Inhouden van mijn GL1100

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
MFT4U
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2010, 00:13

Inhouden van mijn GL1100

Bericht door MFT4U » 16 aug 2010, 00:28

Hoi allemaal,

Ik ben sinds een week om en rijd nu op een Goldwing GL1100 van 1980 en toen ik hem ging ophalen plofte hij wat bij hogere toeren.
Dus ik 4 nieuwe bougies erin en met mijn meisje een stukje rijden alleen dat veranderde na een km of 10 in een wat mindere ervaring.
Heb een 25 km gereden en weer terug in de motor begon met optrekken in te houden en zodra ik boven de 3000 toeren kom is het horten en stoten.
Heb daarna de motor neer gezet en ben een uurtje of 3 later weer terug naar huis gereden en direct vanaf het begin was het gelijk weer raak alleen maar laag in zijn toeren deed hij het aardig maar zodra er een beetje gas gegeven word lijkt het wel of er twee cilinders mee stoppen.
Voordat ik alles begin te vervangen heeft er misschien iemand een idee van joh dan moet je ff dit doen of dat want eerlijk is eerlijk het rijd geweldig en dat vind mijn meisje ook ben er erg trots op.

Bij voorbaat dank, Marcel

flatfour

Re: Inhouden van mijn GL1100

Bericht door flatfour » 24 aug 2010, 08:55

Lijkt mij een probleem met de brandstof voorziening.
Heeft de motor lang stil gestaan voordat je hem kocht?
Tank vervuild? uitspoelen
Benzine filter vernieuwen
Als het dan niet verholpen is, carburateurs reinigen/reviseren.

Gebruikersavatar
tornado tommie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2010, 14:16
Type Goldwing: GL1100

Re: Inhouden van mijn GL1100

Bericht door tornado tommie » 26 aug 2010, 09:15

Zoals ik je klacht lees, lijkt het wel een probleem met het vervroegen van de ontsteking.
Rond dat toerental moet het ontstekingstijdstip eerder gaan komen.

MFT4U
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2010, 00:13

Re: Inhouden van mijn GL1100

Bericht door MFT4U » 28 aug 2010, 08:45

De motor heeft niet stil gestaan en altijd gereden en carburateurs heb ik al open gemaakt en gesynchroniseerd.
Ik heb wel de cdi units eraf gehaald en wat geoxideerde stekkers gereinigd, hierna liep hij op twee cilinders en toen heb ik de stekker van een cdi er tussen uit gehaald.
Nadat ik dit gedaan heb loopt hij een stuk beter en trekt hij vlot op tot 6000 rpm. dan begint hij in te houden en lijkt het alsof hij niet meer heeft.
Ik denk inderdaad dat het de vervroeging is dat zou goed kunnen kloppen maar heeft deze motor een elektronische vervroeging in de cdi of een mechanische bij de opnemer want dan zou het vervangen van deze onderdelen opgelost moeten zijn.

flatfour

Re: Inhouden van mijn GL1100

Bericht door flatfour » 30 aug 2010, 10:39

twee dingen:
vervroeging stopt bij lagere toerentallen (rond 3000rpm?), dus als hij goed loopt onder de 6000 is de vervroeging ok
je wing houdt niet van toerentallen boven de 5000, kan wel tuurlijk, maar de distributieriemen worden er niet vrolijk van
bovendien als je 6000rpm in de overdrive rijdt komt de hermandad achter je aan denk ik zo
is de brandstofpomp in orde?
brandstof filter?

MFT4U
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2010, 00:13

Re: Inhouden van mijn GL1100

Bericht door MFT4U » 31 aug 2010, 23:02

Nee ik rijd er heerlijk op en 6000 rpm haal ik niet maar als ik met zijn tweeen rijd dan komt het toerental van inhouden lager te liggen.
Maar dank je voor de tip van de vervroeging want tot 6000 rpm als ik alleen rijd doet hij het perfect.
Ga toch maar het brandstoffilter vervangen ondanks ik er niets aan zie.
Word vervolgd.

GuusT

Re: Inhouden van mijn GL1100

Bericht door GuusT » 03 sep 2010, 12:11

Klein beetje het zelfde probleem hier , bij toerentallen boven de 6000 klinkt er zo nu en dan een plof en als ik het gas los
laat is het wel heel erg , lijkt wel een ouwe diesel dan, pakt echter wel goed op en verder geen problemen met lopen.
Heb echter nog niet met mijn meisje achterop gereden dus even afwachten.

GuusT

Plaats reactie