Terug schakelen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Terug schakelen

Bericht door WingMan84 » 15 mar 2010, 13:23

Beste 1100 Experts !! FF een vraagje? Nu heb ik mijn Wing terug en rijdt hij en start ook goed, maar nu komt het regelmatig voor dat hij niet meer terug schakelt, vooral van uit de 5 en de 4. Ook niet wanneer ik de koppeling een paar keer in knijp en weer loslaat, of met de versnelling pook op en neer doe. Ik moet dan echt aan de kant gaan en stoppen om dan te klooien om hem terug in de 2 of 1 te krijgen. En dan gaat het weer een tijdje goed. De kabel is het ook niet, hij komt goed vrij wanneer ik de koppeling in knijp. De versnelling pook zit ook niet los en ook de teen/hak hendel niet. RaRa wat zou het probleem kunnen zijn? Versleten koppeling plaat? Druk groep of lagers? Of zelfs de versnelling bak? :?: :?: :?: :?:

ramses

Re: Terug schakelen

Bericht door ramses » 15 mar 2010, 19:09

Goeie olie erin, niet die zooi van het kruidvat.
Probeer is Belray 10 W 40 motorfiets olie, je zult zien dat het probleem is opgelost.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Terug schakelen

Bericht door WingMan84 » 15 mar 2010, 19:25

:lol: :lol: :lol: :lol: Nee hoor die rommel heb ik nog nooit gekocht, heb nu Havoline erin.

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Terug schakelen

Bericht door G.winger » 15 mar 2010, 20:16

WingMan84 schreef::lol: :lol: :lol: :lol: Nee hoor die rommel heb ik nog nooit gekocht, heb nu Havoline erin.
met de helft minder vet :lol: :lol: :lol:

of neem FF contact op met Ger leermans van Gl parts en bikes in Oss,
die kan je wel vertellen wat het kan zijn.
http://www.glpartsandbikes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Terug schakelen

Bericht door 1500 » 15 mar 2010, 21:15

Hoi Wil,

Ik heb er ook altijd de bekende merken in gehad, afgelopen jaar eens een volsyntheet gebruikt.
Ik vond mijn Wing een 1500 altijd belabbert schakelen, heb het al eens meer op het forum gezegt, en tot mijn verbazing schakelde hij daarna een heel stuk beter, echt veel beter.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jou schakelprobleem ermee opgelost word, maar wel dat er tussen een olie een heel verschil met het schakelen.
Ik heb al eens gezocht naar vergelijk testen van oliën maar daar is eigenlijk niks over te vinden, kwam wel een eigen test tegen van Amsoil
http://www.amsoil.nl/nl/technology" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.amsoil.nl/files/user/g2156.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
In iedergeval de moeite waard om eens te lezen.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

peter

Re: Terug schakelen

Bericht door peter » 15 mar 2010, 21:29

ik gebruik ook niks anders dan een volsyntheet, zowel in de gl1200 en nu in de gl1500. Ik heb het zelfs in die oude cb750 four (1978) gegooid en die loopt er fantastisch op. Eerst rammelde de cb aardig maar nu hij aan die volsyntheet gewend is wordt hij steeds rustiger.

De 1200 schakelde eerst ook niet geweldig maar na de volsyntheet schakelde hij een stuk rustiger, bij de 1500 eenzelfde ervaring.

Zorg ook dat je veerdruk achter goed staat en niet te zacht, als je cardan een te grote hoek maakt t.o.v. je motorblok willen ze ook wel wat lastiger schakelen.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Terug schakelen

Bericht door WingMan84 » 16 mar 2010, 13:26

aspie schreef:ik gebruik ook niks anders dan een volsyntheet, zowel in de gl1200 en nu in de gl1500. Ik heb het zelfs in die oude cb750 four (1978) gegooid en die loopt er fantastisch op. Eerst rammelde de cb aardig maar nu hij aan die volsyntheet gewend is wordt hij steeds rustiger.

De 1200 schakelde eerst ook niet geweldig maar na de volsyntheet schakelde hij een stuk rustiger, bij de 1500 eenzelfde ervaring.

Zorg ook dat je veerdruk achter goed staat en niet te zacht, als je cardan een te grote hoek maakt t.o.v. je motorblok willen ze ook wel wat lastiger schakelen.
En naar wie gaat de Oscar???? Aspie!! Je had gelijk, was ik helemaal vergeten, hij had tenslotte een paar weken stil gestaan, helemaal niet meer aan die luchtvering gedacht, :oops: :oops: :oops: Nu schakelt hij weer goed, ook het hobbelen is wat minder, dus als die nieuwe band er op licht is de kans groot dat het weg is...... Thank You :D :D

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Terug schakelen

Bericht door lemmens » 16 mar 2010, 16:32

WingMan84 schreef:
aspie schreef:ik gebruik ook niks anders dan een volsyntheet, zowel in de gl1200 en nu in de gl1500. Ik heb het zelfs in die oude cb750 four (1978) gegooid en die loopt er fantastisch op. Eerst rammelde de cb aardig maar nu hij aan die volsyntheet gewend is wordt hij steeds rustiger.

De 1200 schakelde eerst ook niet geweldig maar na de volsyntheet schakelde hij een stuk rustiger, bij de 1500 eenzelfde ervaring.

Zorg ook dat je veerdruk achter goed staat en niet te zacht, als je cardan een te grote hoek maakt t.o.v. je motorblok willen ze ook wel wat lastiger schakelen.
En naar wie gaat de Oscar???? Aspie!! Je had gelijk, was ik helemaal vergeten, hij had tenslotte een paar weken stil gestaan, helemaal niet meer aan die luchtvering gedacht, :oops: :oops: :oops: Nu schakelt hij weer goed, ook het hobbelen is wat minder, dus als die nieuwe band er op licht is de kans groot dat het weg is...... Thank You :D :D
als je luchtvering achter te lage druk heeft moet er bij je toerenteller toch een rood lampje gaan branden?
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Terug schakelen

Bericht door WingMan84 » 16 mar 2010, 17:00

Yep dat klopt, maar hij stond zeker net op het minimum, want het lampje brande niet... Alleen met de instelling had ik ff een probleem, op de meter staat het in bar, en in het boekje in psi, dus dat schiet ook niet op, heb ik maar de gulden middenweg genomen..... :D :D :D

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Terug schakelen

Bericht door japie de cipier » 16 mar 2010, 17:41

WingMan84 schreef:Yep dat klopt, maar hij stond zeker net op het minimum, want het lampje brande niet... Alleen met de instelling had ik ff een probleem, op de meter staat het in bar, en in het boekje in psi, dus dat schiet ook niet op, heb ik maar de gulden middenweg genomen..... :D :D :D
http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kenaar.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien heb je hier wat aan.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Terug schakelen

Bericht door WingMan84 » 16 mar 2010, 17:53

Kijk kijk, dat is nog eens handig :D :D Heb het meteen in het boekje er bij geschreven... Thanks 8) 8)

Plaats reactie