Vorige week een GL 1100 met een kapotte dynamo gekocht.
Althans het vermoeden bestond dat de dyno was overleden.
Het weekend maar eens goed gaan meten en kijken , en ja hoor
massa kabel totaal gecorrodeerd , vorige eigenaar had er al een nieuwe
accu in gedaan maar die was helemaal dood en had volle sluiting.
Nieuwe accu en kabel schoon gemaakt scheelde al een heel stuk.
Vanmiddag nog even verder gekeken en één van de vorige eigenaren heeft
de motor voorzien van allerlei "leuke "elektrische snufjes en met behulp van heel
veel stekkertjes en kroonsteentjes aangesloten.
Ben ongeveer één uur bezig geweest en in totaal zes meter draad verwijderd,
Op een aantal plaatsen de bedrading weer origineel gemaakt , in de bedrading van de regelaar
zaten zelfs 4 kroon steentjes ,2 voor een ampere meter en 2 voor de voltmeter.
Alles gesoldeerd en na het starten weer gemeten en laad nu 14.9 volt , bij 3 ampere.
Guus
Dynamo ?
Technische vragen, tips, trucs, enz.
Ga naar
- Algemene onderwerpen
- ↳ Mededelingen van de webmasters
- ↳ Algemeen
- ↳ Downloads
- ↳ Voorstellen
- ↳ Wingers cafe
- ↳ Show your Wing
- ↳ Motor-Gear
- ↳ Kleding
- ↳ Helmen
- ↳ Algemene accessoires
- ↳ Headsets / intercom / CB
- ↳ Navigatie en GPS
- ↳ GoldWing Club Holland berichten
- Rijden en vakantie
- ↳ Reisverhalen
- ↳ Toeren en rijden
- ↳ Adressen voor overnachtingen
- ↳ Evenementen GoldwingForum.nl
- ↳ Test drives
- ↳ Wings en Wieken
- Technische onderwerpen per Goldwing type
- ↳ GL1000
- ↳ How-To DHZ artikelen
- ↳ GL1100
- ↳ How-To DHZ artikelen
- ↳ GL1200
- ↳ How-To DHZ artikelen
- ↳ GL1500
- ↳ How-To DHZ artikelen
- ↳ GL1800 2001-2017
- ↳ How-To DHZ artikelen
- ↳ GL1800 2018+
- ↳ Trikes, aanhangers en andere specials
- Goldwing marktplaats
- ↳ Te koop aangeboden
- ↳ Te koop gevraagd