air cut off valve

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Petergoldwing

air cut off valve

Bericht door Petergoldwing » 19 feb 2011, 19:57

Beste mede techneuten,

Mijn gl1100 uit 83 ploft wel wat bij koude start, moet dan ook echt flink choke gebruiken.

Tijdens de warm rij periode komt dit ook nog wel een beetje voor onderin toeren.
Juist dan schijnt deze air cut valve belangrijk te zijn, hoe is jullie ervaring hiermee?

Verder op met gas geven gaat het wel goed en ook acceleratie pomp heb ik al eens in orde gebracht, graag hoor ik jullie ervaringen

Grt, Peter

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: air cut off valve

Bericht door bowser » 20 feb 2011, 11:52

heb geen ervaring met die air cut valve maar lijkt er meer op dat je een kapotte bougie heb
heb zo,n geintje wel eens bij me amerikaan gehad bij koud slecht lopen zodra hij warmer word loopt hij beter, :D 8 nieuwe pitten er in probleem over
groeten uit de Zeg

peter

Re: air cut off valve

Bericht door peter » 20 feb 2011, 12:38

bowser schreef:heb geen ervaring met die air cut valve maar lijkt er meer op dat je een kapotte bougie heb
heb zo,n geintje wel eens bij me amerikaan gehad bij koud slecht lopen zodra hij warmer word loopt hij beter, :D 8 nieuwe pitten er in probleem over

Vindt je dat niet wat veel 8 pitten :?: :lol: De air cut off verzorgt een iets rijker mengel bij het afremmen op de motor (gas dicht gooien) en voorkomt ploffen in de uitlaat. Door ouderdom gaan ze inderdaad wel eens kapot en trekken dan valse lucht. een paar andere bougies kan je ook proberen die hebben ook niet het eeuwig leven en horen eigenlijk bij je normale onderhoud.

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: air cut off valve

Bericht door bowser » 20 feb 2011, 15:34

Nu heb ik me wel eens laten vertellen dat als er een luchtsproeier\kanaal ook niet helemaal schoon is of een vuiltje in zit dat je dan ook ploffen in je uitlaat heb juist met gas los laten
dit kwam nogal eens voor bij de 1100 :evil:
groeten uit de Zeg

Petergoldwing

Re: air cut off valve

Bericht door Petergoldwing » 20 feb 2011, 19:51

Hallo,

Bougies met motorbeurt al eens vervangen en maakte niks uit.
Boeugie kappen en kabels ook vernieuwd.
Carbs al eens gedemonteerd in 2010 en gereinigd.

IK hoop een beetje op een kapot air cutof klepje eigenlijk ;-)

Gebruikersavatar
davetimmers
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2011, 14:58
Type Goldwing: GL1100

Re: air cut off valve

Bericht door davetimmers » 22 feb 2011, 14:41

hee toen je die cab heb schoongemaakt hebje ze toen na het monteren ook weer goed synchroon gesteld dat schijn nog al wat uit temaken..succes

peter

Re: air cut off valve

Bericht door peter » 22 feb 2011, 17:07

Valse lucht??

Plaats reactie