dynamo?????

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

dynamo?????

Bericht door appieabc » 14 mar 2010, 16:08

na de winterstop wel een nwe accu moeten plaatsen lekker fff km gemaakt helaas motor raakt spanning kwijt na meten multimeter lijkt het of de dynamo niet genoeg of geen spanning levert voor ik van zware operatie uitga heb ik twee vraagjes 1.is er nog iemand met een kleiner euvel wat de oorzaak kan zijn. 2 is er een manier om de dynamo te vervangen zonder het blok te demonteren(vlgs mij moet het blok er namelijk uit)

Bijvoorbaat dank ik dacht lekker te kunnen rijden maar helaas pindakaas

Martin

peter

Re: dynamo?????

Bericht door peter » 14 mar 2010, 18:07

het zou kunnen dat de stekker die achter je linker zijdeksel zit groen is uitgeslagen, het is die ene waar 3 gele draden in gaan. Vaak wordt die stekker er tussen uit gehaald en de kabels door gesoldeerd zodat het probleem stekker uit de wereld is.
Op die kabels kan je ook de dynamo doormeten, ze moeten allemaal 0 ohm aangeven als je ze onderling doormeet met de multimeter. Geeft er eentje wat anders aan is het niet goed. Ook mogen ze geen van allen een verbinding met de massa hebben.

Ik weet niet beter of het blok moet eronderuit voor de dynamo.

Blij dat ik 1500 rij :mrgreen:

Fouten voorbehouden

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: dynamo?????

Bericht door WingMan84 » 14 mar 2010, 18:45

Hoeft dat bij die nieuwere motors niet meer dan?? Hebben ze dat dan toch slimmer gemaakt..... :D :D Heb de laatste tijd wat gegevens en zo over de 1500 gelezen, is echt een mooie machine, wordt toch de volgende wing om naar uit te kijken... Maar! Nu nog lekker genieten van mijn 1100. De monteur van JMD heeft mij ook voorgedaan om beter te starten wanneer hij wat langer heeft stil gestaan, en het werkt perfect, moet je gewoon ff het gevoel voor krijgen.... :D :D

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: dynamo?????

Bericht door appieabc » 15 mar 2010, 14:38

Bedankt voor de tip.
Weet niet of ze het vervangen hebben. Ik heb nooit erop gelet na het uithalen van 2 motorblokken dat je dat ook met de dynamo moet doen. Weet alleen ongeveer waar hij zit en volgens mij kan deze er alleen uit als de motorblok eruit is. Verder is de 1500 erg mooi maar ik kan nog steeds niet afscheid nemen van mijn grote liefde de 1100 waar ik het idee van heb dat ik daar zelf nog aan kan sleutelen.

groetjes
Martin

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: dynamo?????

Bericht door appieabc » 16 mar 2010, 02:06

JadKenJay schreef:Hoeft dat bij die nieuwere motors niet meer dan?? Hebben ze dat dan toch slimmer gemaakt..... :D :D Heb de laatste tijd wat gegevens en zo over de 1500 gelezen, is echt een mooie machine, wordt toch de volgende wing om naar uit te kijken... Maar! Nu nog lekker genieten van mijn 1100. De monteur van JMD heeft mij ook voorgedaan om beter te starten wanneer hij wat langer heeft stil gestaan, en het werkt perfect, moet je gewoon ff het gevoel voor krijgen.... :D :D
nog nieuwer :lol: :lol: :lol: als de 1100 bj83 er volgens mij niet daarna werd het 1200 en wil ik het niet weten :x :x en de 1500 wel voor mijn gevoel heb ik het met divine miss G nog te veel naar mn zin trouwens ik mag niet zoveel overuren declareren om een 1500 aan te schaffen :roll: :lol:

Plaats reactie