Is loodvervanger nog nodig?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 11 feb 2010, 21:22

Toen ik hem ging halen startte hij wel normaal ja ze hadden hem net buiten gezet! En Zondag begon het eigenlijk al, was naar Geleen gereden, en toen ik daar weg ging startte hij heel slecht.
En vandaag moest ik ook weer weg, maar helaas niets meer dan enkele slappe pogingen, meer kon er niet meer uit!
Mijn buurman had een lader, en toen kwamen we er achter dat hij zowat droog stond, geen wonder dus vooral met die kou, dat hij zowat meteen leeg was.
Morgen dus ff bijvullen en kijken of hij nog geladen kan worden, anders brengen ze maar meteen een nieuwe. Maar mee krijgen ze de motor absoluut niet meer!
Ik heb er nu wel schoon genoeg van, vindt dat ik wel geduldig genoeg ben geweest met hun!!
Ik wil eindelijk genieten van mijn Goldwing!!

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door appieabc » 11 feb 2010, 21:53

k//..,';.][/ als ik jou was probeerde ik ze een accu met zuur op te laten sturen(hun kosten uiteraard) zelf zuur erinn accu erin en op zoek naar echte dealer cq garage
met die clowns in die sloperij is je garantie meer stervensbegeleiding voor je wing dan reparatie weet geen naam of plaats van deze toko wil ik ook niet', weet wel dat
dit soort met pek en veren afgevoerd moet worden succes met dit rapalje
groeten appie en succes .

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door G.winger » 11 feb 2010, 22:02

WIL, zo als ik het begrepen heb in de andere berichtjes van jouw staat je motor buiten.
met dit weer gaat je accu achteruit had ik ook met m`n 1100 en ook met 1200.
haalde de accu in de winter uit de motor en zette deze binnen neer in de schuur.
accu buiten loopt leeg met deze kou en dan hou je teweinig over om te starten.
heb nu een optimate 4 die er aan hangt, maar heb nu ook een schuur waar de wing in staat.
maar dat je nog heb kunnen rijden 2 dagen zonder accuzuur.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 11 feb 2010, 22:10

G.winger schreef:WIL, zo als ik het begrepen heb in de andere berichtjes van jouw staat je motor buiten.
met dit weer gaat je accu achteruit had ik ook met m`n 1100 en ook met 1200.
haalde de accu in de winter uit de motor en zette deze binnen neer in de schuur.
accu buiten loopt leeg met deze kou en dan hou je teweinig over om te starten.
heb nu een optimate 4 die er aan hangt, maar heb nu ook een schuur waar de wing in staat.
maar dat je nog heb kunnen rijden 2 dagen zonder accuzuur.
Normaal gesproken heb je gelijk, maar hij was pas nieuw van vorige week, en de motor stond net drie dagen stil, onder het zeil.
En het accu-water waren ze vergeten, dat gaat niet vanzelf eruit in drie dagen! Kan nooit bij geen enkele accu....
Deze accu is van YUASA Yumicron 12V 20amp

peter

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door peter » 12 feb 2010, 19:25

Hij loopt inmiddels weer :?:

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 12 feb 2010, 19:30

aspie schreef:Hij loopt inmiddels weer :?:

nope, ook niet met de nieuwe accu, alleen day hij nu niet gelijk leeg is, en het lukt me niet om het probleem te vinden....

Karin

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door Karin » 12 feb 2010, 20:12

Dit is heel erg teleurstellend.
Misschien kun je eens contact opnemen met Barry van 4Wings.

http://www.4wings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Die man weet heeeeeeel veel over de 4 cillinderwings.
Wie weet kan hij je telefonisch al helpen.
Succes.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 12 feb 2010, 20:20

K-Wing schreef:Dit is heel erg teleurstellend.
Misschien kun je eens contact opnemen met Barry van 4Wings.

http://www.4wings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Die man weet heeeeeeel veel over de 4 cillinderwings.
Wie weet kan hij je telefonisch al helpen.
Succes.
bedankt, zal morgen eens bellen, alleen jammer dat de mensen die kunnen helpen zo ver weg wonen....

Karin

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door Karin » 12 feb 2010, 20:25

Dat heb ik nou altijd met leuke ritten......het is altijd ver weg. :lol: :lol:

peter

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door peter » 12 feb 2010, 22:18

Wel eens bedacht dat jij verweg woont :lol: :lol: :lol:

Gewoon de wing even met rust laten en morgen opnieuw proberen te starten.

Succes

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 12 feb 2010, 22:26

Oké, en dan ga ik morgen herstelling procedure EEN uit proberen, werkt altijd!! :lol: :lol: :mrgreen:

Karin

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door Karin » 12 feb 2010, 22:36

aspie schreef:Wel eens bedacht dat jij verweg woont :lol: :lol: :lol:
Daarentegen maak ik ook leuke kilometers op weg naar een leuke rit...... :lol: :lol:


Wil, succes met je herstelpoging.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 12 feb 2010, 23:00

Als hij nou maar startte, dan kon ik er heen rijden, als hij eenmaal bolt dan is er totaal geen probleem.. En aanduwen nu zit er ook niet in, veel te zwaar en te glad. :lol: :lol:
Morgen gewoon op m'n gemak alles eens nalopen. Kabels, zekeringen,bougies,benzine slangen E.D. filter........ :roll: :roll:
de nieuwe accu zit er in nu, de oude heb ik nieuw zuur in gedaan en hangt nu aan de lader, dan zie ik morgen wel of hij werkelijk kapot is, anders heb ik toch een reserve accu.
Heb die aansluit kabel van de Optimate 4 ook bui de accu gemonteerd, dan hoef je de lader maar in de stekker te steken. is een stuk gemakkelijker en sneller..
WAS HET NU MAAR NIET ZO KOUD :!: :!: :cry: :cry: Want na tien minuten zijn je vingers al helemaal verkleumd, moet je weer naar binnen ff opwarmen en dan weer verder :shock: :shock: Lopen zal hij al verrekt alles!! :evil: :evil:

jos
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 apr 2006, 11:14
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Oirsbeek

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door jos » 13 feb 2010, 10:53

ben je toevallig geen lid van de wegenwacht?

wat zegt trouwens de zaak waar je hem gekocht hebt?

Ik zou hem toch op laten halen door de zaak waar je hem gekocht hebt,is toch van de zotte dat je een fiets koopt en er niet eens fatsoenlijk op kunt tuffen.
goldwing 1200 aspencade,84

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 13 feb 2010, 11:22

jos schreef:ben je toevallig geen lid van de wegenwacht?

wat zegt trouwens de zaak waar je hem gekocht hebt?

Ik zou hem toch op laten halen door de zaak waar je hem gekocht hebt,is toch van de zotte dat je een fiets koopt en er niet eens fatsoenlijk op kunt tuffen.

Die! Die sukkels vertrouw ik niet meer! ze zijn al bijna een maand bezig met er niets mee klaar te spelen!! Dan loopt hij van daar naar huis en de dag later , niets meer! :evil: :evil:
En dat noemen zich monteurs, ik kom er tenminste voor uit dat ik het niet kan, maar van hun mag ik toch wel verwachten dat ze wel kennen!! :mrgreen: :mrgreen:
Vandaag komt m'n zwager die heeft meer technische kennis, hopelijk dat we het dan wel vinden, want ik heb er meer dan genoeg van!!
De vorige eigenaar zij dat hij altijd goed liep, dus het zal wel iets heel onbenulligs zijn, maar genoeg om hem niet te laten starten, en dan ook nog heel moeilijk.
We zien straks wel, anders laat ik hem door een zaak hier in de buurt ophalen. Er is er een in Vaesrade JMD motoparts. kent iemand die en of dat die wel goed is?

Plaats reactie