Achterrem gl1100 '82

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
rave69
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuw-Beijerland
Contacteer:

Achterrem gl1100 '82

Bericht door rave69 » 01 mei 2011, 14:25

Gelijk maar een vraag ook dan :)
Mijn achterrem klauw is waarschijnlijk niet meer te redden en op ebay of marktplaats staan ze niet veel beter, zijn de linker voor remklauw identiek en zijn die van de 1200 ook identiek

Op de fotos lijken de ophangpunten gelijk maar kan het hier niet controleren omdat er bij mij een voorkant van een '81 er onderzit met enkel zuiger remklauwen

Bvd, Mischa

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door japie de cipier » 01 mei 2011, 17:17

Beste Mischa, geef even een mailtje naar Dokter Antoon die heeft zich zo verbonden aan het forum dat je een eerlijk antwoord kan terug verwachten, de link van wingservice staat in het forum.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door bowser » 01 mei 2011, 17:24

als je de remzuiger diameter weet kan je ff op de site van bikers best kijken staan verschillende remmen van 1100\1200 afgebeeld
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
rave69
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuw-Beijerland
Contacteer:

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door rave69 » 01 mei 2011, 17:35

bowser schreef:als je de remzuiger diameter weet kan je ff op de site van bikers best kijken staan verschillende remmen van 1100\1200 afgebeeld
Net even gekeken daar en de diameter van de zuigers voor en achter zijn gelijk , alleen weet ik niet of de ophang punten ook gelijk zijn maar ik heb een mailtje naar Wing Service gestuurd dus ff afwachten, als ze gelijk zijn heb ik wat meer keuze voor vervanging

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door bowser » 01 mei 2011, 17:45

Hebbie achter dan een klauw met twee zuigers ,en voor links en rechts een 1 zuiger klauw :?:
dus het is in feite een aspencate uitvoering met ouwe type voorpoten :x
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door lemmens » 01 mei 2011, 18:18

voor zover ik weet kun je niet een rem klauw van voor op de achter schijf zetten
zien er wel bijna het zelfde uit maar het past gewoon niet..
maar ben geen expert dus kan het mis hebben
weet wel toen ik mijn motor kocht was de achter rem klauw en niet bij :oops:.
heb er toen 1 gekocht in ureterp (friesland)
tevens heeft bj 82 verschillende klauwen sommige 1 zuiger andere 2 zuigers
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
rave69
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuw-Beijerland
Contacteer:

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door rave69 » 01 mei 2011, 18:28

bowser schreef:Hebbie achter dan een klauw met twee zuigers ,en voor links en rechts een 1 zuiger klauw :?:
dus het is in feite een aspencate uitvoering met ouwe type voorpoten :x
Volgens kenteken is het een interstate, maar je kan gelijk hebben, ik begrijp ook niet waarom er achter een dubbelzuiger klauw en voor enkel zuiger klauwen zitten, Maar :) de prijs was er naar om daar niet over te zeuren, het is een overgangs jaar geweest naar de anti dive vork dus kan best een overjarig model geweest zijn

Gebruikersavatar
rave69
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuw-Beijerland
Contacteer:

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door rave69 » 01 mei 2011, 18:31

net bericht gehad van Wing Service (super snel antwoord ), moet geen probleem zijn een latere klauw te monteren , hij heeft pas nog een klauw van een 1500 in een 1100 gemonteerd.

Kijk dat geeft wat meer opties

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door RonalT » 01 mei 2011, 18:54

rave69 schreef:Wing Service heeft pas nog een klauw van een 1500 in een 1100 gemonteerd.
Hee Wingwesp, let even op je (rem)klauwen :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door japie de cipier » 01 mei 2011, 19:17

RonalT schreef:
rave69 schreef:Wing Service heeft pas nog een klauw van een 1500 in een 1100 gemonteerd.
Hee Wingwesp, let even op je (rem)klauwen :lol: :lol:
RONALDT.
Nieuwe klant: dus even onopic blijven en ik kon ook niet zo gauw iets vinden wat hier de clou van zou kunnen zijn.


Wel intersant is dat er dus diverse remklauwen kunnen worden uitgewsseld.

met dank aan Dokter Antoon. aplaus voor je zelf
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door harmdeboer » 01 mei 2011, 21:52

rave69 schreef:Gelijk maar een vraag ook dan :)
Mijn achterrem klauw is waarschijnlijk niet meer te redden en op ebay of marktplaats staan ze niet veel beter, zijn de linker voor remklauw identiek en zijn die van de 1200 ook identiek

Op de fotos lijken de ophangpunten gelijk maar kan het hier niet controleren omdat er bij mij een voorkant van een '81 er onderzit met enkel zuiger remklauwen

Bvd, Mischa

alle remklauwen zijn te redden!

demonteerr de remklauw.
gebruik de olie druk om de bus (indien 2 bussen) er uit te krijgen.
Bus niet beschadigen met tang o.i.d. de bus laten polijsten indien deze niet ingevreten is dan kun je hem gewoon weer gebruiken.
verwijder de rubbers
verwijder de zut zooi uit de groeven van de rubbers.
maak de groeven schoon met een draaiende staalborstel op je DREMEL TOOL!
hiermee verwijder je alle aluminium oxidatie (witte stof!) indien er geen oxidatie meer uitkomt is het schoon genoeg.. gebruik niet te veel druk zodat de ijzerborstel niet in vreet in je klauw.
koop nieuwe rubber ringen bij het motor huis en vraag gelijk even een dotje vet! speciaal vet voor de remklauwen!

reinig de remkleuw grondig zorg er voor dat alle kneut er uit is en alle poortjes gespoeld zijn met dot4 (ZEER SPORTIEVE RIJDERS GEBRUIKEN OOK DOT5 OMDAT DEZE BETER TEGEN HITTE KAN)
plaats de rubbers met genoeg vet terug in de klauw.
DRAAI de bus die natuurlijk zeer goed ingevet is voorzichtig in de klauw, zodat de ringen niet van hun plaats komen...

aan sluiten ontluchten en hoppa!!!! zie wel werkt gewoon!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door lemmens » 01 mei 2011, 22:07

hoe bedoel je universeel???
dat ze allemaal het zelfde zijn?
of dat ze onderling uitwissel baar zijn dus passend op andere type's gl

want als ze allemaal het zelfde zijn zou er ook maar 1 type remblok moeten zijn
dus niet een set voor achter rem voor rem 1100 1200 1500

maar het word wel verwarrend op deze manier
bedoel er mee heb een 1100 maar remklauw van een 1500 er op( stel dat is nu niet zo)
en wil nieuwe blokjes er in ???

kom je bij de winkel
heb een gl 1100 mag ok setje remblokken voor,voor de 1100 en een setje voor achter maar dan voor de 1500 tjer wat een gedoe word het dan
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door harmdeboer » 02 mei 2011, 01:35

lemmens schreef:hoe bedoel je universeel???
...
of dat ze onderling uitwissel baar zijn dus passend op andere type's gl

dat bedoel ik echter ook met andere merken bijvoorbeeld kawasaki is een mooi voorbeeld.... hier zitten veel onderdelen op die zo op een of ander model gl kunnen...

neem de kawasaki LTD uit 1985 (je voelt hem al ik gl 1200 LTD uit 1985)

achtervering zelfde statistieken alleen uiterlijk is lichtelijk anders...
dynamo alleen de stekker wijkt af.
rem blokken.... bijna geen verschil ja een klein beetje hoogte verschil 2 mm dus uit wisselbaar...

japanners zijn niet dom die gebruiken onderdelen niet alleen voor eigen merk gebruik.. Overigens de fransoozen doen het zelfde maar dan met auto onderdelen...
de duitsers ook... contact slot van een opel uit 1980 past ook op modellen die 10 jaar jonger zijn... het uiterlijk van de sleutel is anders de techniek en bevestigingspunten marges 100% het zelfde...

kijk de volgende keer maar eens goed naar de type omschrijvingen op de producten...
je zal er verteld van staan waar het allemaal op past...

ff een voorbeeld deze komen van hier...http://goldwingshop.nl/shop/index/manufacturers_id/3

Nissin remblokkenset
€,28.95

Nissin Remblok set zowel voor als achter te gebruiken voor de GL1200 en de GL1100 A vanaf 81

In winkelwagentje:

* Model:
2P201
* 14 aantal op voorraad
* Gefabriceerd door: Nissin

_________________________________________________________________________
Nissin remblokkenset achterzijde GL1500
€,28.95
Nissin Remblokset voor de achterzijde Goldwing GL1500

In winkelwagentje:

* Model:
2P201
* 23 aantal op voorraad
* Gefabriceerd door: Nissin



_________________________________________________________________________
mooi he...
moet je hier maar eens kijken... lachen man.... denk je wat te kopen speciaal voor jou motor... en omdat het om een goldwing gaat al snel 100% te duur!!!

http://www.de-motorshop.nl/index1.htmlkijk naar de nissin onderdelen
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
rave69
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuw-Beijerland
Contacteer:

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door rave69 » 03 mei 2011, 18:58

Updateje

Eergisteren op marktplaats een set remklauwen van een vf750 gekocht , de linker rem is identiek aan een gl 1100 achter rem.
Vanmiddag binnen gekregen en hij remt nu weer zoals het hoort :))
Nog niet op de weg geprobeerd want de startmotor ligt er nog uit (nieuwe is onderweg).

Weer een stapje vooruit, als alles een beetje meezit rijdt hij weer met een week of twee.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Achterrem gl1100 '82

Bericht door harmdeboer » 03 mei 2011, 20:02

start motor is 99 van de 100 keer gefixt met nieuwe koolborstels... kosten 20 euro!

wellicht dat je daar wat mee kunt...

de 3 schroeven los maken.
de topdeksel verwijderen (niet de hele tussen bus verwijderen)
koolborstels verwijderen.
alles schoonmaken met alcohol o.i.d.
vervolgens koolborstels monteren
en de dop er weer op zetten
voorzichtig de kabel bevestigen als de start motor weer in het blok gewurmt is... zorg dat je de onderste moer niet beweegt risico is dat je intern de soldeer breekt waardoor hij het niet meer zal doen..
vervolgens accu weer aansluiten en motor afmonteren hoppa starten maar...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Plaats reactie