Zijstandaard inklapbaar
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46
- Type Goldwing: GL1100
Zijstandaard inklapbaar
Hallo is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn zijstandaard van de gl 1100 automatisch kan laten inklapen.
Ik woon in Duitsland en nou wil de TUV keuring dat de zijstandaard automatisch in klapt als je de motor recht opzet
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Groet,
Verarie
Ik woon in Duitsland en nou wil de TUV keuring dat de zijstandaard automatisch in klapt als je de motor recht opzet
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Groet,
Verarie
Re: Zijstandaard inklapbaar
Simpel weg de veer verzetten naar achteren, zou in vanzelf in moeten klappen. Maar weet je dat zeker dat ze dat bedoelen en niet een startblokering of weg rij veiligheid??
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12 apr 2006, 11:14
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Oirsbeek
Re: Zijstandaard inklapbaar
zou zo snel mogelijk verhuizen naar Nederland
Wat een gedoe met die tuv,blij dat we die niet in Nederland hebben.
gr jos
Wat een gedoe met die tuv,blij dat we die niet in Nederland hebben.
gr jos
goldwing 1200 aspencade,84
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46
- Type Goldwing: GL1100
Re: Zijstandaard inklapbaar
hallo Peter,
Ik ga dat morgen even uitproberen en ze bedoelen echt die zijstandaard.
Ik mag het ook helemaal weglaten zij de TUV.
Maar dat wordt voor mij een beetje lastig op en afstappen met die korte beentjes van mij
Ze hebben liever dat je op je bek gaat met of en afstappen, dan dat je op je plaat gaat met weg rijden
Groet
verarie
Ik ga dat morgen even uitproberen en ze bedoelen echt die zijstandaard.
Ik mag het ook helemaal weglaten zij de TUV.
Maar dat wordt voor mij een beetje lastig op en afstappen met die korte beentjes van mij
Ze hebben liever dat je op je bek gaat met of en afstappen, dan dat je op je plaat gaat met weg rijden
Groet
verarie
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46
- Type Goldwing: GL1100
Re: Zijstandaard inklapbaar
Hallo Jos,
Je hebt helemaal gelijk .
Als ik dat geweten had, als je hoort wat voor regels ze hier hebben.
Deze winter mocht ik niet rijden omdat er voor de goldwing geen winterbanden zijn M+S of met sneeuwvlokje erop.
Ik heb zelfs gehoord als je je motor buiten neerzet en het sneeuwt dan kun je een boete krijgen
Ik dacht dat ze in nederland gek waren
Ja ja
Groet,
Verarie
Je hebt helemaal gelijk .
Als ik dat geweten had, als je hoort wat voor regels ze hier hebben.
Deze winter mocht ik niet rijden omdat er voor de goldwing geen winterbanden zijn M+S of met sneeuwvlokje erop.
Ik heb zelfs gehoord als je je motor buiten neerzet en het sneeuwt dan kun je een boete krijgen
Ik dacht dat ze in nederland gek waren
Ja ja
Groet,
Verarie
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Zijstandaard inklapbaar
verarie schreef:Hallo is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn zijstandaard van de gl 1100 automatisch kan laten inklapen.
Ik woon in Duitsland en nou wil de TUV keuring dat de zijstandaard automatisch in klapt als je de motor recht opzet
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Groet,
Verarie
wellicht een domme vraag... maar heeft de Duitse regering geen type goedkeuring gedaan toen deze motor in Duitsland geïntroduceerd werd? zo ja dan moeten hun toch de uitvoering respecteren zoals hij is of is de wetgeving in Duitsland daarin zo verschillend!?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: Zijstandaard inklapbaar
Zou hem eraf halen bij de keuring en thuis er weer opzetten.
Winterbanden zijn er inderdaad niet volgens mij. maar een bekeuring geven voor een stilstaande motor waarvan de bestuurder thuis bij de kachel zit is wel erg van de gekke. Is het zelfde als zeggen jou auto/motor kan 200 km/u en hier heb je vast een bekeuring voor te hard rijden. Maar ik heb wel gekkere dingen meegemaakt met de polizei (wasserschutz).
Winterbanden zijn er inderdaad niet volgens mij. maar een bekeuring geven voor een stilstaande motor waarvan de bestuurder thuis bij de kachel zit is wel erg van de gekke. Is het zelfde als zeggen jou auto/motor kan 200 km/u en hier heb je vast een bekeuring voor te hard rijden. Maar ik heb wel gekkere dingen meegemaakt met de polizei (wasserschutz).
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: Zijstandaard inklapbaar
Ik kom niet verder dan de volgende eis:
Sind Seiten- und Hauptständer in der Fahrstellung gesichert?
En dat betekent alleen dat jiffy en middenbok uitzichzelf omhoog moeten blijven zitten.
vraagje: Ben je echt niet de dupe aan het worden van een 1 aprilmop?
Sind Seiten- und Hauptständer in der Fahrstellung gesichert?
En dat betekent alleen dat jiffy en middenbok uitzichzelf omhoog moeten blijven zitten.
vraagje: Ben je echt niet de dupe aan het worden van een 1 aprilmop?
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976
- Snowdog
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Limburg
Re: Zijstandaard inklapbaar
verarie schreef: Deze winter mocht ik niet rijden omdat er voor de goldwing geen winterbanden zijn M+S of met sneeuwvlokje erop.
Let op , M+S zonder sneeuwvlokje is geen winterband , M+S met sneeuwvlokje is wel een winterband .
Gr Ron .
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Zijstandaard inklapbaar
Onzin, ik rij al vanaf 1979 Goldwing en heb ook veel Goldwing treffens bezocht in die jaren en daardoor ook in Duitsland contacten opgedaan. De Duitse GL1100 was in deze gelijk aan de Nederlandse GL1100, net als bij de GL1000 zal de standaard niet automatisch inklappen. De Duitse GL1000 of GL1100 rijders moeten elk jaar naar de TUV keuring (APK) en deze controleur zou dit moeten weten als hij ook de jaarlijkse keuring op motoren doet dat deze standaard niet automatisch inklapt. Anders moet hij maar eens met bewijzen komen door b.v. de typegoedkeuring als hij denkt dat dit moet, dit zal hem niet lukken voor de GL1100.verarie schreef:Hallo is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn zijstandaard van de gl 1100 automatisch kan laten inklapen.
Ik woon in Duitsland en nou wil de TUV keuring dat de zijstandaard automatisch in klapt als je de motor recht opzet
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Groet,
Verarie
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46
- Type Goldwing: GL1100
Re: Zijstandaard inklapbaar
Hallo Jan Geel,
Ja ik dacht ook even dat ik beet genomen was maar nee hoor
Dit heb ik gevonden bij TUV Nord
61StVZO // 93/31 EWG
Ohne geht´s nicht!
- ein Seitenständer und/oder ein Hauptständer muss vorhanden sein
- ein Losfahren mit ausgeklapptem Ständer darf nicht möglich sein - der/die Ständer muss/müssen sicher fixiert werden - i.d.R. mittels zweier Federn oder eine Feder in Verb. mit einer Halteklammer oder eine nachgewiesen haltbare Feder (10000 Zyklen)
Dit is de link http://www.tuev-sued.de/hanse/tipps_fuer_motorradfahrer
Groet,
Verarie
Ja ik dacht ook even dat ik beet genomen was maar nee hoor
Dit heb ik gevonden bij TUV Nord
61StVZO // 93/31 EWG
Ohne geht´s nicht!
- ein Seitenständer und/oder ein Hauptständer muss vorhanden sein
- ein Losfahren mit ausgeklapptem Ständer darf nicht möglich sein - der/die Ständer muss/müssen sicher fixiert werden - i.d.R. mittels zweier Federn oder eine Feder in Verb. mit einer Halteklammer oder eine nachgewiesen haltbare Feder (10000 Zyklen)
Dit is de link http://www.tuev-sued.de/hanse/tipps_fuer_motorradfahrer
Groet,
Verarie
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46
- Type Goldwing: GL1100
Re: Zijstandaard inklapbaar
Snowdog schreef:verarie schreef: Deze winter mocht ik niet rijden omdat er voor de goldwing geen winterbanden zijn M+S of met sneeuwvlokje erop.
Let op , M+S zonder sneeuwvlokje is geen winterband , M+S met sneeuwvlokje is wel een winterband .
Gr Ron .
Bedankt ik hoop dat ze wel die bandjes gaan maken tot nu toe lees ik er nog weinig over.
hier in de heimat
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46
- Type Goldwing: GL1100
Re: Zijstandaard inklapbaar
Wingnut schreef:Onzin, ik rij al vanaf 1979 Goldwing en heb ook veel Goldwing treffens bezocht in die jaren en daardoor ook in Duitsland contacten opgedaan. De Duitse GL1100 was in deze gelijk aan de Nederlandse GL1100, net als bij de GL1000 zal de standaard niet automatisch inklappen. De Duitse GL1000 of GL1100 rijders moeten elk jaar naar de TUV keuring (APK) en deze controleur zou dit moeten weten als hij ook de jaarlijkse keuring op motoren doet dat deze standaard niet automatisch inklapt. Anders moet hij maar eens met bewijzen komen door b.v. de typegoedkeuring als hij denkt dat dit moet, dit zal hem niet lukken voor de GL1100.verarie schreef:Hallo is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn zijstandaard van de gl 1100 automatisch kan laten inklapen.
Ik woon in Duitsland en nou wil de TUV keuring dat de zijstandaard automatisch in klapt als je de motor recht opzet
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Groet,
Verarie
Hallo Wingnut,
dat dacht ik ook maar tot nu toe vind ik alleen maar berichten dat de standaard niet uit geklapt mag blijven.
Ik heb op dit forum bij jan geel de link naar de TUV Nord gezet met de regels.
Het is belachelijk 2 jaar geleden heb ik de gl 1100 geimporteerd van Nederland -Duitsland nou dat gelach ging er af wat een gezeik heb ik hier gekregen overal moest het CE teken opstaan spiegels, lampenglas, plexiglasraam, achterlichten, enz
Ik vroeg of ze wel goed bij hun hoofd waren " Ik zei: Deze motor rijdt al 30 jaar in nederland en is europees gekeurd.
De chef was weggelopen en het was een half uur stil.
Je raadt het nooit.
Precies Alles GOEDGEKEURD
Nu kom ik na 2 jaar voor een simple keurinkje
Groet,
Verarie
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: Zijstandaard inklapbaar
Kan het ook niet zo zijn dat voor motoren van voor een bepaalde datum een uitzondering wordt gemaakt, net als in Nederland voor de blauwe kentekenplaat of het niet hoeven hebben van richtingaanwijzers als je motor van voor 1970 (geloof ik) is.
http://s10.directupload.net/file/d/2259 ... c8_jpg.htm
Mijn Duits is te slecht om het juist te kunnen vertalen, maar misschien staat er iets positiefs in.
Sorry voor de irritante pop-up.
http://s10.directupload.net/file/d/2259 ... c8_jpg.htm
Mijn Duits is te slecht om het juist te kunnen vertalen, maar misschien staat er iets positiefs in.
Sorry voor de irritante pop-up.
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Zijstandaard inklapbaar
Vraag eens hulp of de Duitse tegenhanger van dit forum
http://www.goldwing-forum.de/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
Daar zitten genoeg GL1000 en GL1100 rijders die elke jaar de TUV keuring moeten laten doen en je eventueel kunnen adviseren hierover. Vroeger was de TUV heel streng op het aanbrengen van accessoires en was er een lijvige uitwisseling van TUV plaatsen en/of personen die zaken in de "brief" opnamen, die anderen Tuv weer niet deden. Sommige fanatiekelingen reden toen honderden kilometer om bepaalde accessoires te legaliseren.
http://www.goldwing-forum.de/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
Daar zitten genoeg GL1000 en GL1100 rijders die elke jaar de TUV keuring moeten laten doen en je eventueel kunnen adviseren hierover. Vroeger was de TUV heel streng op het aanbrengen van accessoires en was er een lijvige uitwisseling van TUV plaatsen en/of personen die zaken in de "brief" opnamen, die anderen Tuv weer niet deden. Sommige fanatiekelingen reden toen honderden kilometer om bepaalde accessoires te legaliseren.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering