een honda cx???????? help help of heb je er één liggen laat het me weten....

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en evt reactie met vriendelijke groet dave timmers

Gebruikersavatar
Miky Biky
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
Locatie: Lommel

Re: waterpomp lekt.

Bericht door Miky Biky » 31 mei 2011, 18:39

Hallo Dave,

excuseer mijn onwetendheid, maar wat is een maniacal seal :?: Gewoonlijk is Google mijn beste vriend, maar nu laat hij mij in de steek wat dit betreft.

Grtzz, M.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: waterpomp lekt.

Bericht door japie de cipier » 31 mei 2011, 19:56

Miky Biky schreef:Hallo Dave,

excuseer mijn onwetendheid, maar wat is een maniacal seal :?: Gewoonlijk is Google mijn beste vriend, maar nu laat hij mij in de steek wat dit betreft.

Grtzz, M.
Ik denk dat hier een afdichting word bedoeld die ongeveer het zelfde is als bij een wasmachine waar lagers en pakking/dichting een geheel vormen.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
davetimmers
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2011, 14:58
Type Goldwing: GL1100

Re: waterpomp lekt.

Bericht door davetimmers » 05 jun 2011, 17:48

Hi, ja het is de afdichtring die achter het schroepenwieltje van de waterpomp zit,, deze is voor de rest nog helemaal heel maar hij lekt alleen een beetje en dat vind ik jammer om een heel ding tevervangen tewel het zo makkelijk op te lossen is... Ik ben waarschijnlijk nog maar 1 van de weinige die alleen repareerd en niet klakkeloss alles maar vervangt, hihihih

gr dave

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: waterpomp lekt.

Bericht door bowser » 05 jun 2011, 21:05

Antoon al gebeld :?: :?:
misschien heeft hij een los O ring\keering setje leggen
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
Miky Biky
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
Locatie: Lommel

Re: waterpomp lekt.

Bericht door Miky Biky » 16 jun 2011, 22:16

Dave,
ik heb mischien iets voor u, part nummer van een maniacal seal: #19217-657-023
Gevonden op NGW site, by Octane:
..Mechanical seal (part of it still on the collar)
You can get this from Honda; (it's a CX500 Turbo part)
Part number #19217-657-023
..Bearing. In the artichle they a designated 6000 2RS. Should be available from any bearing shop. (The original are designated 6000 LU)
Afbeelding
volgens Octane is de linkse dichting niet te gebruiken maar wordt verkocht als een set.

Grtzz, M.

whitewolf
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 aug 2008, 18:58
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Leeuwarden

Re: waterpomp lekt.

Bericht door whitewolf » 25 jun 2011, 13:50

je kan ook even kijken bij http://www.cmsnl.com misschien hebben zij wat jij zoekt.

Succes ermee,

Oscar

Plaats reactie