start problemen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
davetimmers
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2011, 14:58
Type Goldwing: GL1100

start problemen

Bericht door davetimmers » 22 feb 2011, 10:48

Hallo allemaal ik heb sinds kort een gl 1100 interstate,, deze had 5 jaar stil gestaan dus ze starte niet, ik een nieuwe accu er ingezet en nog niet starten, ik er een accu naast gezet en met veel pijn en moeite ronddraaien en starten maar en ff later ook aanstaan en lopen maar,,, nu heb ik de starter vervangen en nu start hij de 1e keer wel goed en de andere keer weer niet,, draait dan zwaar of helemaal niet aleen maar klikken,, als ze dan ff gelopen heeft doet ze het gelijk weer,, nu ga ik de bedraading ook nog maar ff vervangen voor wat dikkere draad hoop dat dat wat oplost,, of hebben jullie nog tips ...

volgens de vorige eigenaar was dit altijd al een probleem bij deze motor,,, maar ja problemen zijn er om opgelost te worden nietwaar?

alvast bedankt voor de reactie's mvg dave timmers

peter

Re: start problemen

Bericht door peter » 22 feb 2011, 11:30

Als je startmotor goed is en je accu is helemaal opgeladen dan zou het in je startrelais kunnen zitten. Zou daar eens wat mee gaan doen, eventueel kan je als test eens proberen wat er gebeurd als je de 2 dikke polen eens kortsluit, je startmotor moet dan draaien. (pas wel op voor kortsluiting, allern de 2 polen door verbinden schroevendraaier o.i.d.) Doet hij het dan wel iedere keer goed dan is je relais slecht. Een wat mindere accu kan ook.
Zijn je accupolen schoon, en aansluitogen ook?
Is je accu goed? Testen met een andere en anders meten.
Is de massa van het blok goed? De massa kabel naar je accu moet tussen het blok en het driehoekje zitten, dus niet aan de buitenkant van het driehoekje.

Plaats reactie