Is loodvervanger nog nodig?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door G.winger » 13 feb 2010, 11:28

JadKenJay schreef:Als hij nou maar startte, dan kon ik er heen rijden, als hij eenmaal bolt dan is er totaal geen probleem.. En aanduwen nu zit er ook niet in, veel te zwaar en te glad. :lol: :lol:
Morgen gewoon op m'n gemak alles eens nalopen. Kabels, zekeringen,bougies,benzine slangen E.D. filter........ :roll: :roll:
de nieuwe accu zit er in nu, de oude heb ik nieuw zuur in gedaan en hangt nu aan de lader, dan zie ik morgen wel of hij werkelijk kapot is, anders heb ik toch een reserve accu.
Heb die aansluit kabel van de Optimate 4 ook bui de accu gemonteerd, dan hoef je de lader maar in de stekker te steken. is een stuk gemakkelijker en sneller..
WAS HET NU MAAR NIET ZO KOUD :!: :!: :cry: :cry: Want na tien minuten zijn je vingers al helemaal verkleumd, moet je weer naar binnen ff opwarmen en dan weer verder :shock: :shock: Lopen zal hij al verrekt alles!! :evil: :evil:
hallo WIL,
ik vindt hier nog een boek van motorfiets techniek honda GL 1000 en GL 1100.
peters motorhandboek NR 12 reparatie en onderhoud in het nederlands is wel een
gebruikte maar misschien heb je er wat aan, compleet met electries schema en zwarte vingers.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door G.winger » 13 feb 2010, 11:43

JadKenJay schreef:
jos schreef:ben je toevallig geen lid van de wegenwacht?

wat zegt trouwens de zaak waar je hem gekocht hebt?

Ik zou hem toch op laten halen door de zaak waar je hem gekocht hebt,is toch van de zotte dat je een fiets koopt en er niet eens fatsoenlijk op kunt tuffen.

Die! Die sukkels vertrouw ik niet meer! ze zijn al bijna een maand bezig met er niets mee klaar te spelen!! Dan loopt hij van daar naar huis en de dag later , niets meer! :evil: :evil:
En dat noemen zich monteurs, ik kom er tenminste voor uit dat ik het niet kan, maar van hun mag ik toch wel verwachten dat ze wel kennen!! :mrgreen: :mrgreen:
Vandaag komt m'n zwager die heeft meer technische kennis, hopelijk dat we het dan wel vinden, want ik heb er meer dan genoeg van!!
De vorige eigenaar zij dat hij altijd goed liep, dus het zal wel iets heel onbenulligs zijn, maar genoeg om hem niet te laten starten, en dan ook nog heel moeilijk.
We zien straks wel, anders laat ik hem door een zaak hier in de buurt ophalen. Er is er een in Vaesrade JMD motoparts. kent iemand die en of dat die wel goed is?
ik ben er wel eens geweest voor reparatie aan m`n 1100 bombines hebben ze toen doorgemeten
en ik heb er jaren geleden eens een honda cb 750 gekocht toen nog kompleet met kuip en koffers.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 13 feb 2010, 11:46

Hallo G. Winger, Bedankt, maar het boekje van de motor heb ik, en ook zo'n technisch handleiding in NL heb ik op PDF file. Had ik al eens van iemand gedownload.
Ik heb zo'n vermoeden dat het iets heel stoms is: een los draadje. een kapotte zekering of los. of een bougies kapot of vies of een van die kabels los of kapot.
Dat soort dingen, we lopen straks gewoon ff alles goed na, en dan kan ik nog altijd naar een zaak gaan om hem op te laten halen.
Maar die andere krijgen hem niet meer, ben ik hem dadelijk weer 2 a 3 weken kwijt en is het nog steeds niet opgelost, en heb ik alleen de rit naar huis toe.
Ondanks dat ik bij de laatste keer duidelijk had gevraagd om ALLES goed na te kijken of het in orde was, toen was hij 2 weken weg, en heeft hij het net 2 dagen met moeite gedaan. Ben naar huis kunnen rijden en de dag erna heen en terug naar Geleen, en toen startte hij al heel moeilijk in Geleen!!

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door G.winger » 13 feb 2010, 11:56

JadKenJay schreef:Hallo G. Winger, Bedankt, maar het boekje van de motor heb ik, en ook zo'n technisch handleiding in NL heb ik op PDF file. Had ik al eens van iemand gedownload.
Ik heb zo'n vermoeden dat het iets heel stoms is: een los draadje. een kapotte zekering of los. of een bougies kapot of vies of een van die kabels los of kapot.
Dat soort dingen, we lopen straks gewoon ff alles goed na, en dan kan ik nog altijd naar een zaak gaan om hem op te laten halen.
Maar die andere krijgen hem niet meer, ben ik hem dadelijk weer 2 a 3 weken kwijt en is het nog steeds niet opgelost, en heb ik alleen de rit naar huis toe.
Ondanks dat ik bij de laatste keer duidelijk had gevraagd om ALLES goed na te kijken of het in orde was, toen was hij 2 weken weg, en heeft hij het net 2 dagen met moeite gedaan. Ben naar huis kunnen rijden en de dag erna heen en terug naar Geleen, en toen startte hij al heel moeilijk in Geleen!!
ben even wezen spitten in het het boek, schoot bij mij nog even wat te binnen
kijk of meet even de cd unit even door was toen bij mij ook 1 van kapot.
en de puls generator had ik ook vervangen.
en kijk hier eens op deze site heb ik ook onderdelen gehaald voor m`n 1100
http://www.motorsloopbg.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
als je helemaal omhoog zit om je wing weg te brengen voor reparatie
ik heb een aanhanger waar hij wel op kan staan is geen speciale motor aanhanger
maar hij past er wel op zetten we hem goed vastmaar je hoeft niet naar almere
hilvarenbeek of oss is dichterbij
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 13 feb 2010, 12:11

G.winger schreef:
JadKenJay schreef:Hallo G. Winger, Bedankt, maar het boekje van de motor heb ik, en ook zo'n technisch handleiding in NL heb ik op PDF file. Had ik al eens van iemand gedownload.
Ik heb zo'n vermoeden dat het iets heel stoms is: een los draadje. een kapotte zekering of los. of een bougies kapot of vies of een van die kabels los of kapot.
Dat soort dingen, we lopen straks gewoon ff alles goed na, en dan kan ik nog altijd naar een zaak gaan om hem op te laten halen.
Maar die andere krijgen hem niet meer, ben ik hem dadelijk weer 2 a 3 weken kwijt en is het nog steeds niet opgelost, en heb ik alleen de rit naar huis toe.
Ondanks dat ik bij de laatste keer duidelijk had gevraagd om ALLES goed na te kijken of het in orde was, toen was hij 2 weken weg, en heeft hij het net 2 dagen met moeite gedaan. Ben naar huis kunnen rijden en de dag erna heen en terug naar Geleen, en toen startte hij al heel moeilijk in Geleen!!
ben even wezen spitten in het het boek, schoot bij mij nog even wat te binnen
kijk of meet even de cd unit even door was toen bij mij ook 1 van kapot.
en de puls generator had ik ook vervangen.
en kijk hier eens op deze site heb ik ook onderdelen gehaald voor m`n 1100
http://www.motorsloopbg.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
als je helemaal omhoog zit om je wing weg te brengen voor reparatie
ik heb een aanhanger waar hij wel op kan staan is geen speciale motor aanhanger
maar hij past er wel op zetten we hem goed vastmaar je hoeft niet naar almere
hilvarenbeek of oss is dichterbij
Hoy, je bedoeld de motor naar jou toe brengen, of naar vaesrade? Want zij hebben een ophaal dienst, hoef ik maar te bellen..

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door G.winger » 13 feb 2010, 12:17

JadKenJay schreef:
G.winger schreef:
JadKenJay schreef:Hallo G. Winger, Bedankt, maar het boekje van de motor heb ik, en ook zo'n technisch handleiding in NL heb ik op PDF file. Had ik al eens van iemand gedownload.
Ik heb zo'n vermoeden dat het iets heel stoms is: een los draadje. een kapotte zekering of los. of een bougies kapot of vies of een van die kabels los of kapot.
Dat soort dingen, we lopen straks gewoon ff alles goed na, en dan kan ik nog altijd naar een zaak gaan om hem op te laten halen.
Maar die andere krijgen hem niet meer, ben ik hem dadelijk weer 2 a 3 weken kwijt en is het nog steeds niet opgelost, en heb ik alleen de rit naar huis toe.
Ondanks dat ik bij de laatste keer duidelijk had gevraagd om ALLES goed na te kijken of het in orde was, toen was hij 2 weken weg, en heeft hij het net 2 dagen met moeite gedaan. Ben naar huis kunnen rijden en de dag erna heen en terug naar Geleen, en toen startte hij al heel moeilijk in Geleen!!
ben even wezen spitten in het het boek, schoot bij mij nog even wat te binnen
kijk of meet even de cd unit even door was toen bij mij ook 1 van kapot.
en de puls generator had ik ook vervangen.
en kijk hier eens op deze site heb ik ook onderdelen gehaald voor m`n 1100
http://www.motorsloopbg.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
als je helemaal omhoog zit om je wing weg te brengen voor reparatie
ik heb een aanhanger waar hij wel op kan staan is geen speciale motor aanhanger
maar hij past er wel op zetten we hem goed vastmaar je hoeft niet naar almere
hilvarenbeek of oss is dichterbij
Hoy, je bedoeld de motor naar jou toe brengen, of naar vaesrade? Want zij hebben een ophaal dienst, hoef ik maar te bellen..
bedoelde de motor bij jouw ophalen en dan wegbrengen maar als ze een ophaalservice hebben is ook goed
hadden ze een paar jaar geleden niet heb hem toen zelf moeten brengen op de aanhanger.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

peter

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door peter » 13 feb 2010, 14:19

Heb je vandaag nog geprobeerd hem te starten? Na een nachtje rust komt de accu weer een beetje bij en de benzinedampen zijn verdwenen. Dus met een beetje mazzel.........

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 13 feb 2010, 16:27

Yep alles is weer in orde. Zie topic "startproblemen" Kort: de nieuwe accu had een cel kapot, en de bougies waren vuil... :oops: :oops: :D

En nu snort hij weer tevreden :lol: :lol: 8)

jos
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 apr 2006, 11:14
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Oirsbeek

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door jos » 13 feb 2010, 17:19

JadKenJay schreef:Yep alles is weer in orde. Zie topic "startproblemen" Kort: de nieuwe accu had een cel kapot, en de bougies waren vuil... :oops: :oops: :D

En nu snort hij weer tevreden :lol: :lol: 8)
eind goed al goed :D
goldwing 1200 aspencade,84

Gebruikersavatar
Wingco
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 apr 2009, 00:11

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door Wingco » 13 feb 2010, 17:51

Zo zie je maar, gelet op de uiteindelijke klacht dat je niet te gauw moet afgeven op de motorzaak. Weliswaar hebben ze eerder niet lekker gerepareerd maar
hier headden ze part noch deel aan.

Blijkt nu uiteindelijk een klacht te zijn (kapotte cel in je nieuwe accu) waar uiteindelijk niemand iets aan kan doen

Maar gelukkig snort je brommert weer en nu maar wacht6en tot de sneeuw eindelijk weg is en dan kilometers maken :D :D
Groet, Rob( Just Wingin it )
GL1500 SE black/1999

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 13 feb 2010, 18:45

Wingcommander schreef:Zo zie je maar, gelet op de uiteindelijke klacht dat je niet te gauw moet afgeven op de motorzaak. Weliswaar hebben ze eerder niet lekker gerepareerd maar
hier headden ze part noch deel aan.

Blijkt nu uiteindelijk een klacht te zijn (kapotte cel in je nieuwe accu) waar uiteindelijk niemand iets aan kan doen

Maar gelukkig snort je brommert weer en nu maar wacht6en tot de sneeuw eindelijk weg is en dan kilometers maken :D :D
Nee hoor niet juist! de eerste nieuwe accu van vorige week, was van hun, en hadden ZIJ geen accu zuur erin gedaan gewoon zo er in. Dat ging dus duidelijk niet goed.
Daarna heb ik Gisteren een nieuwe hier in Heerlen gekocht, EN daar van was een cel kapot, en kreeg ik vandaag ook gelijk een nieuwe. En nu werkt dan ook weer alles.
Dus Zij waren zeer zeker wel fout!!

Fietsencarel
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2011, 22:37
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door Fietsencarel » 07 jun 2011, 11:07

Ik heb nog nooit gehoord van een accu die het doet zonder dat er zuur in zit. Dat is technisch een enorm raadsel.
Hoe kan de motor ooit gestart hebben zonder een afgevulde accu? Of zat er gewoon erg weinig zuur in de accu. Dan zijn er een aantal mogelijkheden.
Dynamo/spanningsregelaar niet goed. De accu krijgt het veel te zwaar voor zijn kiezen door "overladen" met een te hoog voltage, resultaat, de accu gaat "koken" waardoor er erg weinig zuur overblijft na een rit. Een of meerdere accucellen kunnen dan ook kapot gaan. Of de accu is met erg weinig vloeistof in je wing gezet. Maar dan had hij het direct al slecht moeten doen. Ik hoop voor je het laatste, anders krijg je alsnog een reparatie voor je kiezen met dynamo-gedoe en zo.
Ben heel benieuwd.

m.vr.gr.

Carel
Ik heb twee voeten
Een linker en een rechter
Mijn linker voet die stinkt
Mijn rechter ruikt noch slechter

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door lemmens » 07 jun 2011, 11:28

hoi carel

dit is een topic van feb. 2010
de motor waar het over gaat is ondertussen door verkocht.
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

peter

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door peter » 09 jun 2011, 14:45

En voorzien van een nieuwe dynamo en regelaar :lol: :lol:

Plaats reactie