motor hapert

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

motor hapert

Bericht door appieabc » 05 jun 2010, 23:56

probleempj mijn 1100 [83] trekt niet lekker door loopt goed stationair alleen bij maken van snelheid hapert hij,heb benzine toevoer nagekeken ook tank gecontroleerd zie geen vuil toch als ik de benzineslang los koppel loopt er in eerste instantie benzine uit maar stop na enkele seconden(ook op res stand)
als ik via benzineleiding lucht in de tank blaas loopt de benzine er langer uit maar stopt toch weer(starten en warm draaien gaat ook met horten en stoten)
heeft er iemand nog een hint of tip want ik snap um even niet luchtfilter ook al nieuw geplaatst.
bij voorbaat dank . appie

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: motor hapert

Bericht door japie de cipier » 06 jun 2010, 08:44

aan je bezinekraantje zit ook een filtertje aan dat waarschijnlijk verstopt zit, dus zal je tank vuil wezen en zul je het kraantje er even uit moeten halen en je tank een wat reiningen.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: motor hapert

Bericht door WingMan84 » 06 jun 2010, 09:11

Yep zat ik ook al aan tedenken, of de benzine filter en/of het kraantje. Het kan natuurlijk ook dat ergens een slang bekneld zit of dubbel??? Succes. :wink: :wink: 8)

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: motor hapert

Bericht door appieabc » 06 jun 2010, 19:51

appie: zegt nee aan het benzinekraantje zit bij mijn 1100(83) geeen filtertj hij is er met twee schroefjes tegen de tank gemonteerd en dmv twee openingen open en res en twee o,ringetjes filters zitten in de tank en door het gat wat onstaat als je de vlotter en benzinemetr demonteerd zie ik geen vuiligeit in de tank of op de aanwezige koperen filters na de benzine kraan zitnog een filter echtr deze is als eerste al meteen vervangen'tank iet er ook schoon uit .en voor zover ik kan bedenken kan je deze alleen varvangen door de tank te demonteren en open te maken :cry: :cry: :cry: lees,snijden gaarne meer tips want ik snapumnimeeer :D
bedankt voor het meedenken
appie abc

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: motor hapert

Bericht door japie de cipier » 06 jun 2010, 20:37

als ik het niet zeker weet kan ik ook het ook niet met zekerheid zeggen, maar een filter vast in de tank en niet aan je kraantje :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: eigenlijk waag ik het te betwijfelen. het klinkt te vreemd om waar te zijn.
de 2 schroefjes los draaien en dan de kraan er uithalen, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar wees voorzichtig door het lang in de tank gezeten te hebben kan er zich een aanhechting/samenklonteren van 2 metalen koper/messing en staal/blik.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar als iemand het zeker weet biedd ik direct mijn excuus aan.
zo ben ik dan ook weer
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: motor hapert

Bericht door appieabc » 06 jun 2010, 21:37

excuses aanvaard heb nog ffff watgesnuffeld op internet en het boek der boeken van peters en helaas het filter hangt of zit gemonteerd achter de carburateurs voor de tank precies onder de vulopening en het opvangbakie[voor de kliederaars onder ons] echter de twee koperen of messing ''filters'' die ik in de schone tank
ziet mag men ook aanduiden als aanzuigpunt(sorrry hoor dames onder ons) ga tank weder leeghalen en benzinekraan uit elkaar halen ,kreeg tip dat hier een rubber of koper
plaatjje met een veertje in moet zitten als dit stuk is dan is er maar een remedie nwe kraanen dan weer gaan met die banaaan
dank joe voor meedenken
appie abc

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: motor hapert

Bericht door G.winger » 07 jun 2010, 16:16

lijkt op het probleem wat ik met m`n 1200 ook heb.
starten geen probleem stationair draaien ook geen probleem
of ik hem nou 2 min of 5min of 10 min stationair laat draaien maakt niet uit.
maar dan met wegrijden maakt ie geen vaart net of ie niks krijgt
als ik eenmaal 500mtr heb gereden dan is het weg dan rijdt hij prima
hij doet het alleen bij een koude start bij stilstaan vanaf 1 dag tot >>>>
maar als ik een stuk heb gereden en ik start hem weer geen probleem, kan ik zo weg rijden zonder inhouden.
of is dit net iets anders, heb een keer gehoord dat het een membraam in de carberatuurs kan zijn!!!!!
moet er wel nog even bij vertellen dat het blok vorig jaar voor de vakantie uitelkaar is geweest
voor versnellingsbak reparatie en toen heeft Ger (uit OSS) bij het afleveren ook een benzinen reiniger er ingegooit.
dacht dat het FORTE is geweest zag ik in de schappen staan tenminste.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: motor hapert

Bericht door appieabc » 08 jun 2010, 01:41

johan weet niet of de 1200 nog een mechaniese benzine kraan heeft of al een [electries] heb wel ervaring dat als je een elec hebt en je net niet genoeg spanning hebt je ook deze probleempjes hebt
ik rij zo goed als het gaat de tank leeg en ga dan na een tip de benzinekraan mechanies uit elkaar halen weet inmiddels dat hier een rubber met veer in zit en hoop dat dit het is want daarna weet
ik het ook niet meer.
groeties appie

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: motor hapert

Bericht door G.winger » 08 jun 2010, 15:12

bij mij zit gewoon nog een benzinekraan niks elecktries.
kan het altijd nog schoon maken de leiding en de filters.
is altijd gunstig.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: motor hapert

Bericht door G.winger » 05 jul 2010, 16:00

G.winger schreef:bij mij zit gewoon nog een benzinekraan niks elecktries.
kan het altijd nog schoon maken de leiding en de filters.
is altijd gunstig.
heb vlak voor de RZR rit een half flesje Forte in de tank gedaan en ja hoor het helpt
hij rijdt weer lekker, trekt veel vlugger op, start makelijker en draait rustiger stationair.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Plaats reactie