hallo ik mijn kleppen deksels er af gehaald om te kijken of daar mijn probleem zit ,nou was mijn vraag in het handwerkboek staat om bij de zuigers te komen moet het blok er onderuit moet dat ook om de zuigerveren na te kijken ,als het kleppen deksel er af is en de kleppen weg haal kan ik dan niet bij de zuigerveren komen ( gl 1100) bj 80
gr mario
zuigerveren na kijken ?
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
- Type Goldwing: GL1100
- rave69
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Nieuw-Beijerland
- Contacteer:
Re: zuigerveren na kijken ?
Ik zou eerst de andere adviezen controleren, olie kan in het filter zitten en een lager nieveau verklaren, ook het lopen op drie cilinders dus te rijk kan olie verbruik verklaren , je brandstof die niet verbrand kan je olie verbruik verhogen en die vette uitlaat verklaren, , dan een compresie check om zeker te zijn dat je kleppen goed sluiten.
Als je dit hebt gedaan neem me dan niet kwalijk maar een beetje feedback op tips kan geen kwaad zodat anderen weten wat het niet is en kunnen helpen met andere adviezen.
Volgens mij hoeft het blok er niet uit maar zou het na moeten kijken.
om bij de zuigerveren te komen moet ook de cilinderkop en cilinder verwijderd worden, niet alleen het kleppendeksel, ( de naam zegt het al , kleppendeksel , toegang tot de kleppen )
Maar hou rekening met nieuwe pakkingen dus eerst al het andere uitsluiten eerst
Als je dit hebt gedaan neem me dan niet kwalijk maar een beetje feedback op tips kan geen kwaad zodat anderen weten wat het niet is en kunnen helpen met andere adviezen.
Volgens mij hoeft het blok er niet uit maar zou het na moeten kijken.
om bij de zuigerveren te komen moet ook de cilinderkop en cilinder verwijderd worden, niet alleen het kleppendeksel, ( de naam zegt het al , kleppendeksel , toegang tot de kleppen )
Maar hou rekening met nieuwe pakkingen dus eerst al het andere uitsluiten eerst
Re: zuigerveren na kijken ?
Als perse je zuigerveren wilt zien, zal je blok moeten verwijderen. Koppen eraf halen, voorzijde verwijderen, achterzijde verwijderen, nog 400 onderdelen losmaken en dan het blok splitsen, , in het midden van het carter loopt een naad en daar gaat hij dan door de helft. maar als ik zo lees wat jij schrijft ben je niet echt een sleutelaar dus ik zou het dan niet eens proberen. Ga anders eens bij een deskundige goldwingdealer langs om advies te halen en een diagnose te stellen.
Zelf heb een blok helemaal gereviseerd, kijk maar eens hier wat er allemaal bij komt kijken voor je bij de zuigerveren bent. viewtopic.php?f=6&t=4968&start=15
Zelf heb een blok helemaal gereviseerd, kijk maar eens hier wat er allemaal bij komt kijken voor je bij de zuigerveren bent. viewtopic.php?f=6&t=4968&start=15
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: zuigerveren na kijken ?
Wacht even met het volledig lostrekken van je blok.
Ik heb hem laatst horen lopen, volgens mij heb je daar geen probleem.
Ik zou het eerder elders zoeken, de ontsteking nakijken, bougiekabels, bougiedoppen.
Doormeten lijkt me het eerste wat ik zou doen, bij mij was het euvel dat de bougiekabel in de bougiedop geen goed kontakt maakte.
Bart
Ik heb hem laatst horen lopen, volgens mij heb je daar geen probleem.
Ik zou het eerder elders zoeken, de ontsteking nakijken, bougiekabels, bougiedoppen.
Doormeten lijkt me het eerste wat ik zou doen, bij mij was het euvel dat de bougiekabel in de bougiedop geen goed kontakt maakte.
Bart
CarboWing under construction
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 28 apr 2011, 22:04
- Type Goldwing: GL1100
Re: zuigerveren na kijken ?
heb electro ontsteking , als het aan de bougie /kabbels ligt kan dan 1 uitlaat zo gaan roken dan en zoveel olie verlies tot gevolg hebben ?
ga eerst maar naar motorport om een compressie meting te doen mischien komt daar iets uit.
gr mario
ga eerst maar naar motorport om een compressie meting te doen mischien komt daar iets uit.
gr mario
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000